אביה של נציגת יוון לאירוויזיון 2024, מרינה סאטי, הלך לעולמו לאחר התמודדות עם בעיות בריאותיות. בעקבות כך דווח שהזמרת השהתה את החזרות לתחרות.

הזמרת מרינה סאטי (Marina satti) מתמודדת בימים אלה עם אובדן לא פשוט, וזאת לאחר שאביה בן ה-68 הלך לעולמו לאחר התמודדות ממושכת עם בעיות בריאותיות כבדות.

בעקבות המוות, שהשפיע מאוד על הזמרת בת ה-36, החליטה מרינה להשהות את החזרות לקראת המופע, על מנת להתמודד עם האובדן שלה. בנוסף, הופעות מתוכננות של הזמרת בטלוויזיה היוונית נדחו וכמו כן, הזמרת לא תופיע באף אחת ממסיבות האירוויזיון המתרחשות בימים אלה ברחבי אירופה, אם זאת החלטה זו התקבלה עוד לפני מותו של אביה.




אביה של מרינה, עלי אוסמן סאטי (Ali Osman Satti), נולד בסודן והגיע ליוון בשנת 1972 בהיותו בן 16, שם למד רוקחות. בראיון שהתקיים לפני כמה חודשים, שיתפה מרינה על אביה: "אימי נולדה בכרתים ואבי נולד בסודן, והם הכירו בלימודים. היו ביניהם הרבה הבדלים, אבי היה האדם השחור הראשון שסבתא שלי פגשה אי פעם, אבל האהבה עזרה להם להתגבר על הכל".

הצוות האישי של מרינה, כמו גם רשת הטלוויזיה ERT, תמכו בהחלטתה להשהות את פעילותה ומבינים את הסיטואציה המורכבת שבה היא נמצאת. צוות יורומיקס שולח חיזוק ותנחומים מכל הלב לזמרת.




יוון באירוויזיון 2024

"Zari" (בעברית: "קוביות") הוא שם השיר שיבוצע על ידי הזמרת מרינה סאטי (Marina Satti), אשר תייצג את יוון בחלקו הראשון של חצי הגמר השני של אירוויזיון 2024 שיתקיים ב-9 במאי במאלמו, שוודיה – שם תתמודד מול נציגת ישראל, עדן גולן. השיר נכתב ע"י הזמרת עצמה ביחד עם רשימה ארוכה של כותבים: פאלמר ג'ורדן ריצ'רד (Palmer Jordan Richard), סטולאר ג'יי לויט (Stolar Jay Lewit), או ג'י אי (OGE), בשקוב קונסטנטין פלמנוב (Beshkov Konstantin Plamenov), ניק קודונס (Nick Kodonas), ג'ינו דה גוסט (Gino the Ghost), וולוספה (Vlospa) וסולמייסטר (Solmeister). זהו שירם הראשון של היוצרים באירוויזיון והוא מבוצע ברובו ביוונית ומשלב מעט אנגלית. זאת הפעם הראשונה מאז 2018 שיוון שולחת לתחרות שיר בשפה היוונית.

בשיר מתוארת חוויה של כאב וחוסר ודאות ולמרות האתגרים שעומדים בפני הזמרת, היא משדרת נחישות להמשיך. הפזמון החוזר מרמז על נכונות לשחרר ולחבק את כל מה שהעתיד יביא עימו. הדימויים של הקוביות (""Zari") מרמזים על תחושה של אקראיות או גורל, מחזקת את הרעיון לקבל את כל מה שבא ולהפיק ממנו את המיטב. נראה שהשיר מעביר מסר של חוסן, שחרור מהעבר והתמודדות עם העתיד באומץ ובפתיחות.

בימים אלה מדורגת יוון במקום השמיני בטבלאות ההימורים לקראת אירוויזיון 2024.

מרינה סאטי – מי את?

סאטי היא זמרת, יוצרת ומפיקה מוזיקלית בת 36 מהעיר הרקליון שביוון. סאטי נולדה לאב ערבי-סודני ולאם יוונייה. היא החלה בלימודי נגינה על פסנתר בגיל צעיר ובשלב מאוחר יותר, בגיל תיכון, החלה בשיעורי פיתוח קול. ב-2010 היא החלה בלימודים בבית הספר למוזיקה בברקלי (Berklee College of Music). 

פריצתה המוזיקלית הגדולה הגיעה ב-2016 כאשר הזמרת שחררה את השיר "Koupes". ב-2017 שחררה שיר נוסף בשם "Mantissa" שנכנס למצעדים שונים באירופה. ב-2016 הייתה מעורבת בפתיחה של אנסמבל אקפלי נשי בשם "fonés" וב-2018 השיקה הזמרת יחד עם האנסמבל את פרויקט "!YALLA", באמצעותו ביצעה הזמרת שירים מסורתיים מהעולם בהם משולב סאונד עדכני. בשנים האחרונות שימשה גם כשחקנית ומלחינה בתאטרון בתיאטרון.

זאת אינה הפעם הראשונה ששמה של סאטי עולה בהקשר לאירוויזיון: ב-2020 הוזמנה הזמרת לייצג את יוון באירוויזיון 2020 לאחר שהמלחין דימיטריס פאפדימיטריו (Dimitris Papadimitriou), שגם חבר במערכת ERT, הציע את הזמרת כאופציה לייצג את יוון בתחרות. הזמרת שקלה את ההצעה אך לבסוף סירבה בטענה שלא יהיה לה שיר מתאים בזמן לתחרות ושמחויבויותיה המקצועיות לא מאפשרות לה להתמקד בתחרות.

=

מקור: eurovisionfun.

אירוויזיון 2024: זו תהיה ההשתתפות ה-44 של יוון באירוויזיון. יוון הצטרפה לתחרות ב-1974 והגיעה להישגה הטוב ביותר באירוויזיון 2005 לאחר שהזמרת הלנה פפאריזו זכתה במקום הראשון עם השיר "My Number One".




רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!

הרשם
שלח התראה
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments