חברי מערכת יורומיקס התכנסו כדי להצביע לשירים המתמודדים בקדם האירוויזיון הליטאי, "Eurovizija.LT". מי צריך לייצג את ליטא באירוויזיון לטעם חברי המערכת? כל הפרטים בכתבה.

הערב (שבת) בשעה 21.00 (שעון ישראל) ייערך קדם האירוויזיון הליטאי "Eurovizija.LT", אשר באמצעותו ייבחרו הנציג והשיר הליטאי לאירוויזיון הקרוב שייערך במאלמו, שוודיה. בקדם האירוויזיון יתמודדו עשרה שירים והזוכה ייבחר ע"י שקלול של הצבעת הקהל (50%) והצבעת השופטים (50%). רגע לפני שזה קורה, חברי מערכת יורומיקס התכנסו, האזינו לשירים המשתתפים ובחרו את השירים שהכי אהבו מתוך הקדם הליטאי.




אז מי צריך לייצג את ליטא?

אבי זייקנר: מקום ראשון – סילבסטר בלט (Silvester Belt)

קדם אירוויזיון מאוד מאוד חלש השנה לליטא. התלבטתי המון בין סילבסטר בלט לדה רופ, ובחרתי בסוף בסילבסטר בלט כי האכזבה שלי מהשיר החלש של דה רופ כל כך גדולה! סילבסטר בלט מביא לקדם האירוויזיון הפקה מעולה לשיר עם לחן חלש מאוד. הביצוע הבימתי בחצי הגמר מסקרן מאוד ומושך את העין. בהצלחה לליטא השנה, יש לי תחושה שיזדקקו לזה!

שחר אסידו: מקום ראשון – סילבסטר בלט (Silvester Belt)

הקדם הליטאי הוא אחד מהקדמים שאני הכי אוהבת לצפות בו, וכן אני גם אוהבת הרבה שירים שמתמודדים בו, אבל במקום הראשון שלי נמצא השיר של סילבסטר בלט שהצליח להגיע למקום הראשון במספר ההשמעות בליטא ובאמת הפך ללהיט במדינה. מדובר בשיר קליט, מקפיץ וגם יש בו חלקים רגועים. סה״כ שיר מטורף שיכול להביא לליטא מקום גבוה באירוויזיון.

רוני גליק: מקום ראשון – סילבסטר בלט (Silvester Belt)

המון זמן רציתי לראות את ליטא מנצחת וסילבסטר בלט עם "Luktelk" זה הסיכוי האמיתי! השפה הליטאית כל כך יפה והשיר והריקוד ממכרים בטירוף. אחד השירים הכי טובים שיצאו העונה הזאתי ויכול להביא לליטא לא פחות מטופ 5!

טל דהן: מקום ראשון – סילבסטר בלט (Silvester Belt)

בחרתי בשיר "Luktelk" שלחלוטין יכול להביא לליטא את תוצאתה הטובה ביותר בתולדות התחרות! אני מעריכה מאוד את העובדה שהשיר בשפת המקור, ועד לפני שנתיים שלחה ליטא שירים בעיקר באנגלית. השיר קליט, קצבי, רקיד ונכנס לתודעה. גם הבימוי מצוין והקהל האירופאי צפוי להתחבר לשיר מאוד.

חן פדר: מקום ראשון – סילבסטר בלט (Silvester Belt)

קדם מאוד מעניין השנה בליטא כאשר אני מאוד אוהב המון שירים מהקדם הזה, אבל שיר אחד מאוד קרץ לי ונתן לי וייבים של פופ גברי רקיד, אפל ומעניין, וזהו שירו של סילבסטר. הייתי שמח לראות אותו על הבמה בשוודיה.

נריה גודמן: מקום ראשון – שאוור (Shower)

איזה קדם מבאס. רוב השירים משעממים או אפילו לא נעימים לשמיעה. רק לשירים של של שוואר וסילבסטר הצלחתי להתחבר קצת. מקווה שאחד מהם ינצח ובהצלחה לליטא עם עלייה לגמר השנה.

מאור פרנק: מקום ראשון – דה רופ (The Roop)

זה לא סוד שאני מאוד את להקת "The Roop" בכל פעם שהם מציגים את עצמם לאירוויזיון, אבל אני מבטיח לכם שאני לא משוחד! שיר מאוד מעניין, עם וייב שפשוט כיף להאזין ולשמוע ללא הפסקה. השיר לא דומה לשום דבר שהם הציגו בעבר וזה לא בא לרעתם השנה!




התוצאות המלאות

מבצע אבי שחר רוני טל חן נריה מאור סיכום
Silvester Belt 12 12 12 12 12 10 10 80
The Roop 10 8 7 10 7 3 12 57
VB Gang 8 6 10 8 8 4 8 52
Monika Marija 6 4 4 6 6 8 4 38
Žalvarinis 7 1 8 7 3 6 5 37
Aistè 2 7 5 4 10 2 7 37
Queens of Roses 3 10 6 5 4 5 2 35
Shower 5 5 1 1 1 12 6 31
Pluie de Comètes 4 2 2 2 2 7 1 20
Il Senso 1 3 3 3 5 1 3 19

המתמודדים בגמר הליטאי לפי סדר הופעתם:

  1. Aistè – “We Will Rule the World
  2. Žalvarinis – “Gaudė Vėjai” (Catching the winds)
  3. Pluie de Comètes – “Be careful
  4. Silvester Belt – ”Luktelk
  5. VB Gang – ”Kaboom!!!
  6. Il Senso – “Time
  7. Shower – “Impossible
  8. Monika Marija – “Starting Tommorow
  9. Queens of Roses – “Walk through fire
  10. The Roop – “Simple Joy

לחצו על שם השיר להאזנה!

בין המתמודדים מספר שמות מוכרים לעולם האירוויזיון:

דה רופ (The Roop): הלהקה המוצלחת מליטא נבחרה לייצג את ליטא באירוויזיון 2020 לאחר זכייתה בקדם הליטאי עם השיר "On Fire" אך לא השתתפה עקב ביטול התחרות. ב-2021 זכו פעם נוספת בקדם עם השיר "Discoteque" והגיעו בגמר למקום השמיני – אחד מההישגים הטובים של ליטא בהיסטוריית התחרות. בנוסף, השתתפו בקדם הליטאי ב-2018 עם השיר "Yes, I Do" איתו הגיעו למקום השלישי.

מוניקה מריה (Monika Marija): התמודדה בקדם הליטאי שלוש פעמים בשנים 2018 (מקום רביעי), 2019 (מקום שני), וב-2020 (מקום שלישי). נציין שב-2019 מוניקה העפילה לגמר גם עם השיר "Criminal" אך בחרה לפרוש איתו כדי לא לפצל קולות בהצבעת הגמר בין שני השירים שלה.

פלו דה קומטס (Pluie de Comètes): ההרכב כולל בתוכו את יוסטה קראילייט (Justė Kraujelytė) שהשתתפה בקדם הליטאי ב-2022 עם השיר "How to Get My Life Back" (מקום שישי) וב-2023 עם השיר "Need More Fun" (מקום שמיני).

איל סנסו (Il Senso): התמודדו בקדם הליטאי ב-2023 עם השיר "Sparnai" (בעברית: "כנפיים") והגיעו למקום העשירי והאחרון בגמר.

קווין אופ רוזס (Queen Of Roses): התמודדו בקדם הליטאי שלוש פעמים בשנים 2017 ו-2019 (הודחו ברבעי הגמר) וב-2022 (מקום שמיני ואחרון בגמר).

ויבי גאנג (VB Gang): שם הבמה של הזמר וידאס באריקיס (Vidas Bareikis) שהתמודד בקדם הליטאי ב-2017 וב-2018 אך הודח ברבעי הגמר.

אירוויזיון 2024: זו תהיה ההשתתפות ה-24 של ליטא באירוויזיון. ליטא הצטרפה לתחרות ב-1994 והגיעה להישגה הטוב ביותר באירוויזיון 2006 לאחר שלהקת "LT United" סיימה במקום השישי עם השיר "We Are The Winners".




רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!

מחפשים צלם מגנטים? בחרו רק ב- LaVie Photography!

הרשם
שלח התראה
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments