ספרד: רשת הטלוויזיה הספרדית חושפת פרטים חדשים לגבי ההופעה של נבולוסה (Nebulossa) על בימת אירוויזיון 2024.

רשת הטלוויזיה הספרדית, RTVE, חושפת את קונספט הופעתם של הצמד נבולוסה (Nebulossa) באירוויזיון 2024, ואת אנשי הצוות שיביימו את ההופעה. במאי ההופעה יהיו חואן סבסטיאן (Juan Sebastian) וישראל רייס (Israel Reyes). השניים היו אחראים גם על הופעת הצמד בקדם אירוויזיון בו זכו. השניים עבדו בעבר בתוכניות טלוויזיה ואירועים שונים, אך תחרות האירוויזיון תיהיה הפעם הראשונה בה ייקחו חלק.

הכוריאוגרף של הביצוע יהיה ורו מחייה (Vero Mejia), וגם עבורו מדובר בכוריאוגרפיה ראשונה עבור תחרות האירוויזיון. מחייה ציין כי: "ההופעה תעוצב כחבילה כשההנחיות מהניהול האמנותי הן ליצור קונספט שעושה שימוש בבמה של 360 מעלות, החל מתלבושות וכוריאוגרפיה ועד לויזואליות ותאורה. חישבנו את כל הדברים והגענו לחבילה הטובה ביותר עבור ספרד במאלמו".




ספרד באירוויזיון 2024

"Zorra" (בעברית "כלבה") הוא שם השיר שיבוצע על ידי הצמד נבולוסה (Nebulossa) שייצג את ספרד באירוויזיון 2024 שיתקיים במאלמו, בגמר הגדול שייערך ב-11 במאי. הצמד ניצח בקדם האירוויזיון הספרדי "Benidorm Fest 2024". השיר נכתב על ידי חברי הצמד, מריה באס (María Bas) ומרק דסוסה (Mark Dasousa), ומבוצע בשפה הספרדית בלבד. זו הפעם הראשונה שחברי הצמד כותבים ומככבים על בימת האירוויזיון.

השיר מתמודד עם נושאים של העצמה נשית ותפיסות חברתיות של נשים, במיוחד בהקשר של לשון גנאי. ניתן לתרגם את המונח "זורה" בספרדית ל"שועלה" פשוטו כמשמעו, אך הוא נושא גם קונוטציות גנאי הדומות ל"כלבה" או "זונה". המילות מביעות ביקורת על כך שהחברה רואה את הנשים בצורה שלילית בנושאים רבים. מדובר בהמנון המנון מתריס שמאתגר סטריאוטיפים, חובק העצמה נשית ומעודד נשים לא להתנצל בשל שיפוטים חברתיים.

בימים אלה מדורגת ישראל במקום 27 בטבלאות ההימורים לקראת אירוויזיון 2024.

נבולוסה – מי אתם?

הצמד הספרדי נוצר על ידי מריה באס (María Bas) אשר משמשת כזמרת הראשית של הדואו, ומרק דסוסה (Mark Dasousa) המשמש כמפיק. הדואו החל לפעול מ-2020 ומאז הוציאו 13 סינגלים ואלבום אחד. המוזיקה שלהם היא בעיקר סינת'פופ והם יוצרים מוזיקה המבוססת על הצלילים והמנגינות של שנות ה-80. שירם "Glam" נבחר לשיר הטוב ביותר ב-2021 על ידי חבר השופטים של Indie Cool. 

נראה שתחרות האירוויזיון היה יעד שאליו כיוון הצמד: ב-2022 הם השתתפו בקדם האירוויזיון של סן מרינו "Una Voce Per San Marino" אך לא צלחו את השלב האחרון לפני הגמר.

לפני ההשתתפות קדם האירוויזיון הם היו בסיבוב הופעות בין פסטיבלים שונים בספרד וכעת הם ייצגו את מדינתם באירוויזיון 2024 בשוודיה.

מקור: EurovisionFun.

אירוויזיון 2024: זו תהיה ההשתתפות ה-63 של ספרד באירוויזיון. ספרד הצטרפה לתחרות ב-1961 וזכתה בה פעמיים ברציפות בשנים 1968 ו-1969. ספרד אירחה את התחרות בשטחה פעם אחת בלבד ב-1969 ומאז מחזיקה בזמן ההמתנה הארוך ביותר מאז זכייתה האחרונה – 55 שנה.




רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!