באוקראינה נפתחה הצבעה מקוונת לבחירת חמשת השופטים אשר ירכיבו את צוות השיפוט האוקראיני לאירוויזיון 2024. מיהם עשרת המועמדים ברשימה?

רשת הטלוויזיה האוקראינית, Suspilne, פתחה סקר חדש באפליקציית Diya, בה ניתן יהיה להצביע ולבחור את הרכב חבר השופטים הלאומי של אוקראינה באירוויזיון 2024. הציבור האוקראיני היה מעורב בבחירת השופטים לקדם האירוויזיון שנערך בפברואר, וכעת הציבור ייבחר את השופטים שיתנו את הניקוד באירוויזיון.

נזכיר שרשת הטלוויזיה האוקראינית בחרה לאפשר לקהל האוקראיני לבחור את השופטים ולהשפיע על זהותם עקב אי-שביעות רצונם של הצופים באוקראינה מתוצאות הצבעת השופטים במהלך ההצבעה באירוויזיון 2022, אשר לטענתם לא שיקפה את הטעם של הצופה הממוצע באוקראינה. בעקבות זאת, ניתנה לקהל האוקראיני האפשרות לקבוע מי השופטים שיבחרו את הנציג האוקראיני.



השופטים המועמדים:

  • פינקה (FIINKA): התמודדה בקדם האירוויזיון האוקראיני ב-2023 עם השיר "Dovbush" והגיעה למקום הרביעי.
  • אולקסי בונדרנקו (Oleksiy Bondarenko): מייסד ועורך ראשי של כלי התקשורת "לירום" על התרבות האוקראינית החדשה.
  • אולכסנדר ורניציה (Oleksandr Varenytsia): מומחה ליחסי ציבור, ממייסדי סוכנות "Go West" לקידום ומסחור מוזיקה אוקראינית בעולם.
  • אירנה הורובה (Iryna Horova): מפיקה.
  • אולנה קוליאדנקו (Olena Koliadenko): כוריאוגרפית.
  • מקס נגורניאק (Max Nagornyak): בלוגר ומבקר מוזיקה אוקראינית.
  • אנה סבירידובה (Anna Sviridova): מגישת רדיו ותוכניות טלוויזיה.
  • קוסטיאנטין טומליצ'נקו (Kostyantyn Tomilchenko): מפיק ובמאי. ביים את השירים האוקראינים לאירוויזיון בשנים 2005, 2016, 2018 ו-2021 ואת השיר האזרי באירוויזיון 2019.
  • אליושה (Alyosha): זמרת, ייצגה את אוקראינה באירוויזיון 2010 עם השיר "Sweet People" והגיעה למקום העשירי.
  • יבחן טריפלוב (Yevhen Triplov): פזמונאי ומפיק מוזיקלי.

חמשת המועמדים שיזכו לכמות ההצבעות הגבוהה ביותר יקבלו את ההזדמנות להיות חלק מצוות השופטים האוקראיני. במידה ומועמד שייבחר ידחה את ההצעה היא תועבר למועמד הבא שקיבל את מספר ההצבעות הרב ביותר. ראש ועד השופטים יהיה המועמד שיזכה למספר ההצבעות הרב ביותר מבין כל המועמדים. ההצבעה נפתחה אמש ותיסגר ב-1 באפריל.




אוקראינה באירוויזיון 2024

"Teresa & Maria" (בעברית: "תרזה ומריה") הוא שם השיר שיבוצע על ידי ג'רי הייל (Jerry Heil) ואליונה אליונה (Alyona Alyona) אשר ייצגו את אוקראינה באירוויזיון 2024 שיתקיים במאלמו, שוודיה. השיר נכתב על ידי צמד הזמרות ביחד עם אנטון צ'יליבי (Anton Chilibi) ואיוון קלימנקו (Ivan Klymenko), שכתב גם את השיר "Stefania" שייצג את אוקראינה וזכה באירוויזיון 2022. השיר מבוצע ברובו באוקראינית ומשלב בתוכו גם אנגלית.

השיר הוא הרהור נוקב על המצב האנושי והמרדף אחר אושר והגשמה. המילים מעבירות מסר של חוסן ותקווה, ומעודדות את המאזינים לפלס את דרכם בחיים למרות האתגרים העומדים בפניהם. המשפט החוזר "אצלנו מאמא תרזה, דיווה מריה, כל הדיוות נולדו כבני אדם" מדגיש את הרעיון שאפילו דמויות נערצות התחילו כבני אדם רגילים, מה שמרמז שניתן למצוא את האלוהות בתוך האנושות עצמה.

בימים אלו ממוקמת אוקראינה במקום השני בטבלאות ההימורים לקראת אירוויזיון 2024.

אליונה אליונה וג'רי הייל – מי אתן?

אליונה אליונה היא ראפרית אוקראינית בת 32, אשר החלה את דרכה המוזיקלית באמצע שנות ה-2000. שמה המלא הוא אליונה אולגיבנה סבראננקו (Aliona Olehivna Savranenko). הפריצה הגדולה שלה הגיעה בשנת 2020. היא שחררה עד כה שלושה אלבומים ועשרות שירים. היא שימשה כשופטת בנקודת השיפוט האוקראינית באירוויזיון 2021.

ג'רי הייל היא זמרת פופ אוקראינית בת 28. שמה המלא הוא יאנה אולכסנדריבנה שמאיבה (Yana Oleksandrivna Shemayeva), היא החלה את הקריירה שלה כבר בשנת 2012 עם הקמת ערוץ יוטיוב שהפך לפופולרי מאוד. בשנת 2017 היא השיקה את הקריירה המוזיקלית לאחר שהוציאה את ה-EP הראשון שלה. מאז הוציאה אלבום נוסף ומספר שירים נוספים שזכו להצלחה באוקראינה. ג'רי הייל ניסתה לייצג את אוקראינה באירוויזיון 2020 עם השיר "Vegan" שהגיע למקום השישי והאחרון בגמר ופעם נוספת ב-2023 עם השיר "When God Shut the Door" שהגיע למקום השלישי.

מקור: Suspilne.

אירוויזיון 2024: זו תהיה ההשתתפות ה-19 של אוקראינה באירוויזיון. אוקראינה הצטרפה לתחרות ב-2003 וזכתה בה שלוש פעמים לאורך השנים. זכייתה האחרונה של אוקראינה הייתה באירוויזיון 2022 עם השיר "Stefania" בביצועה של להקת קאלוש אורקסטרה




רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!

מחפשים צילום ברית? בחרו רק ב- LaVie Photography!

הרשם
שלח התראה
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments