רשת הטלוויזיה השווייצרית תחשוף את הנציג והשיר שלה לאירוויזיון 2024 שיתקיים בשוודיה ב-29 בפברואר, יום חמישי הקרוב. האם שמו של הנציג הנבחר כבר דלף לרשת?

גם השנה הוחלט בשוויץ להמשיך בשיטת הבחירה הפנימית בפעם החמישית, כאשר בארבעת תחרויות האירוויזיון האחרונות שוויץ העפילה בכל פעם לגמר – הישג שלא הגיעה אליו לפני כן. יותר מ-420 שירים הוגשו לתהליך הבחירה השוויצרי, כאשר חמשת השירים והאומנים האחרונים שנותרו במרוץ נבחרו ע"י חבר השופטים. במהלך האודישנים חמשת האומנים הסופיים ביצעו את שירם לתחרות בלייב מול צוות השופטים אשר מורכב משופט שוויצרי, שופט בינלאומי וקבוצת מומחים בינלאומיים בה 25 חברים אשר היו בעבר שופטים באירוויזיון.

לפני כחודשיים, נבחר הנציג לאירוויזיון הקרוב מתוך חמשת האומנים. בערב יום שבת האחרון, רשת הטלוויזיה השווייצרית, SRF, הודיעה במסגרת תוכנית הלילה "Late Night Switzerland" כי תחשוף את הנציג לתחרות ביום חמישי הקרוב, ה-29 בפברואר. תחילה תוכנן כי מועד חשיפת השיר יהיה במהלך מרץ, אך לבסוף פורסם כי השיר ישוחרר יחד עם חשיפת הנציג בשעה 12:00 (שעון ישראל).




עפ"י דיווחים באתרים שונים המסקרים חדשות בתחום המוזיקה בשוויץ, הנציג השווייצרי הוא לא אחר מנמו מטלר (Nemo Mettler), כוכב פופ שווייצרי בן 24 אשר הוציא עד כה שלושה מיני-אלבומים הכוללים שירים באנגלית וגרמנית המדוברת בשוויץ. בין השירים הכי מוכרים שלו ניתן למצוא את "Ke Bock", "Du" ו-"Himalaya". בנובמבר 2023 חשף בפני מעריציו כי הוא מגדיר את עצמו כנון-בינארי, כלומר חסר מגדר.

למרות שהשירים שצברו את הפופולריות הרבה ביותר הם אינם באנגלית, פורסם שככל הנראה שירו לאירוויזיון יבוצע באנגלית וזאת כיוון ששיתף בריאיון לעיתון השווייצרי שכיום אישיותו מסתמכת על השפה האנגלית: "נמו בגרמנית שווייצרית הוא כמו ספר על מדף. אולי יתחשק לי לפתוח אותו שוב, לקרוא אותו שוב ולהמשיך לכתוב אבל כרגע יש לי דברים אחרים שמעסיקים אותי ושאני רוצה לגלות וזהו נמו באנגלית".

נמו אינו זר לעולם האירוויזיון. לאורך תקופת הקריירה שלו, הוא לקח חלק במספר מחנות כתיבה לשירים של אומנים מפורסמים, כאשר חלק מהשירים שיצאו ממחנות כתיבת אלו הגיעו לבימת האירוויזיון – "She Got Me", השיר השוויצרי לאירוויזיון 2019 (מקום רביעי), ו-"?Who The Hell is Edgar", השיר האוסטרי לאירוויזיון 2023 (מקום 15)

בתחילת הליך בחירת השיר לאירוויזיון, מסר ראש המשלחת השוויצרתי לאירוויזיון כי השנה, לעומת שלושת השנים הקודמות בן ייצגו את שוויץ גברים עם בלדות, השנה סוג השיר אינו יהיה בלדה. כתוצאה מכך, המסקנה הייתה ששוויץ הולכת לשלוח לתחרות זמרת עם שיר קצבי, אך כעת מסתמן כי הספקולציות ככל הנראה היו רמיזה לכך שהנציג לתחרות הקרובה הינו נון-בינארי.

למרות הדיווחים, לא מדובר בהודעה רשמית כיוון שכאשר SRF נשאלה בנושא, היא אינה החזירה תשובה ולכן נצטרך לחכות עד לחשיפה הרשמית ביום חמישי הקרוב על מנת לגלות האם אכן זה יהיה הנציג של שוויץ באירוויזיון שייערך במאלמו.




שוויץ באירוויזיון 2023

רמו פורר (Remo Forrer), שנבחר באמצעות בחירה פנימית, ייצג את שוויץ עם שירו "Watergun" ("אקדח מים"). שוויץ העפילה לגמר לאחר שסיימה במקום השביעי בחצי הגמר הראשון עם 97 נקודות, ובגמר הגדול הגיעה למקום ה-20 עם 92 נקודות. זאת הפעם הרביעית ברציפות שבה שוויץ מעפילה לגמר, הישג שלא הגיעה אליו לפני כן מאז החלה שיטת חצאי הגמר ב-2004.

אירוויזיון 2024: זו תהיה ההשתתפות ה-64 של שוויץ באירוויזיון. שוויץ הצטרפה לתחרות ב-1956, הייתה אחת משבע המדינות המייסדות וזכתה בה פעמיים לאורך השנים. זכייתה האחרונה של שוויץ הייתה באירוויזיון 1988 עם השיר "Ne partez pas sans moi" בביצועה של הזמרת הבינלאומית סלין דיון.




רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!

מחפשים צלם מגנטים? בחרו רק ב- LaVie Photography!