אמש הופיעו במסיבת אירוויזיון במדריד שישה מתמודדים כאשר הם עונדים סיכה אדומה הקוראת להפסקת אש בין ישראל וחמאס. במקביל, עשרה נציגים פרסמו ברשתות החברתיות קריאה להפסקת אש ולשחרור החטפים.

אמש התקבצו 26 ממתמודדי אירוויזיון 2024 במדריד שבספרד, שם הם יעלו ויופיעו מול אלפי אוהדי אירוויזיון בניסיון לקדם את שירם לקראת התחרות שתתקיים בחודש מאי. באירוע הפתיחה עלו המתמודדים מול קהל אוהב ולאחר מכן התראיינו לרשתות תקשורת שונות. שישה מהמתמודדים הגיעו לאירוע כשהם עונדים סיכה אדומה של ארגון Artists4Ceasefire. השישה הם יולנדה (פורטוגל), אולי אלכסנדר (בריטניה), סאבה (דנמרק), סילבסטר בלט (ליטא) נמו (שוויץ) ובמבי ת'אג (אירלנד).

על פי ארגון Artists4Ceasefire הסיכה מסמלת את הקריאה לנשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, ללחוץ להשגת הפסקת אש ללא דיחוי: "סיום הפצצת עזה ושחרור בטוח של בני ערובה. מחצית משני מיליון תושבי עזה הם ילדים, ויותר משני שלישים הם פליטים וצאצאיהם נאלצים לברוח מבתיהם. יש לאפשר לסיוע הומניטרי להגיע אליהם". ההצהרה הרשמית מזכירה את שחרור החטופים, אך עוסקת בעיקר בהפסקת האש ומדגישה שמאז ה-7 באוקטובר "הוטלו על עזה 45 אלף פצצות – וכתוצאה מכך מידי 10 דקות נהרג ילד בעזה". אזכור לילדים שנהרגו בישראל – אין. אזכור לרקטות שמשוגרות לישראל – אין.

נציגת ישראל, עדן גולן, לא משתתפת במסיבת האירוויזיון במדריד.




@euromix.co.il קישור לכתבה המלאה בתגובה! #אירוויזיון #אירוויזיון2024 #eurovision #eurovision2024 #esc #eurovisionsongcontest #madrid ♬ צליל מקורי – euromix.co.il

בנוסף, אתמול אחר הצהריים פרסמו עשרה ממתמודדי אירוויזיון 2024 הצהרה "נייטרלית" העוסקת במלחמה בעזה. בהצהרה כתבו "לאור המצב הנוכחי בשטחים הפלסטיניים הכבושים, ובייחוד בעזה, ובישראל, אנו לא חשים בנוח לשמור על שתיקה. זה חשוב עבורנו לעמוד בסולידריות עם המדוכאים ולבטא את שאיפתנו לשלום, להפסקה אש קבועה ומיידית, ולשובם בשלום של כל החטופים. אנו עומדים מאוחדים כנגד כל צורה של שנאה, כולל אנטישמיות ואיסלמופוביה".

הנציגים שפרסמו וחתמו על ההכרזה הם:
אולי אלכסנדר
(בריטניה), במבי ת'אג (אירלנד), גוטה (נורווגיה), יולנדה (פורטוגל), מגארה (סאן מרינו), נמו (שוויץ), סאבה (דנמרק), סילבסטר בלט (ליטא) וווינדוס95מן (פינלנד). לאחר פרסום ההצהרה הצטרף גם מוסטי (Mustii) לרשימה כשהעלה את ההצהרה בעמוד האינסטגרם שלו והוסיף לרשימת המתמודדים את שמו.

 

הצגת פוסט זה באינסטגרם

 

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Mustii ( )‎‏ (@‏‎mustiimusic‎‏)‎‏




ענידת הסיכה ופרסום ההצהרה מגיעים לאחר שחלק מהמתמודדים כבר הביעו בעבר עמדה בסכסוך הישראלי-פלסטיני:

אולי אלכסנדר (Olly Alexander), כבר הביע את דעתו כשהזמר חתם יחד עם אומנים נוספים על מכתב המביע תמיכה ב"שחרור הפלסטינים, הפסקת ההרג והפגיעה באזרחים תוך הפסקת אש מיידית". עוד נכתב במכתב: "ישנן עדויות רבות לכך שאנו עדים לרצח עם שבו חייהם המעורערים ממילא של פלסטינים נחשבים לא ראויים לסיוע, שלא לדבר על זכויות אדם וצדק. אנו עומדים בסולידריות עם העם הפלסטיני".

במבי ת'אג (Bambie Thug) פרסמה פוסט נלווה להצהרה הקבוצתית בו היא מוסיפה:" כאדם אירי עם היסטוריה משותפת של כיבוש אני לא יכולה להישאר בשקט. אני ערה לקריאות הפרישה אבל לקחת צעד אחורה עכשיו אומר פחות קול פרו-פלסטיני בתחרות".

גוטה (Gåte) הלהקה הצהירה בראיון שנערך יום לפני הגמר כי במידה ותזכה בקדם האירוויזיון הנורווגי, השתתפותה באירוויזיון אינה בטוחה מאחר ואינה מסכימה עם השתתפותה של ישראל בתחרות. כעת מתבררת ההצהרה כדיבור סרק, והלהקה תשתתף בכל זאת באירוויזיון 2024 במאלמו, שוודיה.

טמו קייסטרי (Teemu Keisteri) הידוע בשם הבמה ווינדוס95מן (Windows95man) שיתף לאחר זכייתו כי השתתפותה של ישראל באירוויזיון מרתיעה אותו בעקבות המלחמה בעזה, והוא פנה לרשת הטלוויזיה הפינית (YLE) והצהיר שהוא מעוניין לחשוב לעומק על ההשלכות אם ייקח חלק בתחרות. קייסטרי מכיר בכך שההחלטה שלו אמורה להיות משותפת ביחד עם הנרי, איתו הוא שר על הבמה: "אני לא לבד בזה, אני עם הנרי. התחלנו את כל זה כדי להפיץ שמחה. זה מה שאנחנו רוצים לעשות באירוויזיון. כל מי שמעורב בזה צריך להרגיש טוב. אנחנו רוצים לקחת קצת זמן כדי להחליט על זה". הוא הוסיף ואמר כי הוא מבקש מכל המשתתפים בתחרות השנה לחתום על עצומה המבקשת מה-EBU להחרים את ישראל מאירוויזיון 2024: "נשמח לקדם דבר כזה!".




אירוויזיון 2024: תחרות האירוויזיון ה-68 תיערך בעיר מאלמו שבשוודיה ב-7, 9 ו-11 במאי. זאת תהיה הפעם השביעית שבה תארח שוודיה את התחרות, לאחר שאירחה אותה בפעם האחרונה ב-2016 בעיר שטוקהולם. האולם המארח של התחרות הוא "Malmö Arena", אשר אירח את התחרות גם ב-2013, ומכיל בתוכו כ-15,500 מושבים.

רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!

הרשם
שלח התראה
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments