בימים האחרונים החלה חרושת שמועות על חזרתה של נציגת אוסטרליה באירוויזיון 2016, דאמי אים, לאירוויזיון 2024. כעת, מנהליה של הזמרת מפריכים את השמועות.

בשבוע שעבר, רשת הטלוויזיה האוסטרלית SBS חשפה כי הנציג/ה והשיר האוסטרלי לאירוויזיון הקרוב יוכרזו ב-6 במרץ. בעוד שרשת הטלוויזיה נזהרה שלא לחשוף מידע כלשהו על הנציג/ה עד כה, ייתכן שתוכנית רדיו מובילה במדינה הדליפה בטעות את השתתפותה של האומנית הלא נכונה.

"המופע של קייל וג'קי או" ("The Kyle and Jackie O Show"), תוכנית הבוקר המובילה של סידני ברדיו, עורכת חידון פופ יומי לקהל מאזיניהם, בו הזוכה במקום הראשון מקבל/ת 10,000 דולר. במהדורת החידון של יום חמישי האחרון, המנחה ג'קי או שאל את השאלה הבאה: "מי מייצג/ת את אוסטרליה באירוויזיון השנה בפעם השנייה?"

 

המתמודד בחידון ניחש שהתשובה היא דאמי אים (Dami Im), שייצגה את אוסטרליה באירוויזיון 2016 והגיעה למקום השני עם השיר "Sound Of Silence". לאחר הניחוש, מגישי התוכנית אישרו שזו התשובה הנכונה. המגישים לא פירטו מעבר לכך, מה שעורר תהיות בקרב המאזינים לגבי מקורותיהם, שהרי הדיווח לא פורסם בשום מקום אחר. בעוד החדשות הללו היו ספקולציות בלבד, בתוכניתם של קייל וג'קי דווחו לראשונה חדשות אירוויזיון אחרות השנה, והן שהזמרת דני מינוג (Dannii Minogue) לא תייצג את אוסטרליה באירוויזיון השנה, למרות השמועות הגוברות שהיו בנושא. להאזנה לתוכנית המלאה לחצו כאן.

הצוות מאחורי הזמרת דאמי אים הכחיש את השמועות בנוגע לחזרתה לאירוויזיון. מנהלה, קן אאוץ' (Ken Outch), הצהיר באתר האירוויזיון האוסטרלי Aussievision: "אני יכול לאשר שלא פנו לדאמי לאירוויזיון השנה. דאמי מתמקדת בכתיבה לאלבומה החדש ובהכנה לקראת יציאת הספר הקוריאני הקרוב".

ייתכן ששמועות אלו החלו מאחר והזמרת הרבתה לשתף את קהל האירוויזיון בתקוותה לחזור לתחרות בעתיד. בשנת 2020, היא הודיעה רשמית על כוונתה להגיש מועמדות לקדם האירוויזיון האוסטרלי "Australia Decides 2021". בסופו של דבר, אירוויזיון 2020 בוטל ונציגת המדינה מונטיין (Montaigne), נבחרה להתמודד באירוויזיון 2011. באותה שנה פרסמה דאמי את שיר האירוויזיון הפוטנציאלי שלה, "Paper Dragon". עם זאת, בסוף שנת 2021 הצהירה הזמרת: "אכן הודעתי רשמית שאני מתכוונת לחזור לתחרות ב-2021. האם ההחלטה הזאת התאדתה או שהיא עדיין עומדת בעינה? האם אני רוצה להתמודד השנה או לא? זו התחייבות כה גדולה שאני פשוט לא בטוחה שאני מוכנה לעשות זאת כעת".

ב-2022, זמן לא רב לאחר שילדה את בנה הראשון, היא שוב אישרה שהיא תשקול לשוב לאירוויזיון 2023, ומסרה בראיון ליאהו אוסטרליה (Yahoo Australia): "תמיד אמרתי שאחזור. עמדתי לחזור ב-2021, והחיים קרו (נגיף הקורונה וביטול אירוויזיון 2020). אני אשמח להזדמנות לעשות זאת שוב בפעם האחרונה, ואני מקווה שזה יכול לקרות בשנה הבאה (2023). אני באמת רוצה לנסות את זה".

 

דאמי אים –  מי את?

דאמי אים (Dami Im) היא זמרת אוסטרלית בת 35, ילידת דרום קוריאה. הזמרת ייצגה את אוסטרליה באירוויזיון 2016 עם השיר "Sound Of Silence" (בעברית: "צליל הדממה"), איתו הגיעה למקום השני בגמר הגדול. מדובר בתוצאה הגבוהה ביותר אליה הגיעה אוסטרליה מאז הצטרפה לתחרות. הזמרת פרצה לתודעה ב-2013 כאשר השתתפה בתוכנית "X Factor" באוסטרליה, בה נבחרת להיות בקבוצתה של הזמרת דני מינוג (Dannii Minogue), שם זכתה במקום הראשון. ב-2023 התמודדה אים בגרסה האוסטרלית של "הזמר המסיכה" בדמות השועלה הלבנה, וגם בתוכנית זו זכתה במקום הראשון.

אוסטרליה באירוויזון 2023

להקת וויאג'ר (Voyager), שנבחרה באמצעות בחירה פנימית, ייצגה את אוסטרליה עם שירה "Promise" ("הבטחה"). אוסטרליה העפילה לגמר לאחר שניצחה בחצי הגמר השני עם 149 נקודות, ובגמר הגדול הגיעה למקום התשיעי עם 151 נקודות, וזאת לאחר שהגיעה למקום השישי בהצבעת השופטים עם 130 נקודות ולמקום ה-20 בהצבעת הקהל עם 21 נקודות בלבד. כמו כן, זאת הייתה הפעם השלישית שבה אוסטרליה מנצחת באחד מחצאי הגמר.

מקורות: Wiwibloggs, Aussievision, The Kyle and Jackie O Show.

אירוויזיון 2024: זו תהיה ההשתתפות השמינית של אוסטרליה באירוויזיון. אוסטרליה הצטרפה לתחרות ב-2015 והגיעה להישגה הטוב ביותר באירוויזיון 2016 לאחר שהזמרת דאמי אים סיימה במקום השני עם השיר "Sound Of Silence".




רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!

הרשם
שלח התראה
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments