הזמרת האיסלנדית הרה ביורק תייצג את מדינתה באירוויזיון 2024 לאחר מחלוקות רבות. בראיון לאתר יורומיקס חושפת את דעתה על השיר הישראלי, ומגיבה לאחת מכותבות השיר לאירוויזיון שטענה שהזמר הפלסטיני שהתמודד מולה בקדם האירוויזיון צריך היה לזכות.

הזמרת הרה ביורק (Hera Björk), שזכתה בקדם האירוויזיון האיסלנדי "Söngvakeppnin 2024", תייצג את איסלנד באירוויזיון 2024 עם שירה "Scared Of Heights". בחודש ינואר, רשת הטלוויזיה האיסלנדית הכריזה כי תקיים התייעצות יחד עם הזמר הזוכה בנוגע להשתתפותו באירוויזיון. ביורק כבר הודיעה שלא תחרים את התחרות ותשמח להתמודד באירוויזיון, ולאחר התייעצות מול רשת הטלוויזיה הסכימו שני הצדדים על השתתפות באירוויזיון הקרוב.

צפו בראיון המלא:




עם זאת, לא כל הצוות שעומד מאחור השיר הזוכה מרוצה מההחלטה. אסדיס מריה וידרסדור (Ásdís María Viðarsdóttir), אחת מכותבות השיר האיסלנדי, הודיעה כי היא לא תיקח חלק בצוות שיגיע למאלמו. וידרסדור נימקה את החלטתה בכך שהיא מרגישה ש-RÚV לא נתנו תשובות ברורות לגבי תוצאות הגמר, בו הרה ניצחה את הזמר הפלסטיני שהיה מועמד מוביל לניצחון, בשאר מוראד.

החלטתה התקבלה על רקע המחלוקת שנוצרה לאחר שהתגלתה בעיה טכנית שהשפיעה על הצבעות ה-SMS, מה שגרם לאיסלנדיים רבים לטעון שהרבה הצבעות למוראד עברו בעצם להרה ביורק – על כך רשמנו בהרחבה באתר. וידרסדור הוסיפה כי היא פנתה ל-RÚV על מנת להשתמש בתוצאות הסיבוב הראשון בקדם האיסלנדי, בו הוביל מוראד בהצבעת הקהל ובשופטים, ועפ"י זה לשלוח אותו לאירוויזיון: "הצעתי ל-RÚV שישאירו את התוצאה הזאת על כנה ויאפשרו לבשאר להשתתף באירוויזיון בתור המנצח הבלתי מעורער של הגמר. הוספתי שאולי הרה תורשה ללכת בשנה הבאה, אבל הם דחו את הרעיון". לפיכך, החליטה לפרוש מהצוות, וכמובן לא שכחה להאשים את מעורבותה של ישראל בתחרות: "אני לא אעקוב אחרי השיר עד הגמר אם זה יקרה. המצפון שלי פשוט לא מאפשר את זה".

בראיון לאתר יורומיקס שערכנו עם הזמרת ביום שישי האחרון במסיבת האירוויזיון המקדימה במדריד, התייחסה ביורק לסוגיה ואמרה שלמרות שהיא התאכזבה מיציאתה של וידרסדור מצוות שירה, היא מבינה מהיכן החלטתה נובעת וסבורה שעלינו בקהילת האירוויזיון לכבד דעות שונות משלנו: "ההחלטה שלה כמובן העציבה אותי, אבל אני מבינה את זה. יש לה תחושות נחרצות על המצב ואני מבינה איך היא הגיעה להחלטה ומכבדת אותה. לכולנו מותר להיות בעלי דעות משלנו ואני חושבת שזה טוב לעולם האירוויזיון לחשוב קצת יותר על הדעות זה של זה, כי לעיתים רחוקות הן זהות, ובאופן כללי לכבד דעות שונות מבלי להפיץ שנאה. התאכזבתי לאבד אותה מהצוות, אבל אני לגמרי מבינה ומכבדת את זה".

