קרואטיה באירוויזיון 2024: ראש עיריית זאגרב הודיע כי עירו מוכנה לארח את אירוויזיון 2025 במידה וקרואטיה תזכה השנה בתחרות. כל הפרטים בכתבה.

אחרי שוויץ ויוון, כעת מודיע ראש עיריית זאגרב, טומיסלאב טומאשביץ' (Tomislav Tomašević) כי זאגרב ערוכה לארח את אירוויזיון 2025 במידה ובייבי לזניה (Baby Lsagna) יזכה באירוויזיון 2024.




בתשובה לשאלה באתר רדיט (Reddit) לגבי המוכנות של זאגרב לאירוח אירוויזיון 2025, ענה טומאשביץ': "זאגרב מוכנה ומזומנה לארח! הארנה כבר שוריינה לאירוח. אנחנו מחזיקים אצבעות לניצחונו של בייבי לזניה בשוודיה. זאגרב תעזור לרשת הטלוויזיה HRT בהפקת האירוע ובארגונו".

הארנה המיועדת לאירוח האירוויזיון היא הארנה זאגרב (Arena Zagreb), המכילה 22,000 מקומות בהופעות, ונערכו בה בעבר הופעות של אמנים גדולים מאוד בעולם כגון ביונסה (Beyonce), ג'ייסון דרולו (Jason Derulo) ולהקת איירון מיידן (Iron Maiden). הארנה שוריינה לכל חודשי אפריל ומאי מראש.




ההפקה הקרואטית מרגישה את הניצחון קרב, ובמפגן כוח היא מכינה סרטון של הבעת תמיכה עממית בבייבי לזניה, כשהיא מצלמת אנשים רוקדים לצלילי שירו, "Rim Tim Tagi Dim", בחמש ערים שונות בקרואטיה. ראש המשלחת הקרואטית לאירוויזיון, טומיסלאב שטנגל (Tomislav Stengl), מסר בנושא: "ביקרנו בכל הערים עם מצלמות. נערוך את הצילומים ונכין סרטון פנטסטי שיציג קרואטיה מאוחדת, הפעם לא בזכות כדורגל אלא בזכות ילד מופלא וכל הצוות שלו. היינו במקום הראשון (בהימורים) למשך זמן רב, וכעת אנחנו במקום השני לזמן רב".

קרואטיה מגיעה ל-2024 אחרי שנה יחסית מוצלחת, בה יוצגה באירוויזיון 2023 ע"י להקת לט3 (Let 3). בשנים קודמות חוותה המדינה רצף מתסכל של כשלונות, כשחוותה ארבע אי העפלות רצופות בגמר. השנה, קרואטיה ובייבי לזניה הצליחו לסחוף את קהל החובבים ולהתמקם במקום השני בהימורים, לאחר תקופה מאוד ארוכה במקום הראשון. האם אלו יספיקו לקרואטיה על מנת לזכות באירוויזיון ולהביא את התחרות לזאגרב בשנה הבאה?




קרואטיה באירוויזיון 2024

"Rim Tim Tagi Dim" הוא שם השיר שיבוצע ע"י בייבי לזניה (Baby Lasagna), אשר ייצג את קרואטיה כשיר מספר 7 בחצי הגמר הראשון של אירוויזיון 2024 שיתקיים ב-7 במאי במאלמו, שוודיה. הזמר נבחר לייצג את קרואטיה לאחר שזכה במקום הראשון בקדם האירוויזיון המקומי. השיר נכתב והולחן על ידי הזמר עצמו ומבוצע ברובו בשפה האנגלית עם מעט איטלקית.

מדובר בשיר המשלב פופ ורוק הומוריסטי שעוסק ביציאה מהבית או יציאה למסע חדש, כשהזמר משאיר מאחור את הנוחות וההיכרות של חייו הנוכחיים, תוך שהוא חוגג את הזיכרונות והמסורות שנותרו מאחור.

בימים אלה מדורגת קרואטיה במקום השני בטבלאות ההימורים לקראת אירוויזיון 2024.

בייבי לזניה – מי אתה?

מרקו פורישיץ' (Marko Purišić), המוכר יותר בשם הבמה בייבי לזניה (Baby Lasagna), הוא זמר, מלחין ומפיק מוזיקאי בן 28, אשר נולד בעיר אומג (Umag) שבקרואטיה.

הוא החל לעסוק במוזיקה ב-2011, ובין השנים 2018-2022 היה גיטריסט בלהקת מנטרה (Manntra). הלהקה התמודדה בקדם הקרואטי לאירוויזיון 2019 עם השיר "In the Shadows" והגיעה למקום הרביעי בגמר. לאחר פרישתו מהלהקה פתח בקריירת סולו, ובאוקטובר 2023 הוציא את סינגל הבכורה שלו "IG Boi". בדצמבר האחרון שחרר את הסינגל השני "Don't Hate Yourself, But Don't Love Yourself Too Much".

המוזיקה שלו מתוארת כשילוב בין פופ פאנק, טכנו ומטאל. בשיריו אוהב הזמר להתעמק בחוויותיו הרגשיות, תוך התייחסות לסוגיות חברתיות רחבות מאוד. הוא ציין באחד הראיונות כי להקת רמשטיין (Rammstein) מהווה כהשראה המוזיקלית הכי גדולה בשבילו.

מקור: eurovisionfun.

אירוויזיון 2024: זו תהיה ההשתתפות ה-29 של קרואטיה באירוויזיון. קרואטיה הצטרפה לתחרות ב-1993 והגיעה להישגה הטוב ביותר באירוויזיון 1996 ובאירוויזיון 1999 לאחר שסיימה פעמיים במקום הרביעי.




רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!

הרשם
שלח התראה
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments