צילומי הגלויות שילוו את המדינות במהלך מופע האירוויזיון החלו, כאשר שתי מדינות ראשונות צילמו את הגלויות שלהן בימים האחרונים.

רשת הטלוויזיה הסלובנית RTVSLO, וסלימאן (Slimane), הנציג הצרפתי לאירוויזיון 2024, חשפו שצילום הגלויות לאירוויזיון 2024 יצאו לדרכם. על פי סטורי שפורסם בחשבון האינסטגרם של רשת הטלוויזיה הסלובנית, ניתן להניח שהאומנים השנה יהיו מוקד הגלויות, כפי שהיה ב-2016 כאשר שוודיה אירחה לאחרונה את האירוויזיון.

בשנה שעברה בחרה רשת הטלוויזיה הבריטית (BBC) להציג בגלויות מיקומים מאוקראינה, בריטניה והמדינות המשתתפות, וזאת כחלק מהאירוח המשותף של בריטניה ואוקראינה. בשלב זה טרם ידוע האם הגלויות מצולמות בשוודיה, האם כל נציג יצלם במדינתו, או שאולי הגלויות ישלבו צילומים מהמדינה המארחת וצילומים ממדינת המוצא.

פרטים נוספים בנוגע לגלויות צפויים להתפרסם בשבועות הקרובים.




הגלויות, אשר מצולמות מספר חודשים לפני התחרות, משודרות לפני ההופעה של כל שיר מתחרה. על פי רוב, לגלויות יש שתי מטרות עיקריות: מצד אחד, קידום תיירותי של מקומות מרכזיים במדינה המארחת, דבר אשר מציג את יופייה. השפעה אחרת של הגלויות היא הצגת הזמר המתחרה, לפעמים בהזדמנות זו מוצגים תחביבים או מאפיינים הייחודיים לו. במקרים חריגים, הגלויות מנסות לקדם דווקא את הסלוגן של התחרות.

כך למשל, היו שנים אשר בגלויות לא הוצגו הזמרים המתחרים – כמו בשנים 2004 (טורקיה), 2006 (יוון) ו-2007 (פינלנד). בשנים אלו, הגלויות התמקדו בעיקר במקומות תיירותיים במדינות אלו, ובזמנו פינלנד התהדרה בנוקיה – שנחשב אז למכשיר משודרג (כן, היו ימים כאלה). מנגד, באירוויזיונים 2015 באוסטריה, 2018 בפורטוגל ו-2019 בישראל, הגלויות דגלו בשילוב של הצגת הזמרים המתחרים באתרי תיירות מרכזיים במדינה.




כמו כן, בשנים מסוימות הדגש היה בכלל העברת המסר (סלוגן) של התחרות. כך למשל היה באירוויזיון 2008 שנערך בסרביה, כאשר בכל גלויה הוצג על המסך מכתב בשפת המדינה עם קריצה לסלוגן של התחרות באותה שנה – "Confluence of the Sound" (בעברית: "מפגש הקול"). דוגמה אחרת של ביטוי הסלוגן הן הגלויות באירוויזיון 2015 שנערך באוסטריה, בו מסר התחרות היה "Building Bridges" (בעברית: "בונים גשרים"), ובהתאם – כל זמר קיבל בגלויות חבילת דואר, סמל לחיבור הרב-עולמי של התחרות לכאורה.

אירוויזיון 2024: תחרות האירוויזיון ה-68 תיערך בעיר מאלמו שבשוודיה בתאריכים 7, 9 ו-11 במאי. זאת תהיה הפעם השביעית שבה תארח שוודיה את התחרות, לאחר שאירחה אותה בפעם האחרונה ב-2016 בעיר שטוקהולם. אולם התחרות הנבחר, "Malmö Arena", יכול להכיל בתוכו עד 15,500 צופים, והוא אירח את האירוויזיון בפעם הקודמת שהתחרות נערכה במאלמו ב-2013.




רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!