השיר הישראלי לאירוויזיון 2024, אותו תבצע הזמרת עדן גולן, נבחר הערב (מוצ"ש) על ידי הוועדה. שם השיר ויוצריו ייחשפו לאחר אישורו על ידי איגוד השידור האירופי.

צילום: אבי זייקנר

תאגיד השידור הישראלי התכנס הערב, במוצאי השבת, וקיים דיון מקצועי שבסיומו נערכה הצבעה חשאית על ידי חברי הוועדה אשר התבקשו לבחור את השיר הישראלי לאירוויזיון 2024 מתוך שני שירים שנשארו במרוץ. השיר הנבחר, שאושר על ידי היועץ המשפטי מטעם התאגיד, הועבר לאיגוד השידור האירופי (EBU). לאחר קבלת אישור האיגוד, ייחשף באופן רשמי שם השיר הנבחר ויוצריו. השיר ייחשף להאזנה בתחילת חודש מרץ, לאחר שיוקלט על ידי עדן גולן ויצולם עבורו קליפ רשמי.

על פי דיווח של "ערב טוב עם גיא פינס", שני שירים הגיעו לשלב הסופי בוועדה. שיר אחד נכתב על ידי סתיו בגר (שכתב והפיק את "טוי"), אבי אוחיון ("רסיסים" – רביב כמר, "שרק תחייך" – יובל דיין, "קרן שמש" – בניה ברבי, ועוד…) ושופטת "כוכב הבא" – קרן פלס. את השיר השני כתבה הזמרת עדן גולן יחד עם מאי ספדיה וינון יהל (מיוצרי "יוניקורן").




לפני כשבועיים נערך הגמר של "הכוכב הבא לאירוויזיון", בו זכתה במקום הראשון הזמרת הישראלית עדן גולן, אשר נבחרה לייצג את ישראל באירוויזיון 2024 שייערך בחודש מאי הקרוב בשוודיה. לאחר זכייתה בתחרות, צוות מקצועי מטעם תאגיד השידור הישראלי "כאן" גיבש רשימה של לפחות 30 יוצרים אליהם נעשתה פניה על מנת שיכתבו ויציעו שירים שעשויים לייצג את ישראל באירוויזיון 2024. חלון הגשת השירים היה פתוח למספר ימים ונסגר ביום ראשון האחרון, ה-11 בפברואר.

לאחר סגירת מועד הגשת השירים, התכנסה הוועדה אשר הורכבה מאנשי מקצוע מ"כאן" ומ"קשת", להם ידע וניסיון מוזיקלי וטלוויזיוני. במהלך השבוע האחרון נפגשו חברי הוועדה מספר פעמים, כשכאמור, הערב בחרו את השיר הסופי שייצג את ישראל באירוויזיון. איגוד השידור האירופי צפוי לבחון בימים הקרובים את השיר שיישלח לתחרות, כך שלא ייווצר מצב שהוא יכלול בתוכו מילים אשר נושאות אופי פוליטי בעקבות מתקפת חמאס הרצחנית ב-7 באוקטובר.




בשנים האחרונות השתתפו באירוויזיון לא מעט שירים שעוסקים בנושאים פוליטיים מובהקים, וזאת לאחר שה-EBU אישר את השתתפותם בתחרות. הדוגמא הבולטת ביותר היא "1944", השיר האוקראיני לאירוויזיון 2016 בביצועה של ג'מאלה (Jamala) אשר זכה במקום הראשון. השיר עוסק בגירוש העם הטטרי מחצי האי קרים שבאוקראינה אשר בוצע ע"י המשטר הסובייטי בזמן מלחמת העולם השנייה. ג'מאלה סיפרה כי כתבה את השיר בהשראתה סיפורה של סבתא רבתא, אשר גורשה יחד עם חמשת ילדיה.

שנה קודם לכן, ציינה ארמניה 100 שנה לקורבנות רצח העם הארמני אשר בוצע ע"י האימפריה העותומאנית. רשת הטלוויזיה הארמנית בחרה לשלוח לתחרות את ההרכב ג'יניאולוגי (Genealogy) עם השיר "Don't Deny" (בעברית: "אל תכחישו"). שם השיר ומילותיו נתפסו כקריאה להכרה ברצח העם הארמני, שלא מוכר כיום ע"י מדינות רבות בעולם (כולל ישראל עקב קשריה עם טורקיה), ובקליפ לשיר ניתן היה לראות תמונות אשר מרמזות על הטרגדיה בזמן שחברי ההרכב לבושים בתלבושות מסורתיות מתקופת מלחמת העולם הראשונה ולאחר מכן נעלמים מהעין. אזרבייג'אן וטורקיה מתחו ביקורת על הבחירה ובעקבות התערבות של איגוד השידור האירופי הוחלט להחליף את שם השיר ל"Face the Shadow" (בעברית: "להתמודד עם הצל").




עדן גולן – מי את?

עדן גולן היא זמרת ישראלית, בת 20 מתל אביב. היא עוסקת במוזיקה מגיל עשר. עדן נולדה בארץ אבל בגיל חמש עברה עם משפחתה למוסקבה, שם התגוררה 13 שנים. במהלך ילדותה סבלה מהתנכלויות בעקבות שמה ומוצאה הישראלי. היא מספרת שלמרות המצב הקשה בארץ בעקבות המלחמה, אין מקום יותר טוב בעולם מישראל.

בגיל תשע החלה ללמוד פיתוח קול, ובצעירותה לקחה חלק בהתעלמות אומנותית ואף לקחה חלק בתחרויות רבות, אך בהמשך העדיפה להתרכז בקריירה המוזיקלית שלה. ב-2015 גולן ניסתה לייצג את רוסיה באירוויזיון הילדים בשנת עם השיר "Schastye" (בעברית: "אושר") והגיעה למקום החמישי בגמר. ב-2018 השתתפה בעונתה החמישית של "The Voice Kids Russia" והגיעה עד לשלב הגמר. לאחר התוכנית חתמה על חוזה עם מפיק רוסי אשר התרשם מקולה, וגולן הצטרפה ללהקת פופ בנות ממוסקבה, בה לקחה חלק במשך שנתיים.

ב-2022 שבה לישראל ובאוקטובר של אותה שנה הוציאה את סינגל הבכורה שלה, "Ghost Town" (בעברית: "עיר רפאים"). הסינגל נכתב בשיתוף פעולה עם המפיק הליטאי לאקי לוק (Lucky Look), וצבר כ-700 אלף השמעות בספוטיפיי. ב-2023 השתתפה בפרק סיום העונה השנייה של התוכנית "רואים את הקול", ובהמשך השנה שחררה שלושה שירים נוספים – "Let Me Blow Ya Mind" (בעברית: "תן לי להפתיע אותך"), "Taxi" ו-"Dopamine", כאשר כולם זכו למאות אלפי צפיות ביוטיוב. גולן לקחה גם חלק כרקדנית בשיר המצליח "תיק קטן", אשר מבוצע ע"י הצמד נס וסטילה.

בחודש פברואר האחרון זכתה בעונתה עשירית של "הכוכב הבא", וזאת לאחר שסומנה כפייבוריטית גדולה כבר מהאודישן הראשון. בתקופה האחרונה עובדת גולן עם היוצר והמפיק הישראלי ינון יהל, אשר יצר מספר שירים לאירוויזיון בשנים האחרונות.

 

אנחנו נהיה כאן לאורך כל העונה כדי לדווח על כל החדשות, הדיווחים וההימורים! עקבו אחרינו!
עקבו אחרינו באינסטגרם | עקבו אחרינו ביוטיוב | עקבו אחרינו בטיקטוק | עקבו אחרינו בטוויטר

אירוויזיון 2024: זו תהיה ההשתתפות ה-46 של ישראל באירוויזיון. ישראל הצטרפה לתחרות ב-1973 וזכתה בה ארבע פעמים לאורך השנים. זכייתה האחרונה של ישראל הייתה באירוויזיון 2018 עם השיר "Toy" בביצועה של הזמרת נטע ברזילי.




רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!

מחפשים צלמי מגנטים? בחרו רק ב- LaVie Photography!