אלבניה באירוויזיון 2024: נחשפה גרסת האירוויזיון לשיר האלבני לאירוויזיון, ובשמו החדש – "Titan", אותו תבצע בסה קוקדימה (Besa Kokëdhima) על בימת האירוויזיון במאלמו, שוודיה.

בסה קוקדימה (Besa Kokëdhima), נבחרה בחודש דצמבר לייצג את אלבניה באירוויזיון 2024 עם השיר "Zemrën n'dorë" (בעברית: "הלב ביד"), וזאת לאחר שזכתה בהצבעת הקהל בקדם האירוויזיון האלבני שנערך בחודש דצמבר, "Festivali i Këngës". אתמול בלילה פורסמה הגרסה המחודשת לשירה המבוצעת בשפה האנגלית בלבד, או בשמו המלא –  "Titan". האזינו לשיר.




אלבניה באירוויזיון 2024

"Titan" (בעברית: "ענק") הוא שם השיר שיבוצע על ידי הזמרת בסה קוקדימה (Besa Kokëdhima)' אשר תייצג את אלבניה בחלקו הראשון של חצי הגמר השני של אירוויזיון 2024 שיתקיים במאלמו, שוודיה – שם תתמודד מול נציגת ישראל לאירוויזיון, עדן גולן. הגרסה החדשה של השיר נכתבה על ידי הזמרת יחד עם קלדי בהיטי (Kledi Bahiti), ג'יה קוקה (Gia Koka), אליאס אלג'י (Alias Lj) וסרבאן קזאן (Serban Cazan). בהיטי היה שותף בעבר בכתיבת השיר "Karma" שבוצע באירוויזיון 2021 על ידי אנג'לה פריסטרי (Anxhela Peristeri) והגיע למקום ה-21 בגמר האירוויזיון. השיר בוצע בקדם האירוויזיון בשפה האלבנית.

נראה שהשיר מעביר מסר של חוסן וחוזק מול מצוקה. המילים מתארות יחס מתריס כלפי אתגרים ומכשולים. הזמרת שרה על ניסיונות להפיל אותה ("אתה מנסה להצית אש, רק כדי לראות אותי בוער"), אבל היא נשארת איתנה ונחושה להתגבר על כל מה שיקרה בדרכה. השיר חוגג את הכוח הפנימי, החוסן והיכולת להתעלות מעל אתגרים, גם כאשר אחרים עשויים לפקפק או לזלזל בכם. מדובר על אימוץ כוחו וסירוב להישבר על ידי מצוקה.

בימים אלה מדורגת אלבניה במקום ה-23 בטבלאות ההימורים לקראת אירוויזיון 2024.

בסה קוקדימה – מי את?

בסה קוקדימה (Besa Kokëdhima), בת 37, היא זמרת פופ אלבנית מצליחה. בסה נולדה באלבניה וניגנה בפסנתר מגיל צעיר, אך בגיל 15 היגרה לבריטניה שם קיבלה את השכלתה.

בסה התמודדה פעמיים בקדם האירוויזיון האלבני: ב-2009 זכתה במקום הרביעי עם השיר "Ajer" וב-2011 זכתה במקום התשיעי עם השיר "E bukura dhe bisha". בסה ניסתה לייצג גם את רומניה כשהתמודדה בחצי הגמר של קדם אירוויזיון הרומני בשנת 2009 עם השיר "Nothing Gonna Change".

הזמרת השתתפה בפסטיבלים שונים בהם זכתה להצלחה, ואף זכתה במקום הראשון בפסטיבל האלבני הנחשב "Kënga Magjike" בשנת 2013. ב-2017 החלה לשפוט בתוכנית הראליטי "דה וויס" באלבניה. לזמרת שלושה אלבומים ועשרות סינגלים.




מילות השיר – "Titan":

We stand eye to eye
You try and set a fire
Just to watch me burn
It's like you don't know

That I will survive
Learned how to stay alive
Come and throw your flames
Cause it's all in vain

Even if I fall, I'm gon' get up
I'll be standing tall, proud, with my head up
Go ahead and give your best shot

I won't go down
I'll never break
Like a titan I'll be brave
Tonight
I'll rise

I won't give up
Fight ’til the end
Every tear's gonna ricochet
I rise
Rise
I'm a titan in disguise

I bet you thought that I would crumble, but I won't
You thought I wouldn't make it out here on my own
You thought you'd see me broken, I'm going strong
Still going strong
Got an armor round my heart, it's unbreakable
Got my feet on the ground, I'm unshakable
And if you think I won't survive, then you're so wrong
You're so wrong

I won't go down
I'll never break
Like a titan I'll be brave
Tonight
I'll rise

I won't give up
Fight ’til the end
Every tear's gonna ricochet
I rise
Rise
I'm a titan in disguise

I won't go down
I'll never break
Like a titan I'll be brave
Tonight
I'll rise

I won't give up
Fight ’til the end
Every tear's gonna ricochet
I rise
Rise
I'm a titаn in disguiѕe

אירוויזיון 2024: זו תהיה ההשתתפות ה-20 של אלבניה באירוויזיון. אלבניה הצטרפה לתחרות ב-2004 והגיעה להישגה הטוב ביותר באירוויזיון 2012 לאחר שהזמרת רונה נישליו הגיעה למקום החמישי עם השיר "Suus".




רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!

מחפשים צלמי מגנטים? בחרו רק ב- LaVie Photography!