אוסטרליה באירוויזיון 2024: מי הלהקה האוסטרלית שהגישה שיר במטרה לייצג את אוסטרליה באירוויזיון? ואיך הלהקה קשורה לאירוויזיון 2019 שנערך בתל אביב?

מקור אוסטרלי חשף: להקת שפרד (Sheppard) התמודדה פעם נוספת על ייצוג אוסטרליה באירוויזיון. מקור פנימי מתוך הלהקה מסר לאתר האירוויזיון האוסטרלי, Aussievision, כי הלהקה הגישה את שירה "Edge of the Earth" (בעברית: "קצה כדור הארץ") לרשת הטלוויזיה האוסטרלית SBS, במטרה לייצג את אוסטרליה באירוויזיון 2024 במאלמו, שוודיה.




להקת שפרד אינה זרה בקרב מעריצי האירוויזיון, כאשר השיר אותו הגישה השנה במטרה לייצג את אוסטרליה באירוויזיון היה הניסיון השלישי שלהם להיבחר ולייצג את מדינת היבשת הדרומית בתחרות. ללהקה נרשמו שני ניסיונות קודמים: הראשון ב-2019, עליו נפרט בהמשך, והשני בשנת 2022, בו דווח כי הגישו מועמדות לקראת קדם האירוויזיון האוסטרלי "Eurovision – Australia Decide", אך בסופו של דבר הלהקה לא התקבלה לקדם.

אחד מחברי הלהקה, ג'ורג' שפרד (George Sheppard), כתב את השיר "Pushing Stars" שבוצע בקדם האירוויזיון האוסטרלי ב-2020 ע"י הזמר ג'ורדן-רייבי (Jordan-Ravi).

מה הקשר של להקת שפרד לאירוויזיון שנערך בתל אביב?

כאמור, זו לא הפעם הראשונה שלהקת שפרד מנסים להגיע לאירוויזיון, והשנה נראה כי נוצרה מעין שרשרת חדשה-ישנה עוד מימי אירוויזיון 2019 שנערך בתל אביב. באותה שנה נערך לראשונה קדם האירוויזיון האוסטרלי, בו זכתה במקום הראשון קייט מילר היידקה (Kate Miller Heidke) עם השיר "Zero Gravity". למקום השני הגיע ההרכב אלקטריק פילדס (Electric Fields) עם השיר "Happy 2000 And Whatever", שכאמור ייצגו השנה את אוסטרליה באירוויזיון. למקום השלישי הגיעה להקת שפרד (Sheppard) עם השיר "On My Way". האם תורה של הלהקה יגיע ב-2025?




אוסטרליה באירוויזיון 2024

"One Milkali (One Blood)" (בעברית: "דם אחד") הוא שם השיר שיבוצע על ידי ההרכב אלקטריק פילדס (Electric Fields), אשר ייצגו את אוסטרליה בחלקו השני של חצי הגמר הראשון של אירוויזיון 2024 שיתקיים ב-7 במאי במאלמו, שוודיה. השיר נכתב ע"י חברי ההרכב – מייקל רוס (Michael Ross) וזכריה פילדינג (Zaachariaha Fielding). זהו שירם הראשון של היוצרים באירוויזיון והוא מבוצע ברובו באנגלית ומשלב בתוכו מילים בניב האבורג'יני יאנקוניטייטייארה (באנגלית: Yankunytjatjara, ניב מקומי מתוך שפת הילידים האוסטרליים). זו תהיה הפעם הראשונה שבה השפה האבורג'ינית או ניב ממנה יישמעו על בימת האירוויזיון.

השיר "Milkali" של אלקטריק פילדס שואב השראה מהתרבות האוסטרלית האבוריג'ינית ומהציור "Milkali Kutju" שיצר רוברט פילדינג, אביו של חבר הצמד זכריה פילדינג, המסמל אחדות בין אוסטרלים לא-ילידיים לאוסטרלים האבוריג'ינים. המילים מעבירות נושאים של אחדות, חיבור הדדי וחקר הזהות והקיום. השיר מעודד אימוץ גיוון והתכנסות כקולקטיב למען הכלל, ובמקביל חוגג את האהבה ואת התעלות הגבולות.

בימים אלה מדורגת אוסטרליה במקום ה-27 בטבלאות ההימורים לקראת אירוויזיון 2024.

אלקטריק פילדס – מי אתם?

אלקטריק פילדס (Electric Fields) הוא צמד מוזיקלי המורכב מהסולן זכריה פילדינג (Zaachariaha Fielding) ומהמפיק המוזיקלי והקלידן מייקל רוס (Michael Ross), אשר משמש כזמר משנה בהרכב. הצמד, אשר הוקם ב-2015, עוסק במוזיקה אלקטרונית ומשלב בשיריו מוזיקת נשמה חשמלית מודרנית עם מוטיבים מהתרבות האבורג'ינית, שהם למעשה העמים הילידים של יבשת אוסטרליה.

לפני שהחלו את דרכם המוזיקלית המשותפת, התמודד פילדינג ב-2011 בעונה השלישית של "אקס פקטור אוסטרליה", וב-2013 חזר פעם נוספת לתוכנית בעונתה החמישית, בה גם השתתפה וניצחה נציגת אוסטרליה לאירוויזיון 2016, דאמי אים (Dami Im).

ב-2016 הוציא הצמד את מיני אלבום הבכורה שלהם, "Inma". באותה שנה זכו השניים בפרס אמילי בורוז (Emily Burrows Award), פרס המוענק לאמנים או להקות מוזיקה מקוריות מדרום אוסטרליה. ב-2017 זכו בפרס הכישרון החדש הטוב ביותר בטקס פרסי המוזיקה הילידית הלאומי (National Indigenous Music Awards), ושנה לאחר מכן היו מועמדים לפרס אומן השנה באותו הטקס.

הצמד אינו זר לעולם האירוויזיון: ב-2019 הם התמודדו בקדם האירוויזיון האוסטרלי עם השיר הבלתי נשכח "Happy 2000 And Whatever" (בעברית: "2000 ומה שלא יהיה"), ולמרות שהיו פייבוריטים לזכייה סיימו בסופו של דבר במקום השני. באותה שנה הגישו את הניקוד האוסטרלי בגמר האירוויזיון.

מקור: Aussievision.

אירוויזיון 2024: זו תהיה ההשתתפות השמינית של אוסטרליה באירוויזיון. אוסטרליה הצטרפה לתחרות ב-2015 והגיעה להישגה הטוב ביותר באירוויזיון 2016 לאחר שהזמרת דאמי אים סיימה במקום השני עם השיר "Sound Of Silence".




רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!