הוועדה לבחירת השיר הישראלי לאירוויזיון בחרה להגיש את השיר "Hurricane" לאירוויזיון 2024. השיר מבוסס על הלחן של "October Rain" אשר נכתב על ידי קרן פלס, אבי אוחיון וסתיו בגר.

הוועדה לבחירת השיר הישראלי לאירוויזיון 2024, אשר מורכבת מנציגים של תאגיד השידור וקשת 12, התכנסה ובחרה להגיש לאיגוד השידור האירופי (EBU) את השיר "Hurricane". הוועדה מאמינה שהשיר יאושר על ידי האיגוד ויתמודד בחצי הגמר השני שיתקיים ב-9 במאי במאלמו שבשוודיה. השיר "Hurricane" מבוסס על הלחן של "October Rain". במקור, רמזו מילות השיר לטבח הנורא שהתרחש בעוטף עזה ב-7 באוקטובר, אך ב-EBU פסלו את השיר בשל אופיין הפוליטי של המילים, לטענתם. מילות השיר החדשות עוסקות בצעירה שיוצאת ממשבר אישי.

את השיר כתבו סתיו בגר (מכותבי ומפיקי "Toy", זוכה אירוויזיון 2018), אבי אוחיון ("רסיסים" של רביב כנר, "שרק תחייך" של יובל דיין, "קרן שמש" של בניה ברבי ועוד…), ושופטת "הכוכב הבא" – קרן פלס.


הידיעה, שנחשפה על ידי כתב הבידור של 'ישראל היום' ערן סויסה, מגיעה לאחר שהבוקר אישר תאגיד השידור הישראלי כי הוא נוקט בכל הצעדים הנדרשים שיאפשרו את השתתפות ישראל בתחרות האירוויזיון השנה.

התאגיד פנה ליוצרי שני השירים שנבחרו, "October Rain" שנבחר במקום הראשון, והשיר "Dance Forever" שהגיע למקום השני, וביקש להתאים את הטקסטים מחדש, תוך שימור החופש האומנותי המלא. ההתאמות כבר בוצעו לבקשת התאגיד ומתוך הטקסטים החדשים נבחר השיר. ביום ראשון, ה-10 במרץ בשעה 21:30, ישודר בכאן 11 משדר מיוחד בו ייחשף השיר שישלח לאירוויזיון ויבוצע ידי עדן גולן. האם זה יהיה "October Rain" או "Dance Forever"? שתי האופציות עדיין על השולחן!

עדן גולן – מי את?

עדן גולן היא זמרת ישראלית, בת 20 מתל אביב. היא עוסקת במוזיקה מגיל עשר. עדן נולדה בארץ אבל בגיל חמש עברה עם משפחתה למוסקבה, שם התגוררה 13 שנים. במהלך ילדותה סבלה מהתנכלויות בעקבות שמה ומוצאה הישראלי. היא מספרת שלמרות המצב הקשה בארץ בעקבות המלחמה, אין מקום יותר טוב בעולם מישראל.

בגיל תשע החלה ללמוד פיתוח קול, ובצעירותה לקחה חלק בהתעלמות אומנותית ואף לקחה חלק בתחרויות רבות, אך בהמשך העדיפה להתרכז בקריירה המוזיקלית שלה. ב-2015 גולן ניסתה לייצג את רוסיה באירוויזיון הילדים בשנת עם השיר "Schastye" (בעברית: "אושר") והגיעה למקום החמישי בגמר. ב-2018 השתתפה בעונתה החמישית של "The Voice Kids Russia" והגיעה עד לשלב הגמר. לאחר התוכנית חתמה על חוזה עם מפיק רוסי אשר התרשם מקולה, וגולן הצטרפה ללהקת פופ בנות ממוסקבה, בה לקחה חלק במשך שנתיים.

ב-2022 שבה לישראל ובאוקטובר של אותה שנה הוציאה את סינגל הבכורה שלה, "Ghost Town" (בעברית: "עיר רפאים"). הסינגל נכתב בשיתוף פעולה עם המפיק הליטאי לאקי לוק (Lucky Look), וצבר כ-700 אלף השמעות בספוטיפיי. ב-2023 השתתפה בפרק סיום העונה השנייה של התוכנית "רואים את הקול", ובהמשך השנה שחררה שלושה שירים נוספים – "Let Me Blow Ya Mind" (בעברית: "תן לי להפתיע אותך"), "Taxi" ו-"Dopamine", כאשר כולם זכו למאות אלפי צפיות ביוטיוב. גולן לקחה גם חלק כרקדנית בשיר המצליח "תיק קטן", אשר מבוצע ע"י הצמד נס וסטילה.

בחודש פברואר האחרון זכתה בעונתה עשירית של "הכוכב הבא", וזאת לאחר שסומנה כפייבוריטית גדולה כבר מהאודישן הראשון.

אנחנו נהיה כאן לאורך כל העונה כדי לדווח על כל החדשות, הדיווחים וההימורים! עקבו אחרינו!
עקבו אחרינו באינסטגרם | עקבו אחרינו ביוטיוב | עקבו אחרינו בטיקטוק | עקבו אחרינו בטוויטר

אירוויזיון 2024: זו תהיה ההשתתפות ה-46 של ישראל באירוויזיון. ישראל הצטרפה לתחרות ב-1973 וזכתה בה ארבע פעמים לאורך השנים. זכייתה האחרונה של ישראל הייתה באירוויזיון 2018 עם השיר "Toy" בביצועה של הזמרת נטע ברזילי.




רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!

מחפשים צלם מגנטים? בחרו רק ב- LaVie Photography!

הרשם
שלח התראה
guest
2 Comments
החדש ביותר
הישן ביותר האהוב ביותר
Inline Feedbacks
View all comments
שםשם
שםשם
1 month ago

היתקפלו מול האוייב האנטישמי!!! עדיף היות מחרימים את ההתחרות הגזענית הזאת!!! העיקר נותנים במה למוסלמים ממדינות אחרות בושה בושה בושה!!! לכל מנהיגי ישראל אין עמוד שידרה כולם אפסים !!!

אורי.ג
אורי.ג
1 month ago

בזיון בשבילנו ששינינו ולו מילה אחת מהשיר המקורי.