נורווגיה באירוויזיון 2024: להקת גוטה (Gåte) חושפת כי הופעתה באירוויזיון 2024 תכלול שינויים מהותיים לעומת הופעתם בקדם האירוויזיון הנורווגי.

להקת גוטה (Gåte) נבחרה לייצג את נורווגיה באירוויזיון 2024 עם השיר "Ulveham" (בעברית: "איש זאב"), וזאת לאחר זכייתה בקדם האירוויזיון הנורווגי "Melodi Grand Prix 2024". כעת, הלהקה משתפת בראיון כי הם מתכננים מספר שינויים לקראת הופעתם באירוויזיון במאלמו.




לפני זכייתם בקדם הנורווגי, נאלצה הלהקה לשנות חלק ממילות השיר עקב שימוש באלמנטים עממיים ישנים ודמיון גבוה בין מילות השיר לבית טקסטים עממיים עתיקים מימי הביניים. בסופו של דבר, הוציאה הלהקה גרסה חדשה לשירם. מגנוס בורמרק (Magnus Børmark), גיטריסט הלהקה, מסר לאחר שינוי הגרסה: "כן, הכל אושר ע"י ה-EBU, אבל מה שקרה זה ששיפרנו את השיר אחרי השינויים. המילים היו לקוחות תחילה משיח בן 40 פסוקים, אותו צמצמנו לחמישה בתים. הם לא ממש התאימו זה לזה, אז היינו צריכים לשכתב את השיר מחדש. אחר כך כתבנו את המילים כדי להעביר טוב יותר את משמעות השיר. זו הייתה מתנה גדולה".

למרות האתגרים, גוטה אסירי תודה על תשומת הלב שהשיר קיבל והם רואים בכך הזדמנות להכרה רחבה יותר בעבודתם בהחייאת מסורות עממיות. בימים אלה מתכוננת הלהקה למסע ההופעות שלהם לקראת האירוויזיון, והם צפויים להופיע בין השאר במספר מסיבות. מעריצי הלהקה הביעו רצון מצד הלהקה להתמקד יותר בגיטריסטים של הלהקה ובטריקים הבימתיים המרשימים שלהם. גוטה התייחסו להערות ומבטיחים לספק הופעה שתציג את הכישרונות הייחודיים שלהם.

 




נורווגיה באירוויזיון 2024

"Ulveham" (בעברית: "איש זאב") הוא שם השיר שיבוצע ע"י להקת גוטה (Gåte), אשר תייצג את נורווגיה בחצי הגמר הראשון של אירוויזיון 2024 שיתקיים במאלמו, שוודיה. השיר נכתב והולחן על ידי חברי הלהקה גונהילד סונדלי (Gunnhild Sundli), מגנוס בורמרק (Magnus Børmark) ויון אבן שרר (Jon Even Schärer), ביחד עם סביינונג סונדלי (Sveinung Eklo Sundli), מאריט ינסן לילבוון (Marit Jensen Lillebuen) ורוני גרף ינסן (Ronny Graff Janssen). זהו שירם הראשון של כל היוצרים בתחרות האירוויזיון. השיר מבוצע בשפה הנורווגית, וזהו למעשה שיר האירוויזיון הראשון בשפה הנורווגית ששולחת נורווגיה לתחרות מאז שנת 2006!

השיר "Ulveham" הוא פרשנות מודרנית לבלדה נורווגית מימי הביניים הידועה בשם "Møya i ulveham" ("המשרתת בזאב פלט"). המילים מספרות את סיפורה של עלמה צעירה שעוברת סדרה של טרנספורמציות עקב מעשיה של אמה החורגת המרושעת. בבלדה, הנערה מתוארת בתחילה כיפה ואהובה, אך אמה החורגת, המצטיירת כרשעית, הופכת אותה לחפצים שונים כמו מחט וסכין. למרות זאת, האנשים ממשיכים להעריך אותה, למורת רוחה של אמה החורגת. כעונש נוסף, האם החורגת הופכת את העלמה לזאב. הבלדה מסתיימת בכך שהזאב (העלמה במצבה המשתנה) מסתערת על אמה החורגת, שנמצאת בהריון מאחיה למחצה של העלמה. כשהפתרון למצוקה של העלמה, שמבקשת להסיר את הקללה, מוצאת זאת בעזרת  צריכת הדם של אחיה שטרם נולד.

הפרשנות החדשה בוחנת נושאים של בידוד והשלכות של אכזריות וקנאה. הוא שואב מהפולקלור והמיתולוגיה הנורווגית המסורתית, ומציע נרטיב אפל ורודף שמשקף את ההקשר התרבותי של בלדות מימי הביניים.

בימים אלה מדורגת נורווגיה במקום ה-14 בטבלאות ההימורים לקראת אירוויזיון 2024.

גוטה – מי אתם?

גוטה (Gåte) היא להקה נורווגית המתעסקת בעיקר במוזיקת פולקלור נורווגי ומטאל, המורכבת מגונהילד סונדלי (Gunnhild Sundli), מגנוס ביורמארק (Magnus Børmark), יון אוון שארר (Jon Even Schärer), מאטס פאולסן (Mats Paulsen) וג'ון סטנרסן (John Stenersen).

הלהקה שחררה עד כה חמישה אלבומים ושישה מיני אלבומים. ההצלחה העיקרית של הלהקה התרחשה בשנים 2002-2004, מאז מרבית חברי הלהקה התחלפו בחברים חדשים.

מקור: TV2 Norway.

אירוויזיון 2024: זו תהיה ההשתתפות ה-62 של נורווגיה באירוויזיון. נורווגיה הצטרפה לתחרות ב-1960 וזכתה בה שלוש פעמים לאורך השנים. זכייתה האחרונה של נורווגיה הייתה באירוויזיון 2009 עם השיר "Fairytale" בביצועו של הזמר אלכסנדר ריבאק.




רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!

מחפשים צלם בר מצווה? בחרו רק ב- LaVie Photography!