צ'כיה באירוויזיון 2024: אייקו (Aiko), נציגת צ'כיה לאירוויזיון, שחררה גרסה חדשה לשירה "Pedestal", אותו תבצע על הבמה במאלמו. האזינו לשיר.

"Pedestal" (בעברית: "מעמד") הוא שם השיר שיבוצע ע"י הזמרת אייקו (Aiko), אשר תייצג את צ'כיה בחלקו הראשון של חצי הגמר השני של אירוויזיון 2024 שיתקיים ב-9 במאי במאלמו, שם היא תתמודד מול נציגת ישראל, עדן גולן. השיר נבחר לייצג את צ'כיה בחודש דצמבר לאחר שזכה בקדם האירוויזיון הצ'כי.

בחודש ינואר הצהירה הזמרת כי היא עובדת על גרסה חדשה והיא שוחררה היום בשעות הערב. הגרסה החדשה כוללת מספר שינויים במילות השיר, כאשר השורה "Love me more than your bullshit" (בעברית: "תאהב אותי יותר מהבולשיט שלך") שונתה ל-"Love me more than you once did" (בעברית: "תאהב אותי יותר ממה שעשית פעם"), וזאת על מנת לעמוד בחוקי האירוויזיון שאוסרים שימוש במילים גסות.

עוד נחשף כי מי שיביים את השיר הצ'כי באירוויזיון הקרוב יהיו מתיאס וורדה (Matyáš Vorda) וויטק בלורצ'קי (Vítek Bělohradský). השניים ביימו יחדיו את השיר הצ'כי לאירוויזיון 2023, ובלורצ'קי לבדו היה שותף לבימוי השיר הצ'כי גם באירוויזיון 2022.




צ'כיה באירוויזיון 2024

"Pedestal" (בעברית: "מעמד") הוא שם השיר שיבוצע ע"י הזמרת אייקו (Aiko), אשר תייצג את צ'כיה בחלקו הראשון של חצי הגמר השני של אירוויזיון 2024 שיתקיים ב-9 במאלמו שבשוודיה, שם תתמודד מול נציגת ישראל, עדן גולן. השיר נכתב ע"י הזמרת עצמה ביחד עם סטיבן אנסל (Steven Ansell), שגם הפיק את השיר. זהו שירם הראשון של היוצרים באירוויזיון והוא מבוצע באנגלית.

השיר עוסק באהבה עצמית, העצמה עצמית, והקביעה של גבולות ביחסים. המילים מעבירות תחושה של אדם המרגיש לא מוערך בתוך מערכת יחסים והרצון לתת עדיפות לאושר האישי על פני מערכת יחסים מורכבת. המילים "Put myself on a pedestal" מביעות חשיבות על שמירת הערכה עצמית גבוהה ולא להתפשר על פחות מהראוי.

בימים אלה מדורגת צ'כיה במקום ה-35 בטבלאות ההימורים לקראת אירוויזיון 2024.

 

אייקו – מי את?

אלנה שירמנובה-קוסטבלובה (Alena Shirmanova-Kostebelova), שמכונה אייקו, נולדה במוסקבה, גדלה בצ'כיה וכיום מתגוררת בעיר ברייטון שבבריטניה. היא אומנית בעלת חזון שמתעמקת בנושאים עמוקים כמו אהבה, בדידות והבנה עצמית, תוך שימוש במוזיקה שלה כמדיום להתבוננות פנימית ולחיבור. אלבומה השני, "Fortune's Child", שוחרר באוקטובר האחרון. בין שיריה המוכרים ניתן למצוא את "Daughter Of The Sun".

אייקו היא האומנית הצ'כית הראשונה ששמה התנוסס על כיכר הטיימס סקוור האייקונית בניו יורק, והאומנית הצ'כית הראשונה שנכללה במסע הפרסום העולמי Spotify Equal, תוך שימת דגש על מחויבותה להכללה ולשוויון בתעשיית המוזיקה.

אירוויזיון 2024: זו תהיה ההשתתפות ה-12 של צ'כיה באירוויזיון. צ'כיה הצטרפה לתחרות ב-2007 והגיעה להישגה הטוב ביותר באירוויזיון 2018 לאחר שהזמר מיקולאס ג'וזף הגיע למקום השישי עם השיר "Lie To Me".




רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!