אירלנד באירוויזיון 2024: הזמר.ת האירית, במבי ת'אג (Bambie Thug), עלו לבמה לחזרה ראשונה עם השיר "Doomsday Blue". הישארו מעודכנים עם כל הדיווחים ממאלמו שבשוודיה…

במבי ת'אג (Bambie Thug), נציג.ת אירלנד, הם המתמודדים הרביעיים אשר ערכו חזרה על בימת אירוויזיון 2024 עם השיר "Doomsday Blue". הזמר.ת תופיע כשיר מספר 4 בחצי הגמר הראשון שייערך ב-7 במאי.

מוכנים למשהו אחר לגמרי? אירלנד מביאה השנה משהו ייחודי שאין עוד כמוהו באירוויזיון השנה. במבי ת'אג מתארים את המוזיקה שלהם כ'אויג'ה-פופ', אך התיאור הטוב ביותר הוא 'מטאל מכשף/פופ מלודי'. "Doomsday Blue" עוסק בתחושה של התעלמות מהפוטנציאל שלך, והוא שיר הודיה לקהילה הקווירית.

במבי נמצא.ת בתוך מעגל של נרות, לבוש.ה בשמלה שחורה, מעין חצאית טוטו, וקרניים לראשה ולכתפיה. איפור הפנים הלבן והדרמטי הרגיל שלהם מכוסה בשיער מעוצב לקרניים. יש גם רקדן חשוף חזה שנותן אווירת קנטאור (יצור בעל פלג גוף עליון של אדם וחלק גוף תחתון של סוס), שמלווה את במבי בכוריאוגרפיה בלטית. בקטע האחרון עיגול הנרות מתרומם, וסיום ה-סקרימו הגדול מסתיים ברקע גרפי של "CROWN THE WITCH". מסכי הלד מקרינים לעיתים מעין כדור-ארץ כחול לצד אטמוספירה סגולה. בראן האחרון ניתן היה לצפות בעשן נמוך שמכסה את הבמה לאורך כל הביצוע, וסילוני אש ראשונים להיום.

לעדכונים שוטפים במהלך החזרות ותקופת האירוויזיון:
עקבו אחרינו באינסטגרם | עקבו אחרינו ביוטיוב | עקבו אחרינו בטיקטוק




@eurovision @Bambie has cast hues of Doomsday Blue onto the Malmö Arena stage #Eurovision2024 ♬ original sound – Eurovision




אירלנד באירוויזיון 2024

"Doomsday Blue" (בעברית: "יום הדין הכחול") הוא שם השיר שיבצע/תבצע במבי ת'אג (Bambie Thug) שתייצג/ייצג את אירלנד בחלקו הראשון של חצי הגמר הראשון של אירוויזיון 2024 שייערך ב-7 במאי במאלמו, שוודיה. השיר נכתב ע"י ת'אג ביחד עם אוליביה קסי ברוקינג (Olivia Cassy Brooking), סם מטלוק (Sam Matlock) וטיילר ריידר (Tyler Ryder). זהו שירם הראשון של הכותבים שיתחרה באירוויזיון והוא מבוצע בשפה האנגלית.

השיר עוסק בנושאים של שברון לב, הונאה וכאב של אהבה נכזבת. המילים מבטאות תחושה של בגידה וגעגוע, כמו גם את הרצון להשתחרר מהסערה הרגשית שגורמת מערכת יחסים כושלת. התואר והלחש החוזר "אבדה קדברה" מסדרת הארי פוטר מסמלים את רגשותיו העזים והרצון של הזמר למגר את הכאב שהם חשים. למרות השימוש בדימוי האפל הזה, השיר משלב גם אלמנטים של מתיקות ונשמה, היוצרים נוף רגשי מורכב.

בימים אלה מדורגת אירלנד במקום התשיעי בטבלאות ההימורים לקראת אירוויזיון 2024.

במבי ת'אג – מי אתם?

קאנטרי ריי רובינסון (Cuntry Ray Robinson), אשר מכונה בשם במבי ת'אג (Bambie Thug), היא/הוא זמר/ת אירית בת/בן 29 אשר נולד/ה לאב שוודי ואם אירית. בילדותו/ה אובחנ/ה עם הפרעת קשה וריכוז. במבי ת'אג החל/ה בילדותו/ה בלימודי ריקוד, אך בשל שבר בידו/ה נאלצ/ה להחליף בקולג' ללימודי תיאטרון. כיום היא/הוא מתגורר/ת בלונדון. במבי ת'אג מזהה את עצמו/ה כא-בינארי/ת ונוהג/ת לעסוק רבות בחוויותיו/ה כחבר/ה בקהילת הלהטב"ק.

במבי ת'אג משתמש/ת במונח "אויג'ה-פופ", כדי לתאר את המוזיקה שלו/ה. אויג'ה הוא הלוח הנועד לתקשר עם ישויות במהלך סיאנס. ניתן לתאר את סגנונו/ה כאלקטרו-פופ המשלב פאנק אוונגרדי. היא/הוא מאמינ/ה שקהילת מוזיקת ההאבי מטאל רחבה מאוד ויכולה לכלול ז'אנרים שונים ולקבל יותר את קהילת הלהטב"ק. רובינסון הצהיר/ה שהיא/הוא מנסה להיות "מודל טוב לחיקוי" ודואג/ת להזהיר את הנוער שעוקב אחריו/ה מהתמכרויות לסמים. במבי ת'אג שחרר/ה עד כה מספר שירים, אך אף אחד מהם לא זכה להצלחה גדולה.

אירוויזיון 2024: זו תהיה ההשתתפות ה-57 של אירלנד באירוויזיון. אירלנד הצטרפה לתחרות ב-1965 וזכתה בה שבע פעמים לאורך השנים, שיאנית הזכיות ביחד עם שוודיה. זכייתה האחרונה של אירלנד הייתה באירוויזיון 1996 עם השיר "The Voice" בביצועה של הזמרת איימר קווין.