אמש נערך חצי הגמר השני של קדם האירוויזיון הקרואטי, "Dora 2024". שניים עשר אומנים נוספים התמודדו על שמונת המקומות האחרונים בגמר שייערך ביום ראשון הקרוב.

אמש התקיים חצי הגמר השני של קדם האירוויזיון הקרואטי "Dora 2024", בו התחרו 12 שירים נוספים על שמונה מקומות בגמר התחרות המקומית שייערך ביום ראשון, ה-25 בפברואר.

קדם האירוויזיון הקרואטי "Dora 2024" גדול השנה מקודמיו, כאשר 24 שירים התמודדו בשני חצאי גמר, ובכל חצי גמר התמודדו 12 שירים. מכל חצי גמר העפילו שמונה שירים בהצבעה שתלויה בקהל בלבד, כך שבגמר הגדול ביום ראשון יופיעו 16 שירים.

את קדם האירוויזיון הקרואטי מנחים דושקו צ'ורליץ' (Duško Čurlić), מאיה ציגלנצ'קי (Maja Ciglenečki) ואניה צראר (Anja Cerar). במהלך מופע הביניים הופיעה רייבן (Raiven), נציגת סלובניה לאירוויזיון 2024 עם שירה "Veronika".




נזכיר כי קדם האירוויזיון הקרואטי "Dora 2024" עבר השנה מספר שינויים בפורמט, כאשר לראשונה מאז שחזר לשמש בתור הפורמט לבחירת הנציג הקרואטי לאירוויזיון, הוחלט להרחיב את הקדם מעבר למשדר יחיד – למופע של שלושה ערבים שיתפרס על פני שני חצאי גמר וגמר. הרחבת התחרות המקומית לשלושה משדרים קוראת לראשונה מאז שנת 2011. קדם האירוויזיון הקרואטי גם עבר לראשונה מהעיר אופטיה (Opatija) לסטודיו לרדיו ולטלוויזיה שנמצא במחוז פריסבליה (Prisavlje) בעיר זאגרב.

תוצאות חצי הגמר השני (העולים לגמר מודגשים):

  1. Lu Dedić – "Plavi leptir"
  2. James Night – "Nebo plače"
  3. Lara Demarin – "Ne vjerujem ti" – גמר
  4. Alen Đuras – "A Tamburitza Lullaby" – גמר
  5. The Splitters – "Od kad te sanjam"
  6. Boris Štok – "Can We Talk" – גמר
  7. Baby Lasagna – "Rim Tim Tagi Dim" – גמר
  8. ET – "Pametnom dosta"
  9. Vatra – "Slatke suze, gorka ljubav" – גמר
  10. Damir Kedžo – "Voljena ženo" – גמר
  11. Natalie Balmix – "Dijamanti" – גמר
  12. Marcela – "Gasoline" – גמר

לחצו על שם השיר להאזנה!

בין העולים לגמר ניתן למצוא מספר שמות מוכרים:

דאמיר קדז'ו (Damir Kedžo): ניצח בקדם האירוויזיון הקרואטי ב-2020 עם השיר "Divlji Vjetre" (בעברית: רוחות שטניות) אך לא זכה לייצג את קרואטיה באירוויזיון עקב ביטול התחרות בעקבות התפרצות נגיף הקורונה. ב-2023 חזר פעם נוספת לקדם הקרואטי עם השיר "Angels And Demons" (בעברית: "מלאכים ושדים") והגיע למקום החמישי. בנוסף, התמודד בקדם הקרואטי ב-2005 עם השיר "Zašto" איתו הגיע למקום העשירי, בהרכב שכלל את סאשה לוזאר, מולו יתמודד השנה בקדם, וב-2011 לקח חלק בהליך הבחירה לאירוויזיון אך הודח במופע הראשון.

בוריס שטוק (Boris Štok): התמודד בקדם הקרואטי ב-2023 עם השיר "Grijeh" (בעברית: "חטא") והגיע למקום ה-14.

אלן ג'ורס (Alen Đuras): שימש כזמר ליווי של הזמר ז'אק הודק (Jacques Houdek) באירוויזיון 2017.




קרואטיה באירוויזיון 2023

להקת לט טרי (Let 3), שזכתה בקדם האירוויזיון הקרואטי, ייצגה את קרואטיה עם שירה "Mama ŠČ" (בעברית: "אמא שצ'!"). קרואטיה העפילה לגמר לאחר שסיימה במקום השמיני בחצי הגמר הראשון עם 76 נקודות ובגמר הגדול הגיעה למקום ה-13 עם 123 נקודות – מרחק של 6 נקודות מהמקום העשירי.

קרואטיה הגיעה למקום השביעי בהצבעת הקהל עם 112 נקודות אך דורגה במקום ה-25 ולפני אחרון בהצבעת השופטים עם 11 נקודות, מה שהוביל אותה בשקלול הסופי למקום ה-13.

אירוויזיון 2024: זו תהיה ההשתתפות ה-29 של קרואטיה באירוויזיון. קרואטיה הצטרפה לתחרות ב-1993 והגיעה להישגה הטוב ביותר באירוויזיון 1996 ובאירוויזיון 1999 לאחר שסיימה פעמיים במקום הרביעי.




רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!

הרשם
שלח התראה
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments