אירוויזיון 2024: חמשת המדינות הגדולות אשר מופיעות אוטומטית בשלב הגמר, ביחד עם המדינה המארחת שוודיה, יופיעו לראשונה בחצאי הגמר של תחרות האירוויזיון. בנוסף, צפויים שינויים בשיטת ההצבעה.

לקראת סוף שנת 2022 דיווחנו כי יבוצעו שינויים בשיטת ההצבעה לקראת אירוויזיון 2023. השינוי המרכזי שנעשה הוא שינוי שיטת ההצבעה בחצאי הגמר, בו לראשונה מ-2009 ניתנת לקהל בבית 100% בחירה לשירים אשר יעפילו לגמר, ללא התערבות השופטים, וזאת לעומת שנים קודמות בהם העולים נקבעו ע"י 50% הצבעת הקהל ו-50% הצבעת השופטים.

הערב (שני) הכריזה רשת הטלוויזיה השוודית, SVT, על מספר שינויים נוספים לקראת אירוויזיון 2024, אשר צפויים להיערך גם בחצאי הגמר וגם בגמר הגדול.




בפעם הראשונה, בשונה משנים אחרות, כל האומנים שמייצגים את חמשת המדינות הגדולות בתחרות – איטליה, בריטניה, גרמניה, ספרד וצרפת, ביחד עם המדינה המארחת שוודיה, יבצעו כל אחת את השירים שלהם בשידור חי במהלך שלב חצאי הגמר. שינוי זה מגיע לאחר שבשנים הקודמות הוקרנו בחצאי הגמר קליפים קצרים של ההופעות המצולמות, והשנה לראשונה ישודרו ההופעות במלואן.

בחצי הגמר הראשון שייערך ב-7 במאי יופיעו בריטניה, גרמניה ושוודיה.
בחצי הגמר השני שייערך ב-9 במאי יופיעו איטליה, ספרד וצרפת.

נציין כי ההופעות עצמן לא ייערכו בסוף חצאי הגמר אלא במהלך המשדרים. בשלב זה עדיין לא ידוע באיזה חלק של המשדר יופיעו השירים.

איבה אדיאלסון (Ebba Adielsson), מפיקת אירוויזיון 2024, מסרה: "אנחנו חושבים שהשינוי הזה ייתן לחמשת המדינות הגדולות ולמדינה המארחת משחק הוגן יותר בגמר הגדול, מכיוון שיש להן עכשיו הזדמנות להופיע 'באמת' על הבמה בחצאי הגמר. זה גם ניצחון הן לקהל באולם והן לצופים בבית, בכך שהם זוכים לראות את כל המתמודדים בשידור חי לפני הגמר הגדול".

מרטין אוסטרדהל (Martin Österdah), המפקח הבכיר של התחרות בירך על השינויים והוסיף: "סוף סוף אנחנו זוכים לראות את המדינות הגדולות באירופה ואת המדינה המארחת מבצעות את השירים שלהם במלואם בחצאי הגמר. יש עוד יותר בידור למעריצים ולצופים וכמו כל המדינות, חמשת הגדולות והמדינה המארחת זוכות כעת לבצע את שירם בשידור חי פעמיים על בימת האירוויזיון".




דבר נוסף שהוחלט לשנות באירוויזיון זו דרך ההצבעה בגמר האירוויזיון, דבר שיגרום לכך שההצבעה תתקיים בצורה שונה. ביום שבת ה-11 במאי, ערב הגמר הגדול של האירוויזיון, תפתח ההצבעה רגע לפני ביצוע השיר הראשון. הצופים בבית יוכלו להצביע בזמן ביצוע השירים, במקום לחכות עד סיום ההופעות של כל המדינות, כפי שהיה נהוג מאז כניסת הצבעת הקהל באירוויזיון 1997, פרט לשנים 2010-2011 שבהן ההצבעה נפתחה כבר בתחילת הערב – בדומה לשנה.

עוד נמסר כי למעריצי התחרות במדינות שאינן משתתפות באירוויזיון (מדינות שנכללות תחת הצבעת "שאר העולם"), יהיו כעת 24 שעות להצביע לשירים האהובים עליהם לפני תחילת כל אחת מההופעות החיות. ההצבעה המקוונת תיפתח לשאר העולם מיד לאחר סיום חזרת השופטים שמתקיימת בערב שלפני כל חצי גמר או גמר, והיא תישאר פתוחה עד שיתחילו ההופעות החיות בערב הגמר הגדול.

איבה אדיאלסון (Ebba Adielsson) הסבירה על השינוי שנוצר: "ההצבעה בגמר בעבר נפתחה רק כאשר 26 המדינות סיימו להופיע. במקום זאת אנחנו רוצים לספק את ההזדמנות להעסיק את הצופים מההתחלה כך שאם אתה רואה משהו שאתה אוהב, אתה צריך להצביע לו מיד. אפשר כמובן גם לחכות עד לסיום הביצועים של כולם אך ניתנת השנה אופציה לעשות זאת לפני. לרשת הטלוויזיה השוודית יש נסיון חיובי עם הליך ההצבעה הזה ב"מלודיפסטיבלן". בנוסף, יש צופים במקומות אחרים בעולם שרוצים להצביע ואנחנו רוצים לתת להם הזדמנות טובה יותר להשתתף בתוצאה. הם לא צריכים לכוון שעון מעורר בלילה".

מרטין אוסטרדהל (Martin Österdah), המפקח הבכיר של התחרות, חידד ואמר: "עד פתיחת ההצבעה לגמר הגדול, כל שיר שמשתתף כבר בוצע על הבמה, כך שלצופים תהיה הזדמנות לראות את כל הביצועים המתחרים על הזכייה בתחרות. תחרות האירוויזיון תמיד מתפתחת ועם עוד הופעות והזדמנויות להצביע התחרות מבטיחה להיות המהדורה הכי מרגשת עד כה!".

רשת הטלוויזיה השוודית משתפת שצפויים עוד מספר שינויים מרגשים בדרך אשר ייחשפו בקרוב, ומבהירה ששיטת ההצבעה בחצאי הגמר (בה מצביע הקהל בבית), ושיטת ההצבעה בגמר הגדול (בה ההצבעה תתחלק בין הקהל לשופטים), תישאר כמו שהיא גם השנה.

מקור: eurovision.tv.

אירוויזיון 2024: תחרות האירוויזיון ה-68 תיערך בעיר מאלמו שבשוודיה ב-7, 9 ו-11 במאי. זאת תהיה הפעם השביעית שבה תארח שוודיה את התחרות, לאחר שאירחה אותה בפעם האחרונה ב-2016 בעיר שטוקהולם. האולם המארח של התחרות הוא "Malmö Arena", אשר אירח את התחרות גם ב-2013, ומכיל בתוכו כ-15,500 מושבים.




רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!

מחפשים צלם ברית בנשר והסביבה? הכנסו עכשיו!