הערב נערך חצי הגמר הראשון של קדם האירוויזיון הקרואטי, "Dora 2024". שמונה שירים העפילו לגמר הגדול שייערך ביום ראשון הקרוב.

קדם האירוויזיון הקרואטי "Dora 2024" יצא לדרכו היום בערב עם חצי הגמר הראשון, בו התחרו 12 שירים על שמונה מקומות בגמר התחרות המקומית שייערך ביום ראשון ה-25 בפברואר.

קדם האירוויזיון הקרואטי "Dora 2024" גדול השנה מקודמיו, כאשר 24 שירים מתמודדים בשני חצאי גמר, ובכל חצי גמר מתמודדים 12 שירים. מכל חצי גמר מעפילים שמונה שירים בהצבעה שתלויה בקהל בלבד, כך שבגמר הגדול ביום ראשון יופיעו 16 שירים.

את קדם האירוויזיון הקרואטי ינחו דושקו צ'ורליץ' (Duško Čurlić), מאיה ציגלנצ'קי (Maja Ciglenečki) ואניה צראר (Anja Cerar). במהלך מופע הביניים הופיע סלימאן נבשי (Slimane Nebchi), נציג צרפת לאירוויזיון 2024 עם שירו "Mon Amour".

מחר בערב (שישי) ייערך חצי הגמר השני, בו יתמודדו 12 שירים נוספים על שמונת המקומות האחרונים בגמר.




נזכיר כי קדם האירוויזיון הקרואטי "Dora 2024" עבר השנה מספר שינויים בפורמט, כאשר לראשונה מאז שחזר לשמש בתור הפורמט לבחירת הנציג הקרואטי לאירוויזיון, הוחלט להרחיב את הקדם מעבר למשדר יחיד – למופע של שלושה ערבים שיתפרס על פני שני חצאי גמר וגמר. הרחבת התחרות המקומית לשלושה משדרים קוראת לראשונה מאז שנת 2011. קדם האירוויזיון הקרואטי גם עבר לראשונה מהעיר אופטיה (Opatija) לסטודיו לרדיו ולטלוויזיה שנמצא במחוז פריסבליה (Prisavlje) בעיר זאגרב.

תוצאות חצי הגמר הראשון (העולים לגמר מודגשים):

  1. Noelle – "Baby Baby"
  2. Mario Battifiaca feat. Robert Ferlin – "Vodu piti trizan biti" – גמר
  3. Stefany Žužić – "Sretnih dana dat’ će Bog" – גמר
  4. Misha – "One Day"
  5. Erna – "How Do You Love Me"
  6. Eugen – "Tišine" – גמר
  7. Vinko – "Lying Eyes" – גמר
  8. Barbara Munjas – "Nepobjediva"
  9. Let 3"Babaroga" – גמר
  10. Lana Mandarić – "More" – גמר
  11. Pavel – "Do Mjeseca" – גמר
  12. Saša Lozar – "Ne plačem zbog nje" – גמר

לחצו על שם השיר להאזנה!

בין המתמודדים שלקחו חלק בחצי הגמר הראשון מספר שמות מוכרים:

לט 3 (Let 3): התמודדו בקדם הקרואטי ב-2023 בו ניצחו וייצגו את קרואטיה באירוויזיון 2023 עם השיר "Mama ŠČ!" (בעברית: "אמא שצ'!"), אשר הגיע בגמר הגדול למקום ה-13.

ברברה מוניאס (Barbara Munjas): התמודדה בקדם הקרואטי ב-2007 עם השיר "Ti si tu" (בעברית: "אתה כאן") והגיעה למקום ה-12 בחצי הגמר השני. ב-2023 חזרה לקדם בפעם השנייה עם השיר "Putem snova" (בעברית: "דרך החלומות") והגיעה למקום השמיני.

סאשה לוזאר (Saša Lozar): התמודד בקדם הקרואטי ב-2005 עם השיר "Zašto" איתו הגיע למקום העשירי בהרכב שכלל את דאמיר קדז'ו, מולו יתמודד השנה בקדם. ב-2011 לקח חלק בהליך הבחירה לאירוויזיון אך הודח במופע השלישי.

מאריו באטיפיאקה (Mario Battifiaca): התמודד בקדם הקרואטי ב-1995 עם השיר "Jos vavek" (בעברית: "עדיין לנצח") והגיע למקום ה-13 כחלק מההרכב Battifiaca. ב-2009 חזר לקדם בפעם השנייה עם השיר "Ma gdje bila" (בעברית: "לא משנה איפה היא הייתה") והגיע למקום התשיעי.




קרואטיה באירוויזיון 2023

להקת לט טרי (Let 3), שזכתה בקדם האירוויזיון הקרואטי, ייצגה את קרואטיה עם שירה "Mama ŠČ" (בעברית: "אמא שצ'!"). קרואטיה העפילה לגמר לאחר שסיימה במקום השמיני בחצי הגמר הראשון עם 76 נקודות ובגמר הגדול הגיעה למקום ה-13 עם 123 נקודות – מרחק של 6 נקודות מהמקום העשירי.

קרואטיה הגיעה למקום השביעי בהצבעת הקהל עם 112 נקודות אך דורגה במקום ה-25 ולפני אחרון בהצבעת השופטים עם 11 נקודות, מה שהוביל אותה בשקלול הסופי למקום ה-13.

אירוויזיון 2024: זו תהיה ההשתתפות ה-29 של קרואטיה באירוויזיון. קרואטיה הצטרפה לתחרות ב-1993 והגיעה להישגה הטוב ביותר באירוויזיון 1996 ובאירוויזיון 1999 לאחר שסיימה פעמיים במקום הרביעי.




רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!

הרשם
שלח התראה
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments