בימים האחרונים מופצת ברחבי האינטרנט גרסת דמו לשירו של די ג'יי אדריאן דה לה וגה (Adrián de la Vega), אשר נטען כי השיר הקרואטי לאירוויזיון 2024 מועתק ממנה. האם השיר הקרואטי ייפסל מהתחרות?

ביום ראשון האחרון נערך קדם האירוויזיון הקרואטי "Dora 2024", בסיומו זכה במקום הראשון הזמר בייבי לזניה (Baby Lasagna) עם שירו "RimTim Tagi Dim". לזניה ניצח ניצחון מוחץ בקדם הקרואטי, לאחר שהגיע למקום הראשון בהצבעת השופטים ולמקום הראשון בהצבעת הקהל בפער גדול משאר המתמודדים. השיר ייצג את קרואטיה בחלקו הראשון של חצי הגמר הראשון של אירוויזיון 2024 שייערך במאלמו שבשוודיה, ונכון להיום קרואטיה ממוקמת במקום השני בטבלאות ההימורים והשיר נחשב לאחד מהפייבוריטים הגדולים בתחרות.




יחד עם זאת, בימים האחרונים מופצת ברחבי האינטרנט ובקבוצות של אוהדי אירוויזיון גרסת דמו של השיר "Espectro", אותה הפיק הדי ג'יי אדריאן דה לה וגה (Adrián de la Vega). הגרסה עלתה ליוטיוב כבר לפני שלוש שנים, ונטען כי השיר הקרואטי לאירוויזיון לא רק מזכיר קטע מסוים מתוך השיר אלא אף דומה לו במדויק. הקטע המדובר מתחיל בדקה השלישית של השיר:




קרואטיה באירוויזיון 2024

"Rim Tim Tagi Dim" הוא שם השיר שיבוצע ע"י בייבי לזניה (Baby Lasagna), אשר ייצג את קרואטיה כשיר מספר 7 בחצי הגמר הראשון של אירוויזיון 2024 שיתקיים ב-7 במאי במאלמו, שוודיה. הזמר נבחר לייצג את קרואטיה לאחר שזכה במקום הראשון בקדם האירוויזיון המקומי. השיר נכתב והולחן על ידי הזמר עצמו ומבוצע ברובו בשפה האנגלית עם מעט איטלקית.

מדובר בשיר המשלב פופ ורוק הומוריסטי שעוסק ביציאה מהבית או יציאה למסע חדש, כשהזמר משאיר מאחור את הנוחות וההיכרות של חייו הנוכחיים, תוך שהוא חוגג את הזיכרונות והמסורות שנותרו מאחור.

בימים אלה מדורגת קרואטיה במקום השני בטבלאות ההימורים לקראת אירוויזיון 2024.

בייבי לזניה – מי אתה?

מרקו פורישיץ' (Marko Purišić), המוכר יותר בשם הבמה בייבי לזניה (Baby Lasagna), הוא זמר, מלחין ומפיק מוזיקאי בן 28, אשר נולד בעיר אומג (Umag) שבקרואטיה.

הוא החל לעסוק במוזיקה ב-2011, ובין השנים 2018-2022 היה גיטריסט בלהקת מנטרה (Manntra). הלהקה התמודדה בקדם הקרואטי לאירוויזיון 2019 עם השיר "In the Shadows" והגיעה למקום הרביעי בגמר. לאחר פרישתו מהלהקה פתח בקריירת סולו, ובאוקטובר 2023 הוציא את סינגל הבכורה שלו "IG Boi". בדצמבר האחרון שחרר את הסינגל השני "Don't Hate Yourself, But Don't Love Yourself Too Much".

המוזיקה שלו מתוארת כשילוב בין פופ פאנק, טכנו ומטאל. בשיריו אוהב הזמר להתעמק בחוויותיו הרגשיות, תוך התייחסות לסוגיות חברתיות רחבות מאוד. הוא ציין באחד הראיונות כי להקת רמשטיין (Rammstein) מהווה כהשראה המוזיקלית הכי גדולה בשבילו.

מקור: eurovisionfun.

אירוויזיון 2024: זו תהיה ההשתתפות ה-29 של קרואטיה באירוויזיון. קרואטיה הצטרפה לתחרות ב-1993 והגיעה להישגה הטוב ביותר באירוויזיון 1996 ובאירוויזיון 1999 לאחר שסיימה פעמיים במקום הרביעי.




רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!

הרשם
שלח התראה
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments