אירוויזיון 2024: למרות הניסיונות של רשת הטלוויזיה הנורווגית לשנות את אחוזי ההצבעה באירוויזיון ולתת יותר כוח לקהל בבית, איגוד השידור האירופי אישר כי שיטת ההצבעה תישאר זהה לשנת 2023.

לקראת סוף שנת 2022 דיווחנו כי יבוצעו שינויים בשיטת ההצבעה לקראת אירוויזיון 2023. השינוי המרכזי שנעשה הוא שינוי שיטת ההצבעה בחצאי הגמר, בו לראשונה מ-2009 ניתנת לקהל בבית 100% בחירה לשירים אשר יעפילו לגמר, ללא התערבות השופטים, וזאת לעומת שנים קודמות בהם העולים נקבעו ע"י 50% הצבעת הקהל ו-50% הצבעת השופטים.

למרות הניסיונות לשנות פעם נוספת את שיטת ההצבעה, העיתון הנורווגי "Dagsavisen" מדווח כי קיבל מייל מטעם איגוד שידור האירופי, ה-EBU, בו נכתב כי שיטת ההצבעה תישאר זהה גם באירוויזיון 2024.




כזכור, ראש המשלחת הנורווגית לאירוויזיון ומפיק הקדם הנורווגי, סטיג קרסלן (Stig Karlsen), התבטא בחריפות לאחר המיקום שהשיר הנורווגי ב-2023 קיבל בשכלול הצבעת השופטים (מקום 17), וזאת לעומת הצבעת הקהל שנתנה לנורווגיה את המקום השלישי. קרלסן הציע ל-EBU לשנות את אחוזי ההצבעה בגמר, כך שלקהל בבית יהיה כוח כוח והשפעה על התוצאות.

בראיון לפודקאסט "Eurodrama" בחודש אוגוסט האחרון, בהגשת כתבותינו טל דהן ואנוכי (שחר אסידו), קרלסן שיתף כי ברצונו לתת יותר כוח לציבור המצביעים. גם בקרב חובבי התחרות גרם נושא השיפוט לחילוקי דעות רבים ברשתות החברתיות.

השינוי הוכנס לראשונה לקדם האירוויזיון הנורווגי כבר השנה, "Melodi Grand Prix 2024", כאשר לקהל בבית ניתנו 60% הצבעה, לעומת 40% לשופטים. במידה ושיטת ההצבעה הייתה נשארת זהה לזו של השנה שעברה, קיינו (KEiiNO) היו מנצחים בקדם האירוויזיון המקומי ונשלחים לייצג את נורווגיה באירוויזיון שייערך במאלמו.

בסופו של דבר, נראה שלמרות כל הניסיונות והדיונים הרבים בנושא, התוכנית של רשת הטלוויזיה הנורווגית לא תצא לפועל, לפחות השנה.

אירוויזיון 2024: תחרות האירוויזיון ה-68 תיערך בעיר מאלמו שבשוודיה ב-7, 9 ו-11 במאי. זאת תהיה הפעם השביעית שבה תארח שוודיה את התחרות, לאחר שאירחה אותה בפעם האחרונה ב-2016 בעיר שטוקהולם. האולם המארח של התחרות הוא "Malmö Arena", אשר אירח את התחרות גם ב-2013, ומכיל בתוכו כ-15,500 מושבים.




רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!

מחפשים צלם ברית בנשר והסביבה? הכנסו עכשיו!