לאחר הצלחת יובל רפאל באירוויזיון 2025, תאגיד השידור הישראלי וקשת ימשיכו בשיתוף הפעולה לבחירת הנציג הישראלי לאירוויזיון 2026 שיתקיים בווינה, אוסטריה. הנציג ייבחר באמצעות התוכנית "הכוכב הבא לאירוויזיון".
ישראל באירוויזיון 2025
"New Day Will Rise" (בעברית: "יום חדש יזרח") הוא שם השיר שבוצע ע"י הזמרת יובל רפאל, אשר נבחרה לייצג את ישראל לאחר זכייתה בעונה ה-11 של "הכוכב הבא". ישראל עלתה לגמר לאחר שניצחה בחצי הגמר השני עם 203 נקודות, ובגמר הגדול הגיעה למקום השני עם 357 נקודות. בהצבעת הקהל ישראל הגיעה למקום הראשון כשבהצבעת השופטים השיגה רק את המקום ה-14.
זאת הפעם השלישית ברציפות שבה ישראל מגיעה לטופ חמש, הישג אליו מעולם לא הגיעה.
אירוויזיון 2026: זו תהיה ההשתתפות ה-48 של ישראל באירוויזיון. ישראל הצטרפה לתחרות ב-1973 וזכתה בה ארבע פעמים לאורך השנים. זכייתה האחרונה של ישראל הייתה באירוויזיון 2018 עם השיר "Toy" בביצועה של הזמרת נטע ברזילי.
רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תהיו הראשונים לדעת!
אימייל: [email protected]
טלפון: 050-9441919
כתב ויוצר תוכן בתחום האירוויזיון, פרשן בעל מומחיות רחבה בעידן המודרני של התחרות. הידע הרב וההיכרות של עדיאל עם האירוויזיון משתקפים בכל כתבה, ומבטיחים תוכן מקצועי ועדכני. עוקב הדוק אחר חשיפות השירים וקדמי האירוויזיון השונים. עדיאל בעל חיבה לתרבויות ושפות חדשות, אליהן התגלגל מתוך אהבתו לאירוויזיון. בכתיבתו הוא שם דגש רב על פרשנות מקצועית ומגוון דעות.
עודכן לאחרונה בתאריך 29 בספטמבר 2025 12:18 על ידי אבי זייקנר

ההחלטה להמשיך את שיתוף הפעולה בפעם התשיעית מגיעה על רקע ההצלחה המרשימה של
הצלחת התוכנית ניכרת גם בנתוני הצפייה המרשימים. העונה האחרונה של "הכוכב הבא לאירוויזיון" היא העונה המוצלחת והנצפית ביותר של התוכנית עד כה, שעקפה את העונה הקודמת '
למרות ההצלחה, האירוויזיון האחרון לא היה נטול אתגרים. המתיחות הפוליטית והביטחונית בעקבות המלחמה ברצועת עזה הורגשה היטב מאחורי הקלעים של התחרות. עם זאת, בתאגיד השידור מקווים כי השנה הבאה תעבור בשלווה רבה יותר. ההחלטה להמשיך את שיתוף הפעולה עם קשת נובעת גם משיקולים כלכליים. שיתוף הפעולה מאפשר לתאגיד השידור לחסוך בעלויות הכבדות הכרוכות בהכנות לתחרות, באבטחת ובנסיעת המשלחת, בהפקת הקליפ ובהופעה על הבימה. חיסכון זה מאפשר לתאגיד להשקיע בתוכן איכותי חדש ומקורי שלא קשור לתחרות האירוויזיון.