יוון באירוויזיון 2024: ארגון ISWC, אשר אחראי על יצירות מוזיקליות וזכויות יוצרים מסביב לעולם, חשף את רשימת כותבי השירים והמלחינים של "Zari", שירה של מרינה סאטי (Marina Saati) לתחרות הקרובה.

מרינה סאטי (Marina Saati), נציגת יוון לאירוויזיון 2024, חשפה בחודש שעבר כי השיר איתו תייצג את יוון באירוויזיון, "Zari" (בעברית: "קוביות"), ישוחרר ב-7 במרץ. אמש חשף ארגון ISWC, או בשמו המלא "קוד העבודה המוזיקלית הסטנדרטי הבינלאומי", את רשימת כותבי השיר ומלחיני השיר היווני לאירוויזיון. את השיר כתבו והלחינו שמונה מלחינים יווניים, ביחד עם מספר כותבי שירים זרים ידועים בעלי רקורד של הישגים ושיתופי פעולה בולטים. לרשימת הכותבים מצטרפת סאטי עצמה ככותבת התשיעית.




רשימת כותבי השיר היווני לאירוויזיון:

  • פאלמר ג'ורדן ריצ'רד (Palmer Jordan Richard): שיתף פעולה עם הזמרת קארלי ריי ג'פסן (Carly Rae Jepsen), אשר מוכרת בזכות הלהיט "Call Me Maybe". בנוסף, עבד עם זוכה אירוויזיון 2019, דאנקן לורנס (Duncan Laurence).
  • סטולאר ג'יי לויט (Stolar Jay Lewit): שיתף פעולה עם הזמרות דמי לובאטו (Demi Lovato) וקארלי ריי ג'פסן (Carly Rae Jepsen).
  • או ג'י אי (OGE)
  • בשקוב קונסטנטין פלמנוב (Beshkov Konstantin Plamenov)
  • ניק קודונס (Nick Kodonas)
  • ג'ינו דה גוסט (Gino the Ghost): מפיק מוכר שזכה בשני פרסי גראמי.
  • וולוספה (Vlospa)
  • סולמייסטר (Solmeister)

מרינה סאטי – מי את?

סאטי היא זמרת, יוצרת ומפיקה מוזיקלית בת 36 מהעיר הרקליון שביוון. סאטי נולדה לאב ערבי-סודני ולאם יוונייה. היא החלה בלימודי נגינה על פסנתר בגיל צעיר ובשלב מאוחר יותר, בגיל תיכון, החלה בשיעורי פיתוח קול. ב-2010 היא החלה בלימודים בבית הספר למוזיקה בברקלי (Berklee College of Music). 

פריצתה המוזיקלית הגדולה הגיעה ב-2016 כאשר הזמרת שחררה את השיר "Koupes". ב-2017 שחררה שיר נוסף בשם "Mantissa" שנכנס למצעדים שונים באירופה. ב-2016 הייתה מעורבת בפתיחה של אנסמבל אקפלי נשי בשם "fonés" וב-2018 השיקה הזמרת יחד עם האנסמבל את פרויקט "!YALLA", באמצעותו ביצעה הזמרת שירים מסורתיים מהעולם בהם משולב סאונד עדכני. בשנים האחרונות שימשה גם כשחקנית ומלחינה בתאטרון בתיאטרון.

זאת אינה הפעם הראשונה ששמה של סאטי עולה בהקשר לאירוויזיון: ב-2020 הוזמנה הזמרת לייצג את יוון באירוויזיון 2020 לאחר שהמלחין דימיטריס פאפדימיטריו (Dimitris Papadimitriou), שגם חבר במערכת ERT, הציע את הזמרת כאופציה לייצג את יוון בתחרות. הזמרת שקלה את ההצעה אך לבסוף סירבה בטענה שלא יהיה לה שיר מתאים בזמן לתחרות ושמחויבויותיה המקצועיות לא מאפשרות לה להתמקד בתחרות.




יוון באירוויזיון 2024

מרינה סאטי (Marina Saati), נציגת יוון לאירוויזיון 2024, תתמודד בחלקו השני של חצי הגמר השני של אירוויזיון 2024 שייערך ב-9 במאי במאלמו, שוודיה – שם תתמודד מול נציגת ישראל, עדן גולן. השיר היווני לתחרות ייקרא "Zari" (בעברית: "קוביות"), ולפי הדיווחים השיר צפוי להיות ברובו ביוונית, וייתכן שישלב בתוכו מספר מילים באנגלית, כך שהמסר של השיר יועבר בקלות רבה יותר לקהל הבינלאומי של האירוויזיון. כלי הנגינה זוראנס ישמש כמוטיב בולט בשיר.

פוקאס אוונגלינוס (Fokas Evangelinos), שלקח חלק בהפקת שירים רבים לאירוויזיון בעשור וחצי האחרונים, כאשר רובם הגיעו לטופ עשר ואף זכו באירוויזיון, יהיה אחראי על ניהול החלק האומנותי בהופעתה של מרינה סאטי במאלמו בחודש מאי הקרוב. פוקאס עבד בשנים האחרונות עם יוון, רוסיה, מולדובה, ספרד, אזרבייג'אן, אוקראינה ובלארוס, וביים בין היתר את ההופעות הזוכות של יוון באירוויזיון 2005 ורוסיה באירוויזיון 2008.

מקור: eurovisionfun.

אירוויזיון 2024: זו תהיה ההשתתפות ה-56 של אוסטריה באירוויזיון. אוסטריה הצטרפה לאירוויזיון ב-1957 וזכתה בתחרות פעמיים לאורך השנים. זכייתה האחרונה של אוסטריה הייתה באירוויזיון 2014 עם השיר "Rise Like a Phoenix" בביצועה של הזמרת קונצ'יטה וורסט.




רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!