האחד באפריל מגיע אלינו בסערה: מאירוויזיון החורף למדינות בעלות ממוצע השלג הגבוה ביותר באירופה, ועד לגרסה החדשה של דנה אינטרנשיונל לשיר "Ding Dong" באירוויזיון 2011. הנה כמה מהמתיחות שהצליחו להטריף את כולם לאורך השנים.

האחד באפריל ידוע בעולם כיום שבו כולם מותחים את כולם. בשנים האחרונות הגיעו המתיחות גם לעולם האירוויזיון. לפעמים המתיחות הצליחו לעבוד על כולם ולפעמים הכל נראה תלוש מהמציאות.

הנה כמה מהמתיחות המוצלחות שפורסמו לאורך השנים:




2021: איגוד השידור האירופי משיק את "אירוויזיון החורף"

בהשראת אולימפיאדת החורף, החליט איגוד השידור האירופי ליצור מהדורת אירוויזיון נוספת שתיערך בחודשי החורף. המהדורה הראשונה תוכננה להתקיים בעיר יוקאסרבי (Jukkasjärvi) שבשוודיה ב-2022, ותתקיים כולה על משטח קרח אחד גדול. כן, שמעתם נכון. בתחרות החדשה המשלחות יופיעו כולן על משטח קרח, עם כמה כללים חדשים: מלבד ששת האנשים שיכולים לעמוד על הבמה, כל משלחת יכולה להוסיף עוד ארבעה מחליקים מקצועיים שיופיעו איתם ביחד. כמו כן, על כל המשתתפים (כולם הזמרים המבצעים) ללבוש מגלשיים, גלגיליות או כל דבר אחר שמתאים למשחקי ספורט בחורף. חמשת המדינות שיופיעו אוטומטית הן המדינות עם כמות השלג הממוצעת הגבוהה ביותר – איסלנד, נורווגיה, פינלנד, רוסיה ושוויץ. איגוד השידור האירופי הודיע גם כי נורווגיה תיוצג ע"י להקת קיינו (KEiiNO) שייצגו את נורווגיה באירוויזיון 2019. במהדורה הראשונה של התחרות תוכננו להשתתף 15 מדינות, כולל טורקיה שפרשה מהאירוויזיון ב-2013.

2021: האיחוד האירופי ישתתף באירוויזיון כמדינה עצמאית

אתר החדשות "euobserver" דיווח ב-2021 כי לראשונה מאז 2015, תצטרף לתחרות האירוויזיון מדינה חדשה. ולא סתם מדינה, אלא האיחוד האירופי ישתתף לראשונה בתחרות כמדינה נפרדת. השיר שאותו היה אמור לבצע האיחוד נקרא "The EU is Alive" (בעברית: "האיחוד האירופי חי") שהוא בעצם מחווה ללהיט מהמחזמר "The Sound of Music" משנת 1965. סיבת הצטרפותו של האיחוד לתחרות האירוויזיון כמדינה הוא כדי להעלות את מורל הציבור באירופה שחווה בשנתיים האחרונות מגיפה עולמית, כך לפי לשון ההודעה. השיר הצליח לעורר סערה גדולה אחרי שבריטניה ורוסיה התלוננו על תוכנו של השיר. בריטניה טענה שהשיר לא מייצג אותה כיוון שהיא כבר לא חלק מאיחוד האירופי ורוסיה טענה שהשיר בעצם לא מייצג את התרבות הרוסית ואת כל מיליוני האזרחים שחיים ביבשת אסיה (כזכור, רוסיה מחולקת בין אירופה לאסיה).

2021: אירוויזיון 2021 ייערך לראשונה באוסטרליה ולא בהולנד

בעקבות גל הקורונה ששטף את אירופה וסיום המגיפה שלא נראה באופק, בחר איגוד השידור האירופי לקיים את התחרות הרחק מיבשת אירופה ולראשונה לקיים את תחרות האירוויזיון באוסטרליה. בית האופרה של סידני נבחר כאולם המארח של התחרות, עם תפוסה של 2600 איש בקהל. את התחרות נבחרה להנחות בין היתר דמי אים (Dami Im) שייצגה את אוסטרליה באירוויזיון 2016. איגוד השידור האירופי מסר בהצהרה: "החלטנו לנטוש את ההצהרות הקודמות ולקיים את תחרות האירוויזיון הקרובה באוסטרליה. בעבר הוצהר כי במידה ואוסטרליה תזכה באירוויזיון קיום התחרות ייערך בשטח אירופה, אך בעקבות המצב הנוכחי בעולם והעובדה שאוסטרליה מרוחקת בעשרות אלפי קילומטרים מאירופה – הוחלט לקיים בשטחה את התחרות".




2018: כל מדינה תוכל להגיש מועמדת לאירוח התחרות

החל מהשנה הבאה, כל מדינה תוכל להגיש בקשה לאירוח האירוויזיון, ללא קשר למקום אליו הגיעה בשנה קודם. משמעות הדבר היא שהמדינה הזוכה בתחרות לא תארח באופן אוטומטי בשנה שלאחר מכן. במקרה כזה, ישראל שזכתה באירוויזיון 2018 לא הייתה מארחת את התחרות בתל אביב ב-2019. הדבר יאפשר למדינות קטנות יותר ולמדינות שלא אירחו אף פעם את התחרות או אירחו אותה לפני הרבה שנים, לארח אותה בעתיד. אנחנו בעד.

2012: איגוד השידור האירופי יתכנס מחדש כדי לבחור את המנצחת של אירוויזיון 1969

כולנו זוכרים את מקרה הזכייה המרובעת באירוויזיון 1969 שגרם לגל של פרישות מהתחרות האירוויזיון שנה לאחר מכן. הדבר נגרם כיוון שבאותם שנים לא היה חוק שובר שיוון ולא נקבע מה ייעשה במקרה ובו יותר ממדינה אחת תגיע למקום הראשון. רצה הגורל ולא פחות מארבע מדינות סיימו במקום הראשון עם 18 נקודות. כעת, 43 לאחר אירוויזיון 1969, החליט איגוד השידור האירופי להתכנס לישיבה מיוחדת שתקבע מחדש את הזוכה באותה שנה. ארבעת הזוכות באותה שנה – בריטניה, הולנד, צרפת וספרד, יועמדו לבחירה מחודשת ואחת מהן תהיה הזוכה היחידה של 1969. בתחילה נשקלה האפשרות לקיים משדר טלוויזיוני שבו תיבחר מחדש הזוכה אך בסופו של דבר הוחלט לקיים את הבחירה בדלתיים סגורות. אנחנו עדיין מחכים לתוצאות.

2011: דנה אינטרנשיונל משחררת גרסה חדשה לאירוויזיון. המעריצים הישראלים בהיסטריה

ב-2011 בחרה ישראל לשלוח לתחרות פעם נוספת את דנה אינטרנשיונל, הזוכה הגדולה של אירוויזיון 1998. שיר הקדם שנבחר "Ding Dong" ועמד באורכו על קצת פחות משתי דקות וארבעים שניות. עמוד יוטיוב בשם "Israel2011Eurovision" העלה גרסה לשיר האירוויזיון שכללה מוטיבים אתניים ועמדה על שלוש דקות. חובבי האירוויזיון הישראלים התלהבו וקיוו שזאת תהיה הגרסה הסופית לתחרות. מה רבה הייתה אכזבתם בסוף. אגב דנה אינטרנשיונל, לפני חשיפת השיר לקדם הישראלי רצו ברשת שמועות שאת השיר לתחרות כתב והפיק לה לא אחר מאשר המפיק הבינלאומי דיוויד גואטה. בסופו של דבר סיימנו עם דוד גואטה ומקום 15 בחצי הגמר השני.




2008: הזוכה באירוויזיון ייבחר בעזרת קלפיות שיוצבו ברחבי אירופה

שינוי בשיטת ההצבעה. סוונטה סטוקסליוס (Svante Stockselius), מפקח האירוויזיון בין השנים 2004-2010, מחליט על שינוי שיטת הבחירה. בהצהרה שמסר, אמר שהקלפיות ייפתחו ביום הגמר לצד ההצבעה הטלפונית כדי להפחית את העומס בהצבעה הטלפונית. דבר זה נועד כדי לתת אפשרות לכל אדם להצביע ולא לפספס קולות של מצביעים שהיו הולכים לאיבוד עקב עומסים טלפוניים. הקלפיות יוקמו בעשר ערים גדולות ברחבי אירופה ובאזורים שבהם הקיבולת של רשת הטלפונים מוגבלת. במידה והדבר יצליח השנה, הקלפיות יישארו גם לתחרות האירוויזיון ב-2009.

2004: נחשפו התוצאות המלאות של אירוויזיון 1956

48 שנה לאחר האירוויזיון הראשון שנערך, ולרגל חגיגות 50 שנות אירוויזיון, פורסמו לראשונה תוצאות האירוויזיון הראשון המלאות. כזכור, באירוויזיון 1956 פורסמה רק זהות המדינה הזוכה (שוויץ) ושאר התוצאות לא נודעו עד היום. נזכיר שבתחרות האירוויזיון הראשונה כל מדינה יכלה להגיש לתחרות 2 שירים כך שבסך הכל השתתפו 14 שירים. כעת, לאחר פנייה עצמאית של מספר עיתונאים לחברי המושבעים שהצביעו באירוויזיון 1956, נחשפות חלק מהתוצאות המלאות. במקום הראשון סיימה כאמור שוויץ עם 8 נקודות, במקום השני גרמניה עם 7 נקודות, במקום השלישי איטליה ובלגיה עם 3 נקודות ובמקום החמישי איטליה עם 2 נקודות. עוד נחשף כי את המקום השישי חלקו שישה שירים: גרמניה, לוקסמבורג, צרפת (עם שני השירים) ושוויץ – כולן עם נקודה אחת. במקום האחרון עם 0 נקודות מוקמו בלגיה, הולנד (עם שני השירים) ולוקסמבורג.

ועוד נקודה משעשעת לסיום: ב-2003 פרסם אתר חדשות האירוויזיון "Esctoday" ידיעה כי אוסטרליה מתכננת להצטרף ב-2004 לתחרות האירוויזיון. 12 שנה לאחר מכן, אוסטרליה אכן הצטרפה בסופו של דבר לתחרות. האירוניה שבדבר.




רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!