ביורק מוקירה תודה למעריציה מישראל שתמכו בה לכל אורך הדרך – החל מהשתתפותה באירוויזיון ב-2010 עם השיר "Je Ne Sais Quoi" ועד האירוויזיון הנוכחי, ומקווה שהתחרות תהווה עבורנו תקווה בתקופה המאתגרת הזו: "תודה רבה לכם. ביקרתי בתל אביב והיה נפלא. אני מקווה שאתם בטוחים, ושתהנו מהמסע הזה כי אני יודעת שלכולנו מכנה משותף ואלו זמנים קשים עם כל המלחמה והטירוף שקורה כרגע. אז אני מקווה שהאירוויזיון יהיה מגדלור של אור לכולנו".

הזמרת מוסרת שהיא האזינה לשיר הישראלי, "Hurricane" של עדן גולן, ויש לה ביקורות חיוביות: "אני אוהבת את השיר, זה שיר חזק מאוד".




איסלנד באירוויזיון 2024

"Scared Of Heights" (בעברית: "מפחדת מגבהים") הוא שם השיר שיבוצע ע"י הרה ביורק (Hera Björk), שתייצג את איסלנד כשיר מספר 8 בחצי הגמר הראשון של אירוויזיון 2024 שיתקיים ב-7 במאי במאלמו, שוודיה. השיר נכתב על ידי היוצרים אסדיס מריה וידארסדוטיר (Ásdís María Viðarsdóttir), פיראס אלקאיסי (Ferras Alqaisi), יארו עומאר (Jaro Omar) ומייקל בורק (Michael Burek). זהו שירם הראשון של כל הכותבים בתחרות האירוויזיון והוא מבוצע בשפה האנגלית.

נראה כי מילות השיר מתעמקות במורכבות של אהבה ומערכות יחסים, בוחן נושאים של פגיעות, פחד והמאבק להתגבר על פגיעות העבר כדי למצוא קשר ואינטימיות אמיתיים בעתיד.

בימים אלה מדורגת איסלנד במקום ה-24 בטבלאות ההימורים לקראת אירוויזיון 2024.

הרה ביורק – מי את?

הרה ביורק, או בשמה המלא הרה ביורק ת'ורהלסדוטיר (Hera Björk Þórhallsdóttir), היא זמרת איסלנדית בת 51, ילידת העיר רייקיאביק, בירת איסלנד. לאורך השנים הוציאה ארבעה אלבומים, כאשר האחרון שבהם שוחרר ב-2013.

ביורק אינה זרם לעולם האירוויזיון: היא ייצגה את איסלנד באירוויזיון 2010 עם השיר "Je ne sais quoi" (בעברית: "אני לא יודעת מה"), ולמרות שהייתה פייבוריטית גדולה לפני התחרות סיימה במקום ה-19 בגמר הגדול. בין לבין היא שימשה כזמרת ליווי של איסלנד באירוויזיון 2008, 2009 ו-2015.

ביורק ניסתה להגיע לתחרות שלוש פעמים נוספות: ב-2007 התמודדה בקדם האירוויזיון האיסלנדי עם השיר "Mig dreymdi" (בעברית: "חלמתי") אך הודחה בחצי הגמר השני. ב-2009 התמודדה בקדם האירוויזיון הדני עם השיר "Someday" והגיעה למקום השני בגמר. ב-2019 חזרה לקדם האירוויזיון האיסלנדי עם השיר "Moving On" והגיעה למקום הרביעי בגמר.

אירוויזיון 2024: זו תהיה ההשתתפות ה-36 של איסלנד באירוויזיון. איסלנד הצטרפה לתחרות ב-1986 והגיעה להישגה הטוב ביותר באירוויזיון 1999 ובאירוויזיון 2009 לאחר שסיימה פעמיים במקום השני.




רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!

מחפשים צלם מגנטים? בחרו רק ב- LaVie Photography!

הרשם
שלח התראה
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments