בעולם מסקרים את הדחתה האפשרית של ישראל מתחרות האירוויזיון, ורבים באירופה מביעים קריאות שמחה. בשנה כה משמעותית – ישראל חייבת להשתתף באירוויזיון. טור דעה.

במשך חודשים ארוכים התקשורת בעולם מסקרת את ההפגנות הרבות והדרישה ההולכת וגוברת מצד גורמים פרו-פלסטיניים ואמנים שצפויים להתמודד באירוויזיון הקרוב, הקוראים לפסילתה של ישראל. נציגי אירוויזיון 2024 ממדינות כמו פינלנד, אירלנד, דנמרק, בריטניה ונורווגיה, שנהנים מאהדה רבה במדינותיהם, הביעו את תקוותם שאיגוד השידור האירופי (EBU) ידיח את ישראל מהתחרות – ועל פי הדיווחים, נראה שתקוותם עשויה להתממש.

אתמול התברר שהשיר הישראלי לאירוויזיון 2024, שנקרא על פי דיווחים לא רשמיים "October Rain", לא עומד בתקנון התחרות הבינלאומית וכעת שוקלים ב-EBU לפסול את השיר הישראלי בטענה שהוא מכיל הקשר פוליטי. בתאגיד השידור הישראלי הבהירו: "לא נחליף את השיר ולא נשנה את מילותיו". התבצרותו של התאגיד בעמדתו עשויה להוביל להדחה של ישראל מהתחרות.




התקשורת בעולם מיהרה לדווח על החדשות. הידיעה על הדחה אפשרית של ישראל התפרסמה בכל אתרי החדשות הבינלאומיים ובבלוגים השונים המסקרים את תחרות האירוויזיון. בלוג האירוויזיון המוביל, "Wiwibloggs" , דיווח על הפרטים והשווה את ישראל להדחה של בלארוס: "בלרוס קיבלה החלטה דומה ב-2021 וסירבה לתקן את השיר שלה בצורה שתעמוד בכללים".

בעקבות הידיעה התקבלו אלפי תגובות אנטי ישראליות של טוקבקיסטים רבים: "חדשות נהדרות, כולנו חיכינו לרגע הזה!", כתבה בנדטה רוג'רו (Benedetta Ruggieroo). "אין מקום לרוצחי המונים באירוע של שלום, אחווה, שוויון ומוזיקה. הרס פלסטין שנעשה על ידי ישראל הוא בלתי יאמן", כתב מי שמתיימר להיות פעיל זכויות אדם, קירס הוטארי (Kirs Huotari).

דיווחים על סילוקה של ישראל מתוך תחרות המוזיקה הבינלאומית מהווים מכה קשה להסברה. בשנת 2022 שלחה אוקראינה שיר לא פוליטי לאירוויזיון, אך ניצלה את התחרות להסברה בכל ראיון אפשרי, כולל קריאה על בימת האירוויזיון לאחר סיום השיר להצלת העיר מריופול (Mariupol).

אנחנו מאמינים בצדקתו של התאגיד אך מייעצים לא להיות צודקים – אלא חכמים! אסור לתת לשונאנו את ההנאה מפסילתה של ישראל. צריך לעמוד בקריטריונים של התחרות, גם אם הם מחמירים במיוחד כלפי ישראל, כדי לנצל את הבמה הזו לטובתנו. אנו מקווים שתאגיד השידור הישראלי יגיע להבנות עם איגוד השידור האירופי (EBU) משום שהשתתפותה של ישראל בתחרות, שנצפית על ידי מאות מיליוני אנשים בעולם, היא חשובה בעיקר בשנה כזו!




עדן גולן – מי את?

עדן גולן היא זמרת ישראלית, בת 20 מתל אביב. היא עוסקת במוזיקה מגיל עשר. עדן נולדה בארץ אבל בגיל חמש עברה עם משפחתה למוסקבה, שם התגוררה 13 שנים. במהלך ילדותה סבלה מהתנכלויות בעקבות שמה ומוצאה הישראלי. היא מספרת שלמרות המצב הקשה בארץ בעקבות המלחמה, אין מקום יותר טוב בעולם מישראל.

בגיל תשע החלה ללמוד פיתוח קול, ובצעירותה לקחה חלק בהתעלמות אומנותית ואף לקחה חלק בתחרויות רבות, אך בהמשך העדיפה להתרכז בקריירה המוזיקלית שלה. ב-2015 גולן ניסתה לייצג את רוסיה באירוויזיון הילדים בשנת עם השיר "Schastye" (בעברית: "אושר") והגיעה למקום החמישי בגמר. ב-2018 השתתפה בעונתה החמישית של "The Voice Kids Russia" והגיעה עד לשלב הגמר. לאחר התוכנית חתמה על חוזה עם מפיק רוסי אשר התרשם מקולה, וגולן הצטרפה ללהקת פופ בנות ממוסקבה, בה לקחה חלק במשך שנתיים.

ב-2022 שבה לישראל ובאוקטובר של אותה שנה הוציאה את סינגל הבכורה שלה, "Ghost Town" (בעברית: "עיר רפאים"). הסינגל נכתב בשיתוף פעולה עם המפיק הליטאי לאקי לוק (Lucky Look), וצבר כ-700 אלף השמעות בספוטיפיי. ב-2023 השתתפה בפרק סיום העונה השנייה של התוכנית "רואים את הקול", ובהמשך השנה שחררה שלושה שירים נוספים – "Let Me Blow Ya Mind" (בעברית: "תן לי להפתיע אותך"), "Taxi" ו-"Dopamine", כאשר כולם זכו למאות אלפי צפיות ביוטיוב. גולן לקחה גם חלק כרקדנית בשיר המצליח "תיק קטן", אשר מבוצע ע"י הצמד נס וסטילה.

בחודש פברואר האחרון זכתה בעונתה עשירית של "הכוכב הבא", וזאת לאחר שסומנה כפייבוריטית גדולה כבר מהאודישן הראשון. בתקופה האחרונה עובדת גולן עם היוצר והמפיק הישראלי ינון יהל, אשר יצר מספר שירים לאירוויזיון בשנים האחרונות.

אנחנו נהיה כאן לאורך כל העונה כדי לדווח על כל החדשות, הדיווחים וההימורים! עקבו אחרינו!
עקבו אחרינו באינסטגרם | עקבו אחרינו ביוטיוב | עקבו אחרינו בטיקטוק | עקבו אחרינו בטוויטר

אירוויזיון 2024: זו תהיה ההשתתפות ה-46 של ישראל באירוויזיון. ישראל הצטרפה לתחרות ב-1973 וזכתה בה ארבע פעמים לאורך השנים. זכייתה האחרונה של ישראל הייתה באירוויזיון 2018 עם השיר "Toy" בביצועה של הזמרת נטע ברזילי.




רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!

מחפשים צלמי מגנטים? בחרו רק ב- LaVie Photography!