לאחר בחירתם של ויס מינוסט ופולופ לייצג את אסטוניה על בימת אירוויזיון 2024, הלהקה שברה את שיא כותרת השיר הארוכה ביותר בתולדות האירוויזיון! מי עוד נמצא ברשימה?

"(nendest) narkootikumidest ei tea me (küll) midagi" (בעברית: "אנחנו לא יודעים כלום על הסמים האלה") הוא שם השיר שיבוצע ע"י הלהקה ויס מינוסט ופולופ (5miinust & Puuluup), אשר תייצג את אסטוניה בחלקו השני של חצי הגמר השני של אירוויזיון 2024 שיתקיים ב-9 במאי במאלמו, שוודיה – שם תתמודד מול נציגת ישראל לאירוויזיון, עדן גולן. השיר מבוצע בשפה האסטונית וצפויים לו שינויים במילות השיר לקראת ההופעה החיה על הבמה בתחרות בשוודיה.

לאחר ניצחונה של הלהקה בקדם האירוויזיון האסטוני "Eesti Laul 2024", עם השיר המשעשע בעל הכותרת הארוכה והמסורבלת, שברה אסטוניה שיא בהיסטוריית האירוויזיון:  "(nendest) narkootikumidest ei tea me (küll) midagi" הוא שיר האירוויזיון עם השם הארוך ביותר בתולדות התחרות עם לא פחות מ-50 אותיות וסימנים! הלהקה אומנם כבר נתנה את חותמה בהיסטוריית התחרות, אך חוץ מלבדה – אילו עוד שירים נמצאים ברשימת שמות השירים הארוכים ביותר באירוויזיון? ריכזנו לכם את רשימת הטופ חמש (כולל אסטוניה).




במקום השני – סן מרינו 2012

את המקום השני ברשימה תופסת סן מרינו, שבשנת 2012 שלחה לאירוויזיון בבאקו שבאזרבייג'ן את ולנטינה מונטה (Valentina Monetta) הידועה, שהפכה לנציגה אייקונית ומיתולוגית של המדינה הקטנה, אותה ייצגה לא פחות מ-4 פעמים! היא ייצגה את סן מרינו בתחרות ב-2012 עם השיר "The social Network song (Oh – Oh – Oh – Oh)" (בעברית: "שיר הרשת החברתית, או-או-או-או"). השיר סיים במקום פחות שמח מאשר שמו, ונשאר בחצי הגמר הראשון שם הגיע למקום ה-14. למרות זאת, השיר זכה לכהן כשיר בעל השם הארוך ביותר בתולדות האירוויזיון עם 44 תווים, עד שאסטוניה עלתה לראש הרשימה השנה.

במקום השלישי – צרפת 1991

באירוויזיון 1991 שהתקיים ברומא שבאיטליה, אמינה (Amina) נשלחה לייצג את צרפת עם השיר "C'est le dernier qui a parlé qui a raison" (בעברית: "מי שדיבר אחרון הוא הצודק") וזכתה במקום השני לאחר תיקו זכור במקום הראשון מול שוודיה. כעת, הודות לאריכותה הידועה והמסורתית של השפה הצרפתית, שירה של צרפת לאירוויזיון 1991 נמצא במקום השלישי והלא-פחות מכובד ברשימת שמות השירים הארוכים ביותר באירוויזיון, עם 41 תווים בכותרת השיר.




במקום הרביעי – גרמניה 1964

באירוויזיון 1964 שנערך בקופנהגן שבדנמרק, הופיעה הזמרת נורה וובה (Nora Vova) עם השיר "Man Gewöhnt Sich So Schnell An Das Schöne" (בעברית: "כמה מהר אנחנו מתרגלים לדברים טובים"). גרמניה, כמיטב המסורת, סיימה את התחרות במקום ה-13 והאחרון עם 0 נקודות. לעומת זאת, בדירוג שמות השירים הארוכים ביותר באירוויזיון היא זוכה למקום הרביעי עם לא פחות מ-41 תווים, בדומה לצרפת.

במקום החמישי – צרפת 1987

צרפת ממשיכה להתמיד ברשימת השמות הארוכים ביותר של שירי האירוויזיון, וב-1987 שלחה לאירוויזיון שהתקיים בבריסל את הזמרת קריסטין מינייר (Christine Minier) עם השיר "Les mont d'amour n'ont pas de dimanche" (בעברית: "למילות האהבה אין יום ראשון"). השיר סיים במקום ה-14 בתחרות, אך עם 38 תווים מתברג נכון לשנת 2024 בחמישייה העליונה של רשימת השמות הארוכים ביותר של שירי האירוויזיון בכל הזמנים.

עוד מדינות שנמצאות ברשימת העשירייה הפותחת: ספרד 1988, גרמניה 1999, בריטניה 1990, מונקו 1974 ואוקראינה 2009. את המקום התשיעי חולקות גרמניה 1959, שוודיה 1978 ואוסטריה 1967, וסוגרת את הרשימה שווייץ 1984.

האם מתישהו בעתיד הקרוב יישבר השיא המשמעותי שקבעה אסטוניה בשנת 2024?

מקור: OGAE Greece

אירוויזיון 2024: זו תהיה ההשתתפות ה-29 של אסטוניה באירוויזיון. אסטוניה הצטרפה לתחרות ב-1994 והגיעה להישגה הטוב ביותר באירוויזיון 2001 לאחר שהזמרים טאנל פדאר ודייב בנטון, ביחד עם הצמד 2XL, זכו במקום הראשון עם השיר "Everybody".




רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תהיו הראשונים לדעת!