חברי מערכת יורומיקס התכנסו כדי להצביע לשירים המתמודדים בקדם האירוויזיון הפורטוגזי, "Festival da Canção 2024". מי צריך לייצג את פורטוגל באירוויזיון לטעם חברי המערכת? כל הפרטים בכתבה.

הלילה (שבת) בשעה 23:00 (שעון ישראל) ייערך קדם האירוויזיון הפורטוגזי "Festival da Canção2024", אשר באמצעותו ייבחרו הנציג והשיר של פורטוגל לאירוויזיון הקרוב שייערך במאלמו, שוודיה. בקדם האירוויזיון יתמודדו 12 שירים והזוכה ייבחר ע"י שקלול של הצבעת הקהל (50%) והצבעת השופטים משבעה מחוזות (50%). רגע לפני שזה קורה, חברי מערכת יורומיקס התכנסו, האזינו לשירים המשתתפים ובחרו את השירים שהכי אהבו מתוך הקדם הפורטוגזי.




אז מי צריך לייצג את פורטוגל?

אבי זייקנר: מקום ראשון – יולנדה (Iolanda)

היה לי קשה מאוד להאזין למרבית השירים בפורטוגל ולבחור משם שיר טוב אחד. השיר של יולנדה הוא אחד השירים הקליטים היחידים בתחרות שמצליחים לעורר בי רגש, ומספיק טובים כדי לזכות בקדם האירוויזיון. לאן השיר הזה יגיע באירוויזיון? מאוד קשה לי לנבא. מצד אחד אין הרבה בלדות השנה באירוויזיון, מצד שני מדובר בפורטוגל ובשיר לא כל כך מוצלח. אני מאמין שזה יהיה תלוי בעיקר בשיבוץ של השיר הזה בסדר השירים בחצי הגמר הראשון.

רוני גליק: מקום ראשון – ז'ואו בורש (João Borsch)

הקדם הפורטוגזי מכיל המון שירים מאוד רגועים ודומים אחד לשני, ובכל זאת הצלחתי להתחבר מאוד לשיר של ז'ואו! קודם כל השיר עצמו באמת נחמד ולא משהו שיותר מדי משדר ניצחון, אבל ההופעה פשוט מדהימה, הזמר כריזמטי להפליא בעל סטייל לא מהעולם הזה, ומזכיר לי שילוב של המון אמנים שאני אוהבת בבן אדם אחד. החלק בסוף השיר הכי כבש אותי ובכללי זה דבר שפורטוגל לא שלחה מעולם ויכול להביא להם סיכוי ממש טוב! הוא חד משמעית הכי ראוי לניצחון.

טל דהן: מקום ראשון – יולנדה (Iolanda)

לצערי, השירים בפסטיבל הפורטוגלי השנה לא מאוד קולעים לטעמי האישי (חוץ מפיליפה שלא עלתה לגמר). בכל זאת, בחרתי בשיר של יולנדה כיוון שלמרות שאינני מבינה פורטוגזית, השיר עובר מסך מדהים, הבימוי נהדר, היכולות הקוליות שלה מצוינות והקונספט של השיר עובר במלואו.

חן פדר: מקום ראשון – יולנדה (Iolanda)

אחריי ששמעתי את כל השירים ואפילו התעצבנתי על כמה שירים שלא עלו לגמר, בחרתי את יולנדה בתור הזוכה שלי בקדם הפורטוגלי! עם שיר מרגש והופעה מרשימה ביותר היא לגמרי הולכת לייצג את פורטוגל בכבוד על הבמה הגדולה באירופה.

מאור פרנק: מקום ראשון – יולנדה (Iolanda)

שום דבר לא חדש כאן. עוד קדם משעמם של מדינה שאני לא חובב בתחרות. אין בתחרות הזו שיר אחד שהייתי שומע לכיף שלי או חושב שיתאים לתחרות. השיר היחיד שהוא עוד נחמד זה השיר של יולנדה, "Grito", שגם הוא לדעתי לא רואה גמר. מאכזב מאוד!

שחר אסידו: מקום ראשון – ננה (Nena)

במקום הראשון שלי נמצאת ננה, זמרת עם שיר עדין ורגוע. לדעתי השיר שלה לא מוערך מספיק, ולמרות הבימוי הריק בהופעה בקדם האירוויזיון הפורטוגזי, יש לשיר פוטנציאל די גדול. השיר הזה יתבלט בתחרות האירוויזיון הקרובה מכיוון שאין הרבה בלדות וזו הזדמנות מצוינת לשלוח שיר בסגנון הזה.




התוצאות המלאות:

מבצע אבי רוני טל חן מאור שחר סיכום
Iolanda 12 10 12 12 12 10 68
Nena 7 8 5 7 6 12 45
No Maka Fear. Ana Maria 8 7 7 2 10 6 40
João Borsch 6 12 10 7 2 37
Rita Rocha 5 6 8 10 1 7 37
Noble 3 2 8 8 4 25
Leo Middea 10 1 4 3 5 23
Perpétua 1 4 6 6 2 3 22
Rita Onofre 3 5 1 5 8 22
Buba Espinho 3 4 3 10
Silk Nobre 4 2 4 10
Cristina Clara 2 1 5 1 9

מתמודדי הגמר הפורטוגזי לפי סדר הופעתם:

  1. Silk Nobre – "Change"
  2. Rita Onofre – "Criatura"
  3. Noble – "Memory"
  4. Buba Espinho – "O farol"
  5. Nena – "Teorias da conspiração"
  6. Iolanda – "Grito"
  7. No Maka feat. Ana Maria – "Aceitar"
  8. Cristina Clara – "Primavera"
  9. Rita Rocha – "Pontos finais"
  10. Leo Middea – "Doce mistério"
  11. Perpétua – "Bem longe daqui"
  12. João Borsch – "…Pelas costuras"

לחצו על שם השיר להאזנה!

אירוויזיון 2024: זו תהיה ההשתתפות ה-55 של פורטוגל באירוויזיון. פורטוגל הצטרפה לתחרות ב-1964 והגיעה להישגה הטוב ביותר באירוויזיון 2017 לאחר שהזמר סלבדור סובראל זכה במקום הראשון עם השיר “Amar pelos dois”.




רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!

מחפשים צלמי מגנטים? בחרו רק ב- LaVie Photography!