קלוודיה חזרה יוון 2025

יוון באירוויזיון 2025: רשת הטלוויזיה היוונית לא מסתפקת בגמר אחד – האם יוון תשחזר את מתכונת 2004 והאם בקרוב נראה קדם אירוויזיון בדומה למלודיפסטיבלן השוודי?

הדיווחים מיוון מעידים על שינוי אסטרטגי שעשוי לשנות את פני ההשתתפות היוונית באירוויזיון: על פי כלי תקשורת מקומיים, רשת הטלוויזיה היוונית, ERT, בוחנת אפשרות להרחיב את תהליך הבחירה של השיר שייצג את יוון בתחרות האירוויזיון לשנת 2026. במקום ערב גמר בודד כפי שהתקיים בשנת 2025, נשקלת האפשרות לערוך תחרות מתמשכת שתכלול מספר תוכניות חצי גמר לאורך מספר שבועות. הדברים מתפרסמים על רקע ההצלחה המפתיעה של יוון בתחרות האחרונה, כשסיימה במקום השישי בגמר הגדול עם 231 נקודות.


מה המטרה?

המטרה המרכזית שעומדת מאחורי המהלך היא להמיר את תהליך הבחירה למותג בידורי של ממש, כזה שיימשך לאורך זמן, ימשוך רייטינג גבוה ויהפוך את ההשתתפות באירוויזיון למרכיב כלכלי משתלם עבור רשת הטלוויזיה היוונית. לפי הדיווחים, השתתפותה של יוון באירוויזיון בשנים האחרונות הפכה לרווחית – הכנסות מפרסום סביב השידורים גוברות כעת על ההוצאות הכרוכות בשליחת נציגות לתחרות.

רשת הטלוויזיה, כך נטען, מזהה עניין ציבורי הולך וגדל בתחרות, והכוונה היא לרתום את ההצלחה הפופולרית לטובת חשיפה מוגברת ובניית מעורבות ציבורית רחבה עוד יותר, בדומה למודלים הפופולריים של קדמי האירוויזיון שננקטים במדינות כמו שוודיה ואיטליה.

ההשראה: חזרה למתכונת של 2004?

הפעם האחרונה בה יוון קיימה תהליך בחירה מתמשך בן מספר שבועות הייתה בשנת 2004, כאשר נערכה התחרות המוזיקלית "Eurostar". התכנית יועדה לאתר את הנציג שייצג את יוון בתחרות האירוויזיון שנערכה באיסטנבול, אך בסופו של דבר, רשת הטלוויזיה בחרה שלא לשלוח את המנצח – אלא העדיפה את הזמר סאקיס רובאס (Sakis Rouvas) כנציג הרשמי. שלושת הפיינליסטים של התכנית הצטרפו אליו על הבמה כזמרי ליווי בלבד.

כעת, נראה כי גוף השידור שוקל לשוב למודל הזה – אך הפעם תוך שמירה על האיזון שבין ההופעה הטלוויזיונית באספקט המסחרי לבחירה אמנותית שתוביל לייצוג מוצלח על הבמה האירופית.


הבחירה כאירוע טלוויזיוני – וכמנוע כלכלי

ההחלטה לשקול מהלך מסוג זה אינה רק עניין תרבותי או אמנותי – אלא מהלך כלכלי מובהק. התחרות עצמה הופכת עבור רשת הטלוויזיה המקומית לא רק לאירוע דגל תרבותי, אלא לאבן שואבת לפרסום, קידום עצמי ותשומת לב ציבורית. לפי הדיווחים, הכנסות הפרסום משידור האירוויזיון, כולל שלב הבחירה הלאומית, חצו את רף ההוצאות על ההשתתפות, ובכך הפכו את האירוע כולו לרווחי לגוף השידור.

המודל שבו הבחירה נמשכת על פני שבועות מאפשר פיתוח קמפיינים פרסומיים, בניית באז תקשורתי ארוך טווח, וחיבור מתמשך של הקהל המקומי לתחרות עצמה. יתרה מכך, תהליך ארוך שכזה עשוי להעמיק את המעורבות הציבורית ולשפר את סיכויי ההצלחה הבינלאומיים – היות והוא מאפשר זמן תגובה, שיפור והכוונה של ההפקה והמופע לאורך הדרך.

יוון משנה כיוון – והציפיות גבוהות. אם המהלך ייצא לפועל, נזכה לראות את אחת הבחירות המורכבות והשאפתניות בתולדות ההשתתפות היוונית. האם זה יספיק כדי להחזיר אותה לצמרת האירוויזיון?


"Asteromáta" (בעברית: "עיני כוכבים") הוא שם השיר שבוצע על ידי קלאוודיה (Klavdia), אשר ייצגה את יוון באירוויזיון 2025. יוון העפילה לגמר הגדול לאחר שדורגה במקום רביעי בחצי הגמר השני עם 112 נקודות. יוון סיימה בגמר הגדול במקום שישי עם 231 נקודות, כשגם השופטים וגם הקהל בבית העניקו לה את המקום השמיני.

המקום השישי שקיבלה יוון נחשב למקום הטוב ביותר עבור המדינה מאז 2013, גם אז דורגה במקום השישי.

מקור: You Weekly

אירוויזיון 2025: זו הייתה ההשתתפות ה-45 של יוון באירוויזיון. יוון הצטרפה לתחרות ב-1974 והגיעה להישגה הטוב ביותר באירוויזיון 2005 לאחר שהזמרת הלנה פפאריזו זכתה במקום הראשון עם השיר "My Number One".


רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תהיו הראשונים לדעת!

עודכן לאחרונה בתאריך 22 במאי 2025 08:50 על ידי אבי זייקנר

הרשם
שלח התראה
guest
0 Comments
החדש ביותר
הישן ביותר האהוב ביותר
Inline Feedbacks
View all comments