בתחילת השבוע הוכרזה הזמרת לונה (Luna) בתור הנציגה הרשמית של פולין לאירוויזיון 2024, וכעת נחשפו התוצאות המלאות של הליך הבחירה הפנימי ששימש לבחירת הנציג.

הזמרת לונה (Luna) זכתה בהליך הבחירה הפנימי ותייצג את פולין עם השיר "The Tower" (בעברית: המגדל) בחלקו הראשון של חצי הגמר הראשון של אירוויזיון 2024 שיתקיים ב-7 במאי במאלמו, שוודיה. היא קיבלה את מירב הנקודות מפאנל השופטים בהפרש של נקודה אחת מהמקום השני, שבו סיימה נציגת פולין לאירוויזיון 1995 והמובילה העיקרית לזכייה, יוסטינה סטצ'קובסקה (Justyną Steczkowską).

לאחר פרסום התוצאות הראשוני, בו רשת הטלוויזיה TVP חשפה את הפרש הנקודות בין המקום הראשון לשני ובנוסף גם את השירים שהגיעו למקום השלישי, כעת הרשת הפולנית מפרסמת את תוצאות הליך הבחירה המלאות, בכדי להגיב לשערורייה הגוברת סביב בחירת הנציג.




על פי חוקי הליך הבחירה, כל שופט העניק ציון של 1-10 נקודות לשירים שהכי אהב. בחשיפה הראשונית לא היה ניתן לראות איזה ציון העניק כל שופט, וכעת נחשפו הציונים האישיים של השופטים ביחד עם כלל התוצאות. אלו השופטים שלקחו חלק בהליך הבחירה הפולני:

מיכאל האנז'ק (Michał Hanczak) – עיתונאי ב"Eska".
פיוטר קלאט (Piotr Klatt) – סגן מנהל מחלקת הבידור ב-TVP.
קסיה מוש (Kasia Moś) – נציגת פולין לאירוויזיון 2017.
לוקאס פיאטר (Łukasz Pieter) – מנהל מוזיקלי של רדיו "Zet".
קונראד סז'סני (Konrad Szczęsny) – עיתונאי של "viva.pl", נשיא איגוד אוהדי תחרות האירוויזיון "OGAE Polska".

תוצאות הליך הבחירה הפולני:

בין המתמודדים ברשימה ניתן למצוא גם את נציגת פולין לאירוויזיון 1994, אדיטה גורניאק (Edyta Górniak), שהגיעה בוועדה למקום ה-18 עם השיר "I Remember".

 

פולין באירוויזיון 2024

"The Tower" (בעברית: "המגדל") הוא שם השיר שתבצע הזמרת לונה (Luna), שנבחרה לייצג את פולין באמצעות בחירה פנימית של רשת הטלוויזיה הפולנית בחלקו הראשון של חצי הגמר הראשון של אירוויזיון 2024 שיתקיים ב-7 במאי במאלמו, שוודיה. השיר נכתב על ידי הזמרת עצמה ביחד עם פאול דיקסון (Paul Dixon) ומקסוול קוק (Maxwell Cooke). זהו שירם הראשון של השלושה שיבוצע על בימת האירוויזיון והוא מבוצע בשפה האנגלית. 

השיר מעביר מסר של העצמה עצמית, חוסן, והתגברות על מגבלות אישיות לעיצוב גורלו של האדם. "המגדל" משמש מטפורה למכשולים אישיים, שליליות ומגבלות. המילים מעבירות תחושה של חיפוש אחר תקווה, הדרכה ומימוש עצמי בתוך אתגרים. הפזמון החוזר מדגיש את האחריות של הזמרת בבניית והפלת מגדל השליליות המטאפורי, המוביל בסופו של דבר למימוש עצמי ולהעצמה.

בימים אלה מדורגת פולין במקום 24 בטבלאות ההימורים לקראת אירוויזיון 2024.

 

לונה – מי את?

אלכסנדרה קטרזינה ויאלגומס (Aleksandra Katarzyna Wielgomas), הידועה בשם הבמה לונה, נולדה ב-28 לאוגוסט בשנת 1999 בורשה שבפולין. היא זמרת פולנייה שפועלת בתעשיית המוזיקה המקומית מאז נעוריה, שרה ורוקדת בלהקת פולק, וכן מופיעה בתיאטרון מוזיקלי ובתיאטרון האופרה הלאומי הגדול בוורשה. לונה למדה בפקולטה לאומנות ליבראל באוניברסיטת ורשה. היא יודעת לנגן בכינור ובפסנתר, כותבת שירים (באנגלית וגם בפולנית) ומלחינה, ובזמנה הפנוי גם מורה ליוגה.

בנובמבר 2021 היא שחררה את אלבום ה-אי-פי הראשון שלה, "Caught in the Night" (בעברית: "נתפס בלילה"), והפכה לשגרירה הפולנית הראשונה של יוזמת Spotify Equal כאשר התמונה שלה הוצגה בטיימס סקוור שבניו יורק. בשנה שלאחר מכן הייתה לונה מועמדת בפרס "תגלית השנה"  בטקס היוקרתי "EMPIKu". אלבום הבכורה המלא של הזמרת, "Nocne Zmory" (בעברית: "סיוטים"), יצא ב-2022 בהשקה מיוחדת שנערכה במועדון ניבו שבוורשה. לאחר הצגת הבכורה של האלבום, לונה הופיעה בפסטיבלי המוזיקה הפולנית ויצאה לסיבוב הופעות עם זמרת פולנייה אחרת בשם ברייסקה (Bryska).

בספטמבר האחרון שחררה את השיר "Subterranean" (בעברית: "תת קרקעי"), בשיתוך פעולה עם די ג'יי מיס מוניק (DJ Miss Monique), והשיר זכה להצלחה גדולה בתחנות הרדיו. בתחילת 2024 לונה החלה לשתף פעולה עם מפיקים בבריטניה ושוודיה, ולכתוב גם לעצמה וגם לאומנים בינלאומיים אחרים. את השפעותיה המוזיקליות היא שואבת מניק קייב (Nick Cave) ומביורק (Björk).

אומנות, פילוסופיה ואופנה הם נושאי העניין המרכזיים של הזמרת אבל היא גם מוקסמת מאסטרולוגיה – חיה בדרך שלה, דואגת לאמא אדמה ושואבת כמה שיותר אנרגיה טובה מהירח. וכשחסרה לה קצת אנרגיה היא נהנית מכוס קפה טובה. מכוס קפה! ההשפעות הגדולות ביותר של לונה הן ניק קייב ובירק.

מקור: TVP.

אירוויזיון 2024: זו תהיה ההשתתפות ה-26 של פולין באירוויזיון. פולין הצטרפה לתחרות ב-1994 והגיעה להישגה הטוב ביותר באותה שנה לאחר שהזמרת אדיטה גורניאק הגיעה למקום השני עם השיר "!To nie ja".




רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!