רייבן (Raiven), נציגת סלובניה לאירוויזיון 2024, במיני-אלבום חדש! האלבום יוצא כחודשיים וחצי לפני התחרות במאלמו, וכולל בתוכו את שיר האירוויזיון שלה, "Veronika".

רייבן (Raiven), נציגת סלובניה לאירוויזיון 2024, שחררה בשבת האחרונה מיני-אלבום חדש בשם "Sirene, Part 1" (בעברית: "סירנות, חלק 1"), אשר מכיל חמישה שירים אשר "שוזרים תובנות פנימיות יחד עם סיפורים על נשים אייקוניות לצלילי מוזיקה", כך לפי ההצהרה שנמסרה לפני פרסום האלבום. האלבום החדש מגיע בדיוק חמש שנים לאחר המיני אלבום הקודם של רייבן ב-2019, "REM".




חמשת השירים באלבום החדש:

לחצו על שם השיר להאזנה!

רייבן תתחיל את סיבוב ההופעות שלה ביום שישי הקרוב, ה-23 בפברואר, אותו תפתח במהלך חצי הגמר השני של קדם האירוויזיון הקרואטי, "Dora 2024". משם תמשיך הזמרת להופיע בעונת המסיבות של אירוויזיון 2024 ברחבי אירופה, כאשר היא צפויה כעת לפי הפרסומים היא צפויה להופיע בשש מסיבות אירוויזיון באתונה, מדריד, ברצלונה, לונדון, אמסטרדם וסטוקהולם.




סלובניה באירוויזיון 2024

רייבן (Raiven), שנבחרה בבחירה פנימית, תייצג את סלובניה כשיר מספר 9 בחצי הגמר הראשון שייערך ב-7 במאי עם שירה "Veronika" ("ורוניקה"). השיר נכתב ע"י רייבן עצמה, ביחד עם קלאודיה קופינה (Klavdija Kopina) ובויאן צבייטיצ'נין (Bojan Cvjetićanin), סולן להקת ג'וקר אאוט (Joker Out) אשר ייצגה את סלובניה באירוויזיון האחרון שהתקיים בליברפול, בריטניה. השיר נבחר בבחירה פנימית ע"י רשת הטלוויזיה המקומית ומבוצע בשפה הסלובנית.

מילות השיר מספקות ביטוי מטאפורי העוסק ברגשות, מערכות יחסים וגילוי עצמי. הטקסט מצייר תמונה של חוויותיה של ורוניקה דסנישקה (Veronika Deseniška), אשתו השנייה של פרידריך השני (Frederick II) שהיה רוזן העיר צליה (Celje), כיום העיר הרביעית בגודלה בסלובניה. ורוניקה הייתה פשוטת עם והרמן השני (Hermann II), אביו של פרידריך, לא אישר בתחילה את נישואיהם. הוא חטף את בנו והאשים את ורוניקה בכישוף, ממנו זוכתה בשלב מאוחר יותר.

מילות השיר מתארות את ורוניקה כשהיא תופסת את המורכבות הרגשית והחברתית סביב רדיפות היסטוריות כנגד מכשפות. הנושאים של התרסה, סבל וחיפוש אחר הבנה מהדהדים עם הנרטיב הרחב יותר של נשים שנרדפו וסבלו מאפליה מגדרית במהלך ההיסטוריה.

בימים אלה מדורגת סלובניה במקום 31 בטבלאות ההימורים לקראת אירוויזיון 2024.

רייבן – מי את?

שרה ברישקי צירמן (Sara Briški Cirman), הידועה בשם הבמה רייבן, היא זמרת אלקטרו-פופ ונגנית נבל בת 27 אשר גדלה בליובליאנה, בירת סלובניה. בגיל 4 החלה ללמוד מוזיקה והמשיכה עם לימודי המוזיקה עד התיכון. שם הבמה של רייבן (עורב) מגיע מאהבתה לציפורים ומזיקתה למשפחתה המגדלת בזים. הציפורים הם חלק בלתי נפרד מעטיפות אלבומיה והקליפים של השירים אותם היא מבצעת.

רייבן אינה זרה לעולם האירוויזיון וזאת לאחר שהשתתפה שלוש פעמים בקדם הסלובני לאירוויזיון: רייבן נחשפה למעריצי האירוויזיון לראשונה ב-2016, וזאת לאחר השתתפותה בקדם הסלובני עם השיר "Črno bel" ("שחור ולבן"), איתו הגיעה למקום השני במרחק של 127 קולות בלבד מהמקום הראשון. ב-2017 חזרה לקדם בפעם השנייה עם השיר "Zažarim" ("אני קורנת") והגיעה למקום השלישי. רייבן ניסתה את מזלה בפעם השלישית והאחרונה ב-2019 עם השיר "Kaos" ("כאוס" / "אי סדר") ושוב הגיעה למקום השני בקדם.

 

אירוויזיון 2024: זו תהיה ההשתתפות ה-29 של סלובניה באירוויזיון. סלובניה הצטרפה לתחרות ב-1993 והגיעה להישגה הטוב ביותר באירוויזיון 1995 ובאירוויזיון 2001 לאחר שסיימה פעמיים במקום השביעי.




רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!

מחפשים צלם מגנטים? בחרו רק ב- LaVie Photography!

הרשם
שלח התראה
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments