מסתמן: עדן גולן לא תצא לקדם את שיר האירוויזיון, "Hurricane", במסיבות האירוויזיון שיתקיימו בשבועות הקרובים באירופה.

בשבועות הקרובים יתקיימו באירופה מסיבות אירוויזיון שונות אליהן יגיעו אוהדי אירוויזיון וכלי תקשורת רבים כדי לצפות ולהאזין לשירים המתמודדים בהופעה חיה. מטרת המסיבות היא לקדם את השירים בעזרת האוהדים ולהעניק ראיונות לכלי התקשורת הרבים במטרה להגיע לקהל רחב ככל האפשר לקראת התחרות.

מסיבת האירוויזיון הראשונה התקיימה ב-8 במרץ בשטוקהולם בנוכחות שלושה ממתמודדי אירוויזיון 2024. אמש כבר התקיימה המסיבה הגדולה במדריד שכללה 26 ממתמודדי התחרות. בחודש אפריל צפויות מסיבות נוספות בברצלונה, לונדון, אמסטרדם, שטוקהולם ואוסלו. המסיבה הישראלית, "Israel Calling", לא צפויה להתקיים השנה בשל המלחמה.

מי שתעדר מכל מסיבות האירוויזיון היא הנציגה הישראלית – עדן גולן.




במסיבת העיתונאים שנערכה לאחר חשיפת השיר הישראלי שאלנו את הזמרת לגבי השתתפותה במסע יחסי הציבור באירופה. כבר אז יואב צפיר אישר שעדן גולן הוזמנה למסיבות האירוויזיון אך נשמע סקפטי לגבי האפשרות שתשתתף בהן: "אנחנו נשקול את האסטרטגיה הזו. לא בטוח שניסע. לפעמים זה יותר נכון להשאיר את הביצוע לבמה".

לא ברור האם ההחלטה שלא לצאת ולהופיע עם "הוריקן" באירופה היא בשל הרצון להפתיע את הקהל והשופטים בהופעה החיה או בשל המצב הביטחוני והצורך לאבטח את הזמרת באירוע לא רשמי ולא מחייב של תחרות האירוויזיון.

כאמור, ההשתתפות במסיבות האירוויזיון אינה חובה ומכל מתמודד בוחר אם והיכן להשתתף בהתאם לרצונו וללוח הזמנים שנקבע עבורו. נטע ברזילי, קובי מרימי, חובי סטאר, אימרי זיו ומיכאל בן דוד – כולם הופיעו במסיבות אירוויזיון שונות שנערכו בישראל או בחו"ל במטרה לקדם את השיר לקראת התחרות. לעומת זאת, נועה קירל שייצגה את ישראל באירוויזיון שעבר לא ביצעה את "יוניקורן" בהופעה חיה במסיבות האירוויזיון השונות ולמרות זאת הגיעה למקום השלישי – כך שההשפעה של מסיבות האירוויזיון על התוצאה הסופית בתחרות מוטלת בספק.

הזוכים האחרונים, לורין (Loreen) וקאלוש אורקסטרה (Kalush Orchestra) בחרו להשתתף במסיבות האירוויזיון לפני התחרות. מונסקין (Måneskin) שלחו וידאו אשר הוקרן בשתי מסיבות. למעשה, הזוכה היחיד בעשור האחרון שלא השתתף במסיבות האירוויזיון לפניכן הוא הזוכה הפורטוגזי באירוויזיון 2017 – סלבדור סובראל (Salvador Sobral).




ישראל באירוויזיון 2024

"Hurricane" הוא שם השיר שיבוצע ע"י עדן גולן, שתייצג את ישראל בחלקו השני של חצי הגמר השני של אירוויזיון 2024 שיתקיים ב-9 במאי במאלמו, שוודיה. השיר נכתב על ידי היוצרים קרן פלס, אבי אוחיון וסתיו בגר. בגר היה גם מכותבי ומפיקי השיר הישראלי הזוכה לאירוויזיון 2018, "Toy". השיר מבוצע ברובו באנגלית ומשלב בתוכו מספר מילים בעברית.

נראה כי מילות השיר מעבירות שילוב של רגשות העוסקות באהבה, אובדן וחוסן. השיר חוקר את המורכבות של רגשות אנושיים, מערכות יחסים, והחוסן הדרושים כדי לנווט בסערות החיים. השיר נכתב במקור על טבח ה-7 באוקטובר ונקרא "October Rain" (בעברית: "גשם אוקטובר"). בעקבות פסילת מילות השיר על ידי איגוד השידור האירופי, התבקשו יוצרי השיר לשנות חלק ממילות השיר כך שהשיר יעסוק בנושא אוניברסלי כמו אהבה ואובדן.

בימים אלה מדורגת ישראל במקום התשיעי בטבלאות ההימורים לקראת אירוויזיון 2024.




עדן גולן – מי את?

עדן גולן היא זמרת ישראלית, בת 20 מתל אביב. היא עוסקת במוזיקה מגיל עשר. עדן נולדה בארץ אבל בגיל חמש עברה עם משפחתה למוסקבה, שם התגוררה 13 שנים. במהלך ילדותה סבלה מהתנכלויות בעקבות שמה ומוצאה הישראלי. היא מספרת שלמרות המצב הקשה בארץ בעקבות המלחמה, אין מקום יותר טוב בעולם מישראל.

בגיל תשע החלה ללמוד פיתוח קול, ובצעירותה לקחה חלק בהתעלמות אומנותית ואף לקחה חלק בתחרויות רבות, אך בהמשך העדיפה להתרכז בקריירה המוזיקלית שלה. ב-2015 גולן ניסתה לייצג את רוסיה באירוויזיון הילדים בשנת עם השיר "Schastye" (בעברית: "אושר") והגיעה למקום החמישי בגמר. ב-2018 השתתפה בעונתה החמישית של "The Voice Kids Russia" והגיעה עד לשלב הגמר. לאחר התוכנית חתמה על חוזה עם מפיק רוסי אשר התרשם מקולה, וגולן הצטרפה ללהקת פופ בנות ממוסקבה, בה לקחה חלק במשך שנתיים.

ב-2022 שבה לישראל ובאוקטובר של אותה שנה הוציאה את סינגל הבכורה שלה, "Ghost Town" (בעברית: "עיר רפאים"). הסינגל נכתב בשיתוף פעולה עם המפיק הליטאי לאקי לוק (Lucky Look), וצבר כ-700 אלף השמעות בספוטיפיי. ב-2023 השתתפה בפרק סיום העונה השנייה של התוכנית "רואים את הקול", ובהמשך השנה שחררה שלושה שירים נוספים – "Let Me Blow Ya Mind" (בעברית: "תן לי להפתיע אותך"), "Taxi" ו-"Dopamine", כאשר כולם זכו למאות אלפי צפיות ביוטיוב. גולן לקחה גם חלק כרקדנית בשיר המצליח "תיק קטן", אשר מבוצע ע"י הצמד נס וסטילה.

בחודש פברואר האחרון זכתה בעונתה עשירית של "הכוכב הבא", וזאת לאחר שסומנה כפייבוריטית גדולה כבר מהאודישן הראשון.

אירוויזיון 2024: זו תהיה ההשתתפות ה-46 של ישראל באירוויזיון. ישראל הצטרפה לתחרות ב-1973 וזכתה בה ארבע פעמים לאורך השנים. זכייתה האחרונה של ישראל הייתה באירוויזיון 2018 עם השיר "Toy" בביצועה של הזמרת נטע ברזילי.

רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!

הרשם
שלח התראה
guest
2 Comments
החדש ביותר
הישן ביותר האהוב ביותר
Inline Feedbacks
View all comments
סודית
סודית
1 month ago

אני חושבת שדווקא בימים כאלה חשוב שישראל תהיה באירואים כאלה כי אחרת אנחנו מראים לעולם שאנחנו מפחדים

Last edited 1 month ago by סודית
אלעד
אלעד
1 month ago

מה שמעצבן בדיון הזה הוא שישראלים חושבים על מבחן התוצאה בלבד, באמת שלא מעניין אותי אם זה יוסיף לנו נקודות או שלא
גם הדיבור על "לשמור על ההופעה" מאוד לא נכון
כי לרובם יהיו רקדנים או זמרי לווי ובכל זאת הם הופיעו לבד.
היתרון הכי גדול של האירועים האלה הם לנציג, ליצור חברים, שיתופי פעולה וכאלה
חווית האירוויזיון שלה נפגמת ולאף אחד שם לא באמת אכפת.