למרות שאירוויזיון 2024 ייערך בעוד חודש, לא מעט שירים שיתמודדו השנה בתחרות כבר כובשים את מצעדי תחנות הרדיו ופלטפורמות ההאזנה האירופאיות. הנה כמה מהשירים שכבר עשו זאת.

בעוד שישה שבועות ייערך הגמר הגדול של אירוויזיון 2024, וכבר עכשיו כמה משירי האירוויזיון השנה הגיעו למקומות הראשונים במצעדים ברחבי אירופה, שברו שיאי האזנה באפליקציית הספוטיפיי, ואף נשארים באופן קבוע בפסגת המצעדים.




אחד מסיפורי ההצלחה הגדולים עד כה העונה הגיע מליטא, כאשר השיר "Luktelk" של סילבסטר בלט (Silvester Belt) נמצא כבר כחודשיים במעמד יציב ברשימת הלהיטים של המדינה. בלט זכה בקדם האירוויזיון המקומי, "Eurovizija.LT", והגיע לראש המצעדים במדינה אפילו הרבה לפני שזכה בקדם. השיר נשאר עד כה לא פחות משבעה שבועות במקום הראשון במצעד הסינגלים הרשמי של ליטא.

השיר ההולנדי לאירוויזיון 2024, "Europapa" של יוסט קליין (Joost Klein), לא יכל לקבל השקה טובה יותר, ושבר לא פחות משני שיאי האזנות בספוטיפיי: ביום הראשון ליציאת השיר, הוא צבר למעלה מ-1.7 מיליון האזנות עולמיות – מדובר בכמות ההאזנות היומית הגבוהה ביותר בכל הזמנים עבור שיר בשפה ההולנדית. זאת ועוד, בספוטיפיי ההולנדי שבר השיר את שיא כמות ההאזנות היומית שראתה המדינה אי פעם – 1.3 מיליון האזנות בהולנד תוך יממה, בעוד השיא הקודם עמד על 1.2 מיליון אליו הגיע זוכה האירוויזיון ההולנדי דאנקן לורנס (Duncan Lawrance) עם "Arcade" ביום שאחרי זכייתו באירוויזיון 2019 בתל אביב. "Europapa" עומד בשלושת השבועות האחרונים במקום הראשון במצעדי הסינגלים הרשמיים של הולנד ובלגיה.

שיר נוסף שכובש את המקום הראשון במדינתו הוא השיר היווני: "ZARI" של מרינה סאטי (Marina Satti) עומד בשבועיים האחרונים בראש המצעדים, הישג ששיר אירוויזיון יווני לא השיג כבר תקופה ארוכה. השיר עדיין צובר למעלה מ-100,000 האזנות ביום בספוטיפיי יוון בלבד.

גם באזור סקנדינביה, הצליחו נציגי שוודיה מרקוס ומרטינוס (Marcus & Martinus), להגיע למקום הנחשק במצעד הסינגלים השוודי הרשמי בשבוע לאחר שזכו בקדם האירוויזיון השוודי, עם השיר "Unforgettable". גם בארץ הולדתם של התאומים, נורווגיה, השיר נכלל ב-30 השירים המובילים של מצעד הסינגלים הנורווגי הרשמי.




עד כה, שירים נוספים שהגיעו לטופ 10 במצעדים של מדינתם הם: "Before The Party's Over" של מוסטי (Mustii) מבלגיה (מקום 10), "Rim Tim Tagi Dim" של בייבי לזניה (Baby Lasagna) הקרואטי (מקום 2), "!No Rules" של ווינדוס95מן (Windows95Man) מפינלנד (מקום 6), "La noia" של אנג'לינה מנגו (Angelina Mango) האיטלקייה (מקום 4), "ZORRA" של נבולוסה (Nebulossa) מספרד (מקום 5), וכמובן "Hurricane" של עדן גולן מישראל (מקום 2).

לא רק במצעדי הספוטיפיי מצליחים שירי אירוויזיון 2024, אלא גם ברדיו. במצעדי הרדיו הלאומיים של שלוש מדינות מככבים במקום הראשון שירי אירוויזיון – "Rim Tim Tagi Dim" של בייבי לזניה הקרואטי, "La noia" של אנג'לינה מנגו האיטלקייה ו-"Teresa & Maria" של אליונה אליונה וג'רי הייל (Alyona Alyona & Jerry Heil) מאוקראינה.

באפליקציית הספוטיפיי, 37 השירים של אירוויזיון 2024 הושמעו ביחד בסך הכל למעלה מ-100 מיליון פעמים, ואף קרוב ל-150 מיליון. מתוך כל השירים שיתחרו במאי, 26 מהם כבר עברו את רף מיליון ההאזנות, כאשר 4 מהם עברו את רף ה-10 מיליון עד עכשיו: "Mon Amour" של סלימאן (Slimane) מצרפת, "La noia" של אנג'לינה מנגו האיטלקייה, "Europapa" של יוסט קליין מהולנד ו-"ZORRA" של נבולוסה מספרד.

מקור: Eurovision.tv.

אירוויזיון 2024: תחרות האירוויזיון ה-68 תיערך בעיר מאלמו שבשוודיה ב-7, 9 ו-11 במאי. זאת תהיה הפעם השביעית שבה תארח שוודיה את התחרות, לאחר שאירחה אותה בפעם האחרונה ב-2016 בעיר שטוקהולם. האולם המארח של התחרות הוא "Malmö Arena", אשר אירח את התחרות גם ב-2013, ומכיל בתוכו כ-15,500 מושבים.




רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!

מחפשים צלם מגנטים? בחרו רק ב- LaVie Photography!

הרשם
שלח התראה
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments