קאלין, נציגת אוסטריה לאירוויזיון 2024, חושפת פרטים חדשים על הופעתה באירוויזיון הקרוב ומתייחסת לראשונה לדליפת השיר שלה לרשתות.

קאלין (Kaleen) נציגת אוסטריה באירוויזיון, חושפת בראיון לאתר "EurovisionWorld" פרטים חדשים על הופעתה במאלמו וחושפת דרמה בהליך בחירת השיר במדינה. ראשית נזכיר כי אין זו השנה הראשונה בה קאלין מעורבת בהפקת האירוויזיון: היא לקחה חלק בשתי חזרות "Stand-in" באירוויזיון 2018 (של קפריסין ושל פינלנד), והיא התמודדה בהליך הבחירה של אוסטריה גם בשנה שעברה.




על ההתמודדות בהליך הבחירה של אוסטריה ב-2023 מספרת קאלין: "היה לי מאוד קשה לקבל את ה"לא", אבל אני מזכירה לעצמי כי אין זה אומר שאני אמנית לא טובה או שהשיר שלי לא טוב. אין זו החלטה נגדי אלא בעד מישהו אחר". לאחר הכישלון הקשה בשנה שעברה, קאלין החליטה להתמודד שוב, ועל הבחירה בה היא אומרת: "זה כמו חלום שמתגשם, עדיין יש רגעים שאני לא מאמינה שזו אני באירוויזיון! אף על פי שהייתי מקושרת לאירוויזיון ועבדתי עם רשת הטלוויזיה האוסטרית, לא עשו לי חיים קלים, אולי להפך, עברתי תהליך בחירה כשל כולם".

במהלך חודש ינואר, לאחר הבחירה בקאלין כנציגת אוסטריה באירוויזיון ולפני שחרור השיר, הודלפה גרסת אודישן הלייב של השיר שהועברה כחלק מהליך הבחירה. על כך אומרת קאלין: "הייתי בסדר עם זה לגמרי. ראיתי את התגובות הנלהבות והחיוביות של אנשים. אני חושבת שזה היה אודישן טוב וגרסת דמו נפלאה, אף על פי שההדלפה הייתה מצולמת בזום – אנשים אהבו את זה. לא כעסתי בכלל, זה לא משהו שאני יכולה לשלוט עליו".

הדלפת אודישן הלייב של קאלין כללה כוריאוגרפיה מהוקצעת מההתחלה ועד הסוף, וניתן להסיק מכך כי ההפקה האוסטרית מתכננת הופעה דומה באירוויזיון. קאלין לא מכחישה: "אנשים תמיד שואלים אותי אם יהיה 'דאנס ברייק', אני חושבת שכל ההופעה תהיה 'דאנס ברייק' אחד גדול, החזקנו את זה בתוכנו בקליפ ונוציא את זה החוצה במאלמו".




אוסטריה באירוויזיון 2024

"We Will Rave" (בעברית: "אנחנו נשתולל") הוא שם השיר שיבוצע על ידי הזמרת קאלין (Kaleen), אשר תייצג את אוסטריה כשיר מספר 6 בחצי הגמר השני של אירוויזיון 2024 שיתקיים ב-9 במאי במאלמו, שוודיה – שם תתמודד מול נציגת ישראל, עדן גולן. השיר נכתב על ידי אנדרז ראטוב (Anderz Wrethov), ג'ולי אגארד (Julie Aagaard), טומס סטנגרד (Thomas Stengaard) וג'ימי ג'וקר (Jimmy Joker). השיר מבוצע בשפה האנגלית.

ארבעת הכותבים אינם זרים לאירוויזיון, ובשנים האחרונות כתבו לא מעט שירי אירוויזיון מוכרים:

  • אנדרז ראטוב (Anderz Wrethov): היה שותף לכתיבת והלחנת חמישה שירים לאירוויזיון – אזרבייג'אן 2009 (מקום שלישי), קפריסין 2018 (מקום שני), שוודיה 2019 (מקום חמישי), שוודיה 2021 (מקום 14) ואזרבייג'אן 2022 (מקום 16).
  • ג'ולי אגארד (Julie Aagaard): הייתה שותפה לכתיבת השיר המלטזי לאירוויזיון 2022.
  • טומס סטנגרד (Thomas Stengaard): היה שותף לכתיבת והלחנת שבעה שירים לאירוויזיון – דנמרק 2013 (מקום ראשון), גרמניה 2018 (מקום רביעי), גרמניה 2019 (מקום 25), קפריסין 2021 (מקום 16), סן מרינו 2021 (מקום 22), אזרבייג'אן 2022 (מקום 16) וקפריסין 2023 (מקום 12).
  • ג'ימי ג'וקר (Jimmy Joker): היה שותף לכתיבת והלחנת חמישה שירים לאירוויזיון – שוודיה 2021 (מקום 14), קפריסין 2021 (מקום 16), סן מרינו 2021 (מקום 22), שוודיה 2023 (מקום ראשון) וקפריסין 2023 (מקום 12).

השיר עוסק במציאת נחמה וריפוי בסביבה של מסיבת רייב. המילים מתארות את מצבו הרגשי של המספר, שנראה קר וחסר תחושה ("קרח זורם לי בעורקים"), אולי בשל שברון לב או מצוקה רגשית שנגרמה על ידי מישהו ("אתה בדיוק עשית את זה שוב"). למרות הכאב הזה, המספר מחליט להרחיק את עצמו ("לך, כי אני לא יכול להיות חבר שלך") ומחפש מקלט באווירה של רייב. השיר מתאר את סצנת הרייב כמרחב של קבלה וקתרזיס עבור אלו המתמודדים עם כאב רגשי, ומציע להם הפוגה זמנית ותחושת שייכות בתוך מאבקיהם.

בימים אלה מדורגת אוסטריה במקום העשירי בטבלאות ההימורים לקראת אירוויזיון 2024.

קאלין – מי את?

קאלין, או בשמה המלא מריה סופי קריסל (Marie-Sophie Kreissl), היא זמרת, רקדנית וכוריאוגרפית בת 29. לאורך השנים התחרתה פעמים רבות בתחרויות שונות, זכתה ביותר מ-80 מקומות ראשונים וגרפה פרסים כמו "הכישרון הנשי הטוב ביותר" ו"הכוריאוגרפיה הטובה ביותר" בתחרויות ריקוד שונות.

קאלין למדה לכתוב לעצמה שירים והוציאה מספר סינגלים שונים, כאשר בין המצליחים שבהם ניתן למצוא את "Put You Down" ו-"Don't Wanna Leave You Now".

הזמרת והרקדנית אולי מוכרת לכם מחזרת הסטאנד אין המפורסמת של השיר "Fuego" באירוויזיון 2018, אך בנוסף לחזרה זו היא ביצעה את חזרת הסטאנד אין של ארמניה באירוויזיון הילדים ב-2022 וגם שימשה כבימאית באירוויזיון הילדים לשירים של בולגריה וספרד ב-2021 ולשיר הספרדי ב-2022.

קאלין שיתפה פעולה מספר פעמים עם הבמאי האוסטרי המוכר מארווין דיטמן (Marvin Dietmann), שביים לא מעט הופעות אירוויזיון לאורך השנים, ולקחה חלק בבימוי של קדם האירוויזיון הגרמני לאירוויזיון 2022. בנוסף לכך, היא לקחה חלק בצוות אשר יצר את הבימוי והכוריאוגרפיה לשירים של אוסטריה, ארמניה, גאורגיה וגרמניה באירוויזיון 2023.

מקור: EurovisionWorld.

אירוויזיון 2024: זו תהיה ההשתתפות ה-56 של אוסטריה באירוויזיון. אוסטריה הצטרפה לאירוויזיון ב-1957 וזכתה בתחרות פעמיים לאורך השנים. זכייתה האחרונה של אוסטריה הייתה באירוויזיון 2014 עם השיר "Rise Like a Phoenix" בביצועה של הזמרת קונצ'יטה וורסט.




רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!