הדרמות במולדובה ממשיכות: ולריה פאשה (Valeria Pasha), זוכת המקום השני בקדם המולדובני, מערערת על תוצאות הקדם: "המארגנים החליטו להתעלם מדעותיו של הקהל".

אתמול בערב התקיים גמר קדם האירוויזיון המולדובני, בסופו ניצחה הזמרת נטליה בארבו (Natalia Barbu) עם השיר "In The Middle" (בעברית: "באמצע"), אותו תבצע הזמרת בחלקו השני של חצי הגמר הראשון של אירוויזיון 2024 שיתקיים במאלמו. בארבו חוזרת לתחרות בפעם השנייה, לאחר שכבר ייצגה את מולדובה באירוויזיון 2007 עם השיר "Fight", איתו הגיעה למקום העשירי בגמר.

עם זאת, ניצחונה של נטליה בארבו בקדם האירוויזיון לא היה ניצחון מוחלט, אלא תוצאה של שובר שוויון לאחר שבארבו הגיעה לתיקו במקום הראשון עם זוכת המקום השני בקדם ולריה פאשה (Valeria Pasha), כאשר שתיהן סיימו עם ניקוד סופי של 22 נקודות. פאשה זכתה בהצבעת הקהל לאחר שקיבלה כפול מהקולות בהשוואה לבארבו שסיימה במקום השני, בעוד בארבו עצמה זכתה בהצבעת חבר השופטים. ברוב המקרים שבו קיים שובר שיוויון בקדמי אירוויזיון ברחבי אירופה, הקהל הוא זה שמכריע לבסוף, אך במולדובה הוחלט כי השופטים הם אלו שייבחרו את המנצחת, ובסופו של דבר הם העניקו את המקום הראשון לנטליה בארבו.




לאחר חשיפת התוצאות, זוכת המקום השני ולריה פאשה (Valeria Pasha) לא נשארה שקטה. היא פרסמה סרטון בחשבון האינסטגרם שלה בו היא מערערת על תוצאות הקדם ועל חוסר הצדק בבחירת השופטים.

פאשה מסרה: "תודה על התמיכה והאהבה מכולכם! קיבלתי עד כה אלפי הודעות ושיתופים. 4771 קולות שהצביעו לי – כל קול נחשב עבורי! אך למרבה הצער, עם שוויון הניקוד של 22 נקודות, המארגנים החליטו שלא להתחשב בהצבעות ובדעתכם. אני לא מנסה להאשים את נטליה בארבו והצוות שלה, אבל אני רוצה הוגנות וצדק. יחד עם הצוות שלי, החלטנו שניאבק על התמיכה שקיבלנו ועל כל אחד מ-4771 ההצבעות. זו הסיבה שאנחנו נערער ונילחם על התמיכה שלכם".

חשוב לציין כי לא היה מידע מוקדם על כך שבמקרה של שובר שוויון בקדם, ההכרעה תעבור לידי השופטים. ניתן היה לראות זאת גם במהלך השידור החי אמש, כאשר ההחלטה בדבר הזוכה לא התקבלה באופן מיידי אלא אחרי כמה דקות בלבד.

 

הצגת פוסט זה באינסטגרם

 

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Valeria Pasha ️‎‏ (@‏‎pasha.valeria‎‏)‎‏




מולדובה באירוויזיון 2024

"In The Middle" (בעברית: "באמצע") הוא שם השיר שיבוצע על ידי הזמרת נטליה בארבו (Natalia Barbu) אשר תייצג את מולדובה באירוויזיון 2024 שיתקיים במלאמו, שוודיה. בארבו התמודדה בעבר באירוויזיון 2007, אז סיימה במקום העשירי בגמר הגדול עם השיר "Fight". השיר לאירוויזיון 2024 נכתב על ידי הזמרת יחד עם כריס ריצ'רדס (Khris Richards). זהו שירם הראשון כיוצרים בתחרות. השיר מבוצע בשפה האנגלית.

נראה כי המילים של השיר מעבירות מסר של עידוד, חיוביות ואהבה. הזמרת פונה למישהו, אולי לאדם אהוב או לחבר, וקורא לו להקשיב לקול שבליבם ולפתוח את דעתו לאפשרויות חדשות. המשפט החוזר "ממש באמצע" יכול לסמל מציאת איזון או ריכוז עצמי. על פי בימוי השיר בקדם האירוויזיון ניתן להניח שהזמרת מבקשת להקדיש את השיר עבור הנשים כשיר העצמה.

בימים אלה מדורגת מולדובה במקום ה-33 בטבלאות ההימורים לקראת אירוויזיון 2024.

נטליה בארבו – מי את?

נטליה בארבו היא זמרת-יוצרת בת 44, אשר החלה את דרכה בשנת 2006 כשחתמה על חוזה הקלטות בסוני מיוזיק ברומניה. שנה לאחר מכן כבר ייצגה את מולדובה באירוויזיו עם השיר "Fight" שהגיע למקום העשירי בגמר. ב-2011 חזרה לקדם המולדובני עם השיר "Let's Jazz" וסיימה במקום השני. ב-2013 ניסתה לייצג את רומניה באירוויזיון עם השיר "Confession" אך הגיעה למקום ה-13 בחצי הגמר הראשון ולא העפילה לגמר.

נטליה שחררה לאורך הקריירה מספר אלבומים ושירים. ב-2011 נישאה הזמרת למיליונר רומני, איתו הוא מתגוררת כיום ברומניה.

 

אירוויזיון 2024: זו תהיה ההשתתפות ה-19 של מולדובה באירוויזיון. מולדובה הצטרפה לתחרות ב-2005 והגיעה להישגה הטוב ביותר באירוויזיון 2017 לאחר שלהקת סנסטרוק פרוג'קט סיימה במקום השלישי עם השיר "Hey Mamma".




רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!

הרשם
שלח התראה
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments