לצפייה: הערב בשעה 21:45 יתקיים חצי הגמר השני של קדם האירוויזיון האיסלנדי "Söngvakeppnin 2024", בסיומו ייבחרו שני שירים נוספים שיבטיחו את מקומם בגמר. לפניכם קישור לצפייה במשדר.

הערב בשעה 21:45 (שעון ישראל) ימשיך קדם האירוויזיון האיסלנדי "Söngvakeppnin 2024" עם חצי הגמר השני. חמישה מתמודדים ישתתפו בחצי הגמר הערב, ומתוכם שניים יעפילו לגמר. העולים לגמר יבחרו על ידי קהל הצופים בלבד.

את חצי הגמר השני ינחו אנסטיין מנואל סטפנסון (Unnsteinn Manuel Stefánsson) ריינהילדור סטינן יונסדוטר (Ragnhildur Steinunn Jónsdóttir) וסיגורדור ת'ורי גונארסון (Sigurður Þorri Gunnarsson).

חצי הגמר השני יחל בשעה 21:45.
לצפייה במשדר בשידור חי – לחצו כאן!

יתכן ותאלצו לעשות שימוש בתוכנת VPN. מומלץ להתעדכן בסמוך לשידור.

 

 

מתמודדי חצי הגמר השני לפי סדר הופעתם:

  1. Hera Björk – Við förum hærra / Scared of Heights
  2. Heiðrún Anna – Þjakaður af ást
  3. Bashar Murad – Vestrið villt / Wild West
  4. Sigga Ózk – Um allan alheiminn / Into the Atmosphere
  5. MAIAA – Fljúga burt

בין המתמודדים הערב ניתן למצוא את המתמודד הפלסטיני, בשאר מוראד (Bashar Murad), שעורר סערה גדולה לאחר שרשת הטלוויזיה האיסלנדית בחרה בו להתמודד בקדם האירוויזיון המקומי. פרטים נוספים על הסערה ניתן למצוא בכתבה הבאה.

מחצי הגמר הראשון שנערך בשבוע שעבר העפילו לגמר שני שירים: הצמד ואאב (VÆB) עם השיר "Bíómynd" (בעברית: "סצנה מסרט") והזמרת אניטה (Anita) עם השיר "Stingum af" (בעברית: "נפילה").

כל חצי גמר כולל בתוכו חמישה שירים, כאשר שני שירים מכל מופע יעפילו לגמר. שיר אחד נוסף מתוך שני חצאי הגמר שלא העפיל לגמר ייבחר במסגרת "גלגל הצלה" ע"י חבר שופטים מטעם רשת הטלוויזיה ויתמודד גם כן בגמר, כך שבגמר עצמו ישתתפו חמישה שירים. בגמר הגדול כל חמשת הפיינליסטים יופיעו בסיבוב הראשון, מתוכו ייבחרו ע"י הצבעת הקהל (50%) והצבעת השופטים (50%) שני שירים שיעלו לשלב ההצבעה הסופי. בסיבוב ההצבעה השני, שני השירים הנבחרים יבוצעו פעם נוספת והזוכה בקדם ייבחר ע"י הצבעת הקהל (100%).

קדם האירוויזיון האיסלנדי Söngvakeppnin החל ב-1981 בתור פסטיבל, ועם הצטרפותה של איסלנד לאירוויזיון ב-1986 החל לשמש כקדם אירוויזיון. מאז, RÚV השתמשה בקדם על מנת לבחור את הנציג והשיר האיסלנדיים, אך השתמשה גם בבחירה ישירה בין השנים 1995-1999, וכן בשנים 2004-2005 ו-2021.

תאריכי קדם האירוויזיון האיסלנדי:

  • חצי גמר ראשון – 17 בפברואר 2024
  • חצי גמר שני – 24 בפברואר 2024
  • הגמר – 2 במרץ 2024

 

איסלנד באירוויזיון 2023

דיליה (Diljá), שזכתה בקדם האירוויזיון האיסלנדי, ייצגה את איסלנד עם שירה "Power" (בעברית: "כוח"). איסלנד לא העפילה לגמר הגדול לאחר שהגיעה למקום ה-11 בחצי הגמר השני עם 44 נקודות. זאת הפעם הראשונה מאז אירוויזיון 2018 שאיסלנד לא מעפילה לגמר.

אירוויזיון 2024: זו תהיה ההשתתפות ה-36 של איסלנד באירוויזיון. איסלנד הצטרפה לתחרות ב-1986 והגיעה להישגה הטוב ביותר באירוויזיון 1999 ובאירוויזיון 2009 לאחר שסיימה פעמיים במקום השני.




רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!

מחפשים צלם מגנטים? בחרו רק ב- LaVie Photography!