יום החזרות השביעי של אירוויזיון 2025 המשיך היום בבאזל, שוויץ. קבלו את הפרשנות המלאה על החזרה השנייה של יובל רפאל. כל העדכונים החמים מהתחרות הגדולה כאן!
אירוויזיון 2025, התחרות המוזיקלית הגדולה באירופה, המשיכה היום עם יום החזרות הרביעי שהתקיים על הבמה הגדולה בבאזל, שוויץ. כל משלחת קיבלה היום 30 דקות על הבמה. בחזרות אלה יכלו הזמרים והזמרות לבצע מספר חזרות וללטש את ההופעה לקראת חצי הגמר והגמר הגדול.
אתמול ערכו שמונה מדינות נוספות את החזרה הראשונה. גם היום, לא נרשמו שינויים משמעותיים בטבלאות ההימורים.
כל הדיווחים מהחזרות במהלך הימים הקרובים יעלו באתר שלנו – אתר האירוויזיון הישראלי Euromix.co.il.
צפו בשידור הלייב שקיימנו בעמוד היוטיוב של יורומיקס וגלו מה חשבנו על יום החזרות השישי והשביעי:
גאורגיה באירוויזיון 2025: כל הפרטים על הביצוע בחזרה
בסרטון שפורסם מתוך ההופעה, מריאם שנגליה (Mariam Shengelia) מגאורגיה לבושה בתלבושת השנייה שלה. כזכור, בתחילת השיר היא תופיע עם שמלה כסופה ואז היא כנראה מורידה אותה תוך כדי הופעה וחושפת תלבושת שכוללת מכנסי פייטים אדומים וגופייה בצע גוף עם פסי פייטים אדומים. הגרפיקה בקליפ עוברת מהרי מושלגים ולבנים לעיגול אדום שזז, גדל וקטן, ומכפיל את עצמו. יש הבהובי ברקים כחולים ואדומים והתאורה אדומה וצהובה. הרקדנים, שלבושים בתלבושת גיאורגית מסורתית, רוקדים על הבמה המרכזית כשמסביבם עשן. מריאם מתקדמת בחלק הזה של השיר מהבמה המרכזית אל הבמה הקדמית עם המסגרת.
לפי התמונות שיצאו בימים האחרונים, והסרטון שיצא היום, נראה שהשיר יחולק לשניים מבחינה חזותית. בהתחלה הכל יהיה בגוונים קרים, הרים מושלגים ושמלה כסופה ענקית, תאורה לבנה וסלע גדול שמריאם עומדת עליו. לאחר מכן אנו עוברים לאדומים, תאורה אדומה, גרפיקה אדומה ותלבושת אדומה. מריאם עוזבת את הסלע שלה ומתקדמת קדימה אל עבר הבמה הקדמית. כנראה כפרשנות לנושא של השיר "Freedom".
דנמרק באירוויזיון 2025: כל הפרטים על הביצוע בחזרה
בסרטון מתוך החזרה השנייה של דנמרק נראית סיסאל (Sissal) מדנמרק כשהיא לבושה בבודי כחול משובץ באבני חן, בעוד גלימת הבד שלה מתנופפת ברוח ויוצרת אפקט דרמטי במיוחד כשזווית הצילום מתרחקת בזמן שהיא מגיעה לתווים הגבוהים בשירה. הרקדנים שסביבה עומדים במקומם אך מבצעים תנועות גמישות מאוד, ובגדיהם המתנופפים יחד עם האנימציה על מסכי הלד מחזקים את תחושת התנועה הדינמית בהופעה. במרכז הבמה תלוי וילון שקוף שמגיע מהרצפה עד התקרה, מחולק לארבעה חלקים שמאפשרים לו לנוע בחופשיות סביב סיסאל, שמבצעת את השיר כשהיא ניצבת על מעמד שחור בתוך "מנהרה" של אורות ניאון מהבהבים.
