גאורגיה באירוויזיון 2024: נוצה בוזלאדזה (Nutsa Buzaladze) תבצע את השיר "Firefighter" על בימת האירוויזיון. האזינו לשיר.

"Firefighter" (בעברית: "לוחם אש") הוא שם השיר שיבוצע על ידי הזמרת נוצה בוזלאדזה (Nutsa Buzaladze), אשר תייצג את גאורגיה בחלקו השני של חצי הגמר השני של אירוויזיון 2024 שיתקיים ב-9 במאי במאלמו, שוודיה – שם תתמודד מול נציגת ישראל, עדן גולן. השיר נכתב ע"יי המלחין וכותב השירים המקדוני דארקו דימיטרוב (Darko Dimitrov) ביחד עם אדה סקיטקה (Ada Skitka).

דימיטרוב לא זר לעולם האירוויזיון, והוא הצליח פעמים רבות להביא לקדמת הבמה האירופית את התרבות והמוזיקה הבלקנית בהצלחה רבה. דארקו דימיטרוב הלחין והפיק את השירים המקדוניים לאירוויזיון 2006, 201320142018, ו-2020. הוא הלחין את "Proud", השיר של צפון מקדוניה לאירוויזיון 2019 בתל אביב, אותו ביצעה תמרה טודבסקה (Tamara Todevska). טודבסקה הביאה את צפון מקדוניה למקום השביעי בתחרות, התוצאה הגבוהה ביותר שלה באירוויזיון אי פעם, ולמקום הראשון בהצבעת השופטים.

בנוסף למקדוניה, הלחין דימיטרוב את השירים של סרביה באירוויזיון 20182019 ו-2021, את השירים של אלבניה לאירוויזיון 2015 ו-2020, ואת השיר של מונטנגרו לאירוויזיון 2022 (השיר האחרון, נכון להיום, של מונטנגרו בתולדות התחרות).




השיר "Firefighter" עוסק בחוסן, התמדה ואהבה בתוך מצוקה. המילים מציירות תמונה של כאוס והרס, ומשווים את המצב לשריפה שצריך לכבות. הדימויים החוזרים על האפר והדחיפות "לכבות את האש" מעידים על מאבק מטפורי באתגרים או קונפליקטים המאיימים לכלות את כל הנקרה בדרכם.

הזמרת מביהע נחישות ואומץ מול האתגרים הללו, ומשווה את עצה לכבאי שרץ באפר כדי להציל את הדברים היקרים. יש תחושה של דחיפות ועוצמה בפזמון החוזר "אני אציל את האהבה הזו", המעיד על מחויבות לשמר ולהגן על האהבה למרות הכאוס שמסביב.




לואיג'י אלוקה (Luigi Alocca), כוריאוגרף איטלקי ידוע, יהיה אחראי על הכוריאוגרפיה של השיר הגאורגי בתחרות הקרובה. נוצה גם חשפה בעבר סרטון שבו היא מתרגלת חזרות עם ארבעה רקדנים איטלקיים לאירוויזיון 2024. ארבעת הרקדנים האיטלקיים בקליפ הם ניקולאס דה סוזה (Nicolas De Souza), דנטה גרלו (Dante Gerlo), אנדראה מריצ'י (Andrea Marici) ודניאלה נוקי (Danielle Nocchi), אליהם הצטרפו עוד שלושה רקדנים גאורגיים והם ניקה נוזאדזה (Nika Nozadze), בקה נוזאדזה (Beka Nozadze) וניי קורדאדזה (Nei Kurdadze), עקב חוקי התחרות המגבילים את מספר האנשים שיעמדו על הבמה, ניתן להסיק כי לא כולם יצטרפו לנוצה על הבמה בחודש מאי.

את הקליפ, שנחשף היום לראשונה יחד עם השיר, ביים זאזא אוראשווילי (Zaza Orashvili), הניהול האמנותי של הקליפ נעשה ע"י שאקו פופיאשווילי (Shako Popiashvili), והצלם של הקליפ היה דוד אודישאריה (David Odisharia).

המנהל האמנותי של נוצה בוזלאדזה יהיה שגיב קרפל (Sagiv Karpel). קרפל הוא במאי ישראלי-אמריקאי ידוע שעבד בעבר עם תוכנית המוזיקה "America's Got Talent" במשך שמונה שנים, וכיום עובד עם "American Idol". קרפל היה שותף גם בהפקתה של תחרות האירוויזיון בגרסתה האמריקאית, "American Song Contest 2022", אשר נערכה ב-2022.




נוצה בוזלאדזה – מי את?

נוצה בוזלאדזה (Nutsa Buzaladze) נולדה ב-22 בינואר 1997 בטביליסי שבגאורגיה. היא השתתפה ואף זכתה בהרבה תחרויות מוזיקה. ב-2011 השתתפה בתוכנית "Georgia's Got Talent", שם הגיעה עד שלב חצאי הגמר. ב-2014 ניצחה בתחרות "New Wave" שמתקיימת ברוסיה מידי שנה. ב-2017 ניסתה את מזלה בגרסה הטורקית של "The Voice". באותה שנה התמודדה בקדם האירוויזיון הגאורגי עם השיר "White Horses Run", אשר הגיע למקום השני.

בשנת 2019 שחררה את אלבומה הראשון "Nutsa22", שבו היא מבצעת שירים בגאורגית ובאנגלית. הלהיט שלה "Gelodebi" (בעברית: מחכה לך) הביא לה הצלחה גדולה ובזכותו ביצעה סיבוב הופעות עם להקה.

הפריצה הגדולה הגיעה כאשר השתתפה בתוכנית "אמריקן איידול" בשנה האחרונה, שם סיימה בין 12 המתמודדים המובילים, עם ביצוע משותף עם קיילי מינוג (Kylie Minogue), הזמרת האוסטרלית, לשיר “Can’t Get You Out Of My Head". נוצה גם הייתה המתמודדת הראשונה שאינה אמריקאית שהגיעה לשלב הזה. בשנים האחרונות, גרה נוצה בלוס אנג'לס ושם כתבה שירים, הופיעה וצילמה קליפים. בתקופה האחרונה הופיעה גם בדובאי, שם חתמה על חוזה עם "Theater Dubai". למרות שמרכז פעילותה בשלב זה מחוץ לגאורגיה, טוענת הזמרת כי גאורגיה תמיד תהיה הבית שלה.

נוצה נבחרה בבחירה פנימית על ידי רשת הטלוויזיה המקומית והיא ידועה בזכות השתתפותה בתוכנית הריאליטי "אמריקן איידול" בשנה האחרונה. נוצה לא זרה לעולם האירוויזיון – הזמרת המוכשרת התמודדה בקדם האירוויזיון הגאורגי בשנת 2017 עם השיר "White Horses Run" שסיים במקום השני. ברשת הטלוויזיה הגאורגית מאמינים שעם בחירתה של נוצה כנציגתם בתחרות, ישנו סיכוי גבוה לעלות השנה לגמר ואפילו להגיע למקום גבוה.



מילות השיר – "Firefighter":

I see it in the air
I see it in the air
I'm running through these ashes
Like a firefighter

Put out the fire, put out the fire
Did we build empires, just to watch them burn?
My heart's beating louder
I'm running like tigers
No fear in my eyes, no
I will save this love

The ceiling is falling
The windows are burning
It's getting harder to breathe
Can you hear me calling?
I see ashes falling
I'm down on my knees
But I will save this love

I see it in the air
I see it in the air
I'm rising from these ashes like a phoenix, yeah
You know I'll be there
You know that I'll be there
I'm running through these ashes
Like a firefighter

Put out the fire (put out the fire)
Put out the fire
Put out the fire
Put out the fire
Put out the fire

Come dance with the thunder
'Cause love makes us stronger
We're not here forever
?So can we save this love
?From lovers to fighters, so why do we do this
We're meant to rise higher, and higher, and higher
(The ceiling is falling)
(The windows are burning)
(It's getting harder to breathe)
Can you hear me calling?
I see ashes falling, falling, falling

I see it in the air
I see it in the air
I'm rising from these ashes like a phoenix, yeah
You know that I'll be there
You know I'll be there
Oh yeah, oh yeah

(I see it in the air)
(I see it in the air)
(We're rising from these ashes like a phoenix, yeah)
(You know we'll be there)
(You know that we'll be there)
(We're rising from these ashes, like a firefighter)

I see it in the air
I see it in the air
We're rising from those ashes like a phoenix, yeah
You know we'll be there (You know that we'll be there)
…Yeah
(We're rising from these asheѕ)
Like а firefighter

אירוויזיון 2024: זו תהיה ההשתתפות ה-16 של גאורגיה באירוויזיון. גאורגיה הצטרפה לתחרות ב-2007 והגיעה להישגה הטוב ביותר באירוויזיון 2010 ובאירוויזיון 2011 לאחר שסיימה פעמיים במקום התשיעי.



רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!