במהלך הבית הראשון והפזמון הראשון, סיסאל עוטה מעיל כחול-לבן מרהיב, עשוי מאות שכבות של אורגנזה, שמזכיר הופעה מפוארת של מט גאלה. בבית השני היא מסירה את המעיל וחושפת בגד גוף מנצנץ עם שרוולים ארוכים ומגפיים בצבע כחול חשמלי. ארבעה רקדנים נצמדים אל הווילון, לוחצים את פניהם עליו כאילו הם רוחות רפאים, ולאחר מכן רוקדים סביבה כשבידיהם ממחטות בד כחולות. לקראת סיום השיר הרקדנים עטופים בבדים כחולים לחלוטין, בעוד סיסאל יורדת מהמעמד וצעדת לעבר קדמת הבמה לפזמון המסיים.
הרקדנים אמנם מקובעים לרצפה, אך תנועותיהם נותנות תחושה שהם מתנודדים ברוח, ויחד עם השירה האדירה של סיסאל, ההופעה בונה מתח עד לשיא עוצמתי. אין שימוש בפירוטכניקה, אך התו האחרון שלה ממלא את האולם באנרגיה שמספיקה בהחלט כדי להרים את הגג של ז'אקובסהאלה.
צ'כיה באירוויזיון 2025: כל הפרטים על הביצוע בחזרה
בסרטון שפורסם מתוך החזרה, הקטע הזה של ההופעה מתמקד כולו באדוניס (Adonxs) מצ'כיה, כשהוא שר ונועץ מבטים ישירות למצלמה. ההופעה נפתחת כשהוא עומד עם מיקרופון על סטנד, שעליו מוצמד אלמנט עיצובי שנראה כמו פרח שחור ומבריק. בהמשך, הוא לוקח את המיקרופון בידיו ומתחיל להתקדם על הבמה, בעוד המצלמה מקיפה אותו בתנועות מעגליות. רצפת הלד כולה לבנה, מה שיוצר אווירה בהירה מאוד, ומסביבו פנסים לבנים שמחזקים את המראה הנקי.
על מסך הלד מאחור מוקרנת גרפיקה דרמטית של שמיים מעוננים בגוונים כהים, עם עמודים שחורים שמתנשאים למעלה ולמטה ועליהם פסים לבנים נעים. זהו ללא ספק שלב מוקדם של ההופעה, טרם כניסתם של הרקדנים והכוריאוגרפיה המרכזית. אדוניס, שמזוהה בזכות הסגנון האופנתי הבולט שלו, לובש מכנסי סאטן לבנים וז'קט לבן-שחור דרמטי שאותו הוא מסיר בהמשך ההופעה. ארבע חגורות מקיפות את בטנו ומשלימות את המראה הייחודי. בהמשך המלווים שלו – ארבעה רקדנים לבושים לבן – מצטרפים אליו על הבמה.
הבמה כולה שומרת על קווים דרמטיים בגווני לבן, כשקירות הלד מציגים צורות שחורות מהבהבות, מה שיוצר תחושה של עולם דיסטופי ומסתורי. בהמשך השיר התאורה משתנה, והבמה מוצפת באור אדום מהבהב, מהלך שמוסיף דרמה ורעננות ויזואלית. ההופעה עצמה אינה מהמסובכות במיוחד, ומתבססת בעיקר על שילוב של תנועות ריקוד, גרפיקה חכמה ותאורה עוצמתית שמעניקה לה נוכחות בימתית חזקה.
לוקסמבורג באירוויזיון 2025: כל הפרטים על הביצוע בחזרה
בסרטון שפורסם מתוך החזרה, ניתן להבחין בבירור בהבדלים והשדרוגים לעומת מה שראינו בקדם הלוקסמבורגי. אמנם הקונספט נשאר דומה, אבל ההופעה הנוכחית הרבה יותר דרמטית ומרשימה. הכוריאוגרפיה שומרת על אותו סגנון, עם תנועות שמזכירות בובות על חוט. לאורה ת'ורן (Laura Thorn) מלוקסמבורג מלווה בחמישה רקדנים, כולם לבושים בחליפות בצבע בורדו עם ז'קט פתוח ומתחת חולצת רשת באותו הגוון.
שמלתה של לאורה מזכירה את הגרסה הקודמת אך הפעם הרבה יותר נפוחה ובולטת, ובשילוב מגפיים כסופים גבוהים שמגיעים עד אמצע הירך, הלוק כולו נראה מוקפד ומרשים. ההופעה מתבצעת על הבמה הקדמית עם המסגרת, ומאחוריה מוצגת על מסכי הלד גרפיקה של בית בובות בגוונים של ורוד כהה ובורדו. רצפת הלד מותאמת לעיצוב הכללי, עם תאורה ורודה מובהקת ונגיעות של הבזקים לבנים להעצמת הדרמה.
הביצוע כולו דינמי וממוקד מאוד בנושא השיר והדימוי של הבובה. מסכי הלד יוצרים תפאורה סטטית של בית בובות, ולאורה רוקדת מלפניו יחד עם הרקדנים, כשכולם מחקים תנועות של בובות על חוט. מדי פעם מופיעים על המסכים אפקטים של הבזקי חשמל, והרקדנים מגיבים כאילו הם מתחשמלים – תוספת מעניינת שמעניקה עומק ועניין ויזואלי נוסף. הביצוע הקולי יציב, וקולות הליווי בולטים במיוחד בחלקים מסוימים של השיר.
ישראל באירוויזיון 2025: כל הפרטים על הביצוע בחזרה
גם הפעם אנו פוגשים על הבמה את המבנה הענק המעוצב כשנדלייר מרהיב בעל שתי קומות. יובל רפאל פותחת את ההופעה בצללית דרמטית על רקע תאורה כחולה, כשהיא לבושה באותם בגדים שנחשפו ביום שלישי. כבר מההתחלה היא מרשימה כשהיא מקיפה את השנדלייר ומבצעת את הבית בצרפתית באופן מרשים במיוחד. בסיום הבית היא מטפסת במדרגות לקומה השנייה ומבצעת שם את החלק בעברית (ה-C Part), ולאחר מכן ממשיכה עם הפזמון האחרון כשמקלחת של זיקוקים נשפכת מלמעלה כלפי מטה ויוצרת אפקט עוצמתי. לאורך כל ההופעה, מסכי הלד מציגים מים זורמים בגווני כחול כהה, ובשיא השיר הבמה כולה מוארת באור לבן מסנוור.
אחד הרגעים הוויזואליים הבולטים הוא כשהיא מרימה את ידיה, והשרוולים הרחבים שלה נפרשים כמו כנפיים – אלמנט שמחזק את ההקשר לדימוי של כלוב הציפורים. ברקע, מסכי ה-LED ממשיכים להציג מים שזורמים על אבנים כהות, שהולכים ומתגברים עם התעצמות השיר, עד לסיום שבו הכול נשטף באור לבן יחד עם רגעי הפסנתר השקטים.
למרות שההעמדה מרשימה ומוקפדת, נרשמו גם נקודות לשיפור: הקול של יובל לא תמיד נשמע מדויק לאורך כל החזרה, ייתכן שמדובר בביצוע שמסמן את הדרך ולא בהשקעה קולית מלאה. בנוסף, נרשמה בעיית תאורה וזוויות צילום – לעיתים התאורה החזקה והשנדלייר מסנוורים את המצלמה, מה שמקשה על הצופים לראות בבירור את מה שקורה על הבמה. צילומי פול פריים מציגים את הבמה מרחוק אך יוצרים תחושת ריקנות מסוימת ולא מצליחים לייצר אינטימיות עם יובל. מדובר בהפקה מקצועית ומרשימה מאוד עם פוטנציאל גבוה, וישנה ציפייה ברורה לראות שיפורים בחזרות הבאות כדי להביא לביצוע חי מושלם.
סרביה באירוויזיון 2025: כל הפרטים על הביצוע בחזרה
בסרטון שפורסם מהחזרה נראה פרינץ (Princ) מסרביה באחד מרגעי השיא של השיר, כשהוא מלווה בארבעה רקדנים לבושים בשחור. פרינץ עצמו לבוש בחליפה אדומה בולטת, כשהתאורה והמסכים מחליפים בין גוונים של אדום, כחול והבזקי לבן. באחד הרגעים הדרמטיים הוא נגרר ברגליו על הבמה על ידי הרקדנים, כשרצפת הלד צבועה באותו גוון אדום של החליפה, מה שמחזק את האפקט החזותי.
בהמשך ההופעה, פרינץ מתרומם בהדרגה כשהוא ניצב על הבמה הקדמית, והרקדנים סביבו מתכופפים וממשיכים לרקוד בתנועות נמוכות מסביבו. גם כשהוא נגרר וגם כשהוא שר בעמידה, הביצוע הקולי שלו מצוין, והוא מפגין יכולות ווקאליות מרשימות לכל אורך ההופעה. הניגודיות בין הצבעים האדומים והכחולים בולטת מאוד, ולקראת סוף השיר רצפת הלד יוצרת חץ אדום שמכוון קדימה, בשילוב אפקטים דרמטיים של אור וגרפיקה.
ההעמדה מוסיפה לא מעט עוצמה לשיר ומעצימה את האווירה, גם אם מבחינה יצירתית היא לא פורצת דרך. הסטיילינג של פרינץ והרקדנים יכל אולי להיות מוקפד יותר כדי להוסיף עניין נוסף, אך הקול המרשים של פרינץ נותר נקודת החוזקה המרכזית של ההופעה.
פינלנד באירוויזיון 2025: כל הפרטים על הביצוע בחזרה
בסרטון שפורסם מתוך החזרה, הופעתה של אריקה ויקמן (Erika Vikman) מפינלנד, נשארה נאמנה לקונספט מהקדם הפיני "UMK", עם מעט שינויים ושדרוגים. אריקה לובשת גרסה מחודשת של התלבושת המוכרת – בגד גוף שחור משולב לייטקס ועור, יחד עם מגפיים שחורות גבוהות שמגיעות עד אמצע הירך. הבמה מלאה בעשן סמיך שצובע את עצמו בהתאם לצבעי התאורה, מה שמוסיף לאווירה הדרמטית. רצפת הלד נשארת לבנה ויוצרת מסלול מואר בין הבמות, עליו צועדת אריקה בצעדים בטוחים ונחושים.
על המסך האחורי מופיע מדי פעם שמה – "ERIKA" – ובין לבין יש פסים לבנים שרצים ויוצרים אפקט דינמי. אריקה מחזיקה את המיקרופון ביד אחת, וביד השנייה אוחזת את הסטנד, שהוא חלק בלתי נפרד מההעמדה והכוריאוגרפיה שלה. גם המהלך המוכר מהקדם נשמר כאן: בסיום ההופעה היא מטפסת על המיקרופון בצורה עוצמתית שמסמלת את שיא השיר. המצלמה עוקבת אחריה בתנועות רציפות, שמוסיפות לקצב האנרגטי של הביצוע.
התאורה שולטת בצבעים כחול, לבן, צהוב ואדום, עם פסי תאורה רצים שמלווים את ההופעה מתחילתה ועד סופה. מלבד השם של אריקה ושם השיר, אין גרפיקה מיוחדת נוספת על המסכים – כל המיקוד נשאר על אריקה עצמה, המיקרופון והנוכחות הבימתית החזקה שלה. ואין ספק, עם כריזמה כזו – לא באמת צריך הרבה מעבר לזה.
הישארו מעודכנים – כל החדשות מאירוויזיון 2025
אירוויזיון 2025 כבר כאן – המשיכו לעקוב אחרינו כך שתקבלו את כל החדשות, הדיווחים וההתרחשויות מתוך החזרות בבאזל כולל החזרה של ישראל ויובל רפאל על הבמה הגדולה של אירופה!
הצטרפו אלינו לקהילת הווטסאפ של האירוויזיון והכוכב הבא – לחצו כאן!
עקבו אחרינו באינסטגרם | עקבו אחרינו ביוטיוב | עקבו אחרינו בטיקטוק | עקבו אחרינו בטוויטר
אירוויזיון 2025: זו תהיה ההשתתפות ה-47 של ישראל באירוויזיון. ישראל הצטרפה לתחרות ב-1973 וזכתה בה ארבע פעמים לאורך השנים. זכייתה האחרונה של ישראל הייתה באירוויזיון 2018 עם השיר "Toy" בביצועה של הזמרת נטע ברזילי.
רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!
כתב ויוצר תוכן בנושא תחרות האירוויזיון. פרשן ומומחה בענייני התחרות.
מנהל אדמיניסטרטיבי בכיר.
אימייל: [email protected]
טלפון: 050-9441919
עודכן לאחרונה בתאריך 9 במאי 2025 11:11 על ידי גיא סולו