חברי מערכת יורומיקס התכנסו כדי להצביע לשירים המתמודדים בקדם האירוויזיון הלטבי, "Supernova 2024". מי צריך לייצג את לטביה באירוויזיון לטעם חברי המערכת? כל הפרטים בכתבה.

הערב בשעה 21:00 (שעון ישראל) יתקיים קדם האירוויזיון הלטבי, "Supernova 2024". בקדם יתמודדו עשרה שירים, כאשר השיר הזוכה ייבחר ע"י שילוב של 50% הצבעת הקהל ו-50% צוותי שופטים. רגע לפני שזה קורה, חברי מערכת יורומיקס התכנסו, האזינו לשירים המשתתפים ובחרו את השירים שהכי אהבו מתוך הקדם הלטבי.




אז מי צריך לייצג את לטביה?

 

אבי זייקנר: מקום ראשון – דונס (Dons)

אני חייב להודות שקדם האירוויזיון הלטבי הפתיע אותי לטובה יחסית לשנים קודמות. בחרתי בשיר של דונס מאחר ומדובר בשיר המנוני ומאוד קליט. השיר עוסק בחוסר הבטחון לגבי זהות ודרכו של דובר השיר בחיים. השיר מבטא את המאבק בשמירה על האותנטיות והיושרה של האדם מול לחצים וציפיות חברתיות וזה בהחלט נושא שרבים יכולים למצוא בו עניין. מצפייה בחצי הגמר הלטבי ניתן לראות את דונס מבצע את השיר היטב, מדייק מבחינה קולית ומביע את השיר בצורה נפלאה.

 

אופק ג'קסי: מקום ראשון – דונס (Dons)

בפעם הראשונה מזה זמן יש בקדם האירוויזיון הלטבי שיר קומפטטיבי שמתאים לאירוויזיון. כמעט בטוח שזה יזכה בקדם ויש לזה סיכוי לא רע לעלות לגמר! המלודיה של השיר קליטה מאוד וההופעה החיה טובה וכמעט זהה באיכותה לגרסת הסטודיו. יש פוטנציאל.

 

רוני גליק: מקום ראשון – אלכס סילבר (Alekss Silvers)

אני התאהבתי בשיר של אלכס סילבר כבר מהשנייה הראשונה ששמעתי את השיר. פשוט ידעתי שזה האחד וזה המנצח שלי. לשיר יש פוטנציאל ענק עד כדי טופ עשר בגמר האירוויזיון! קודם כל נתחיל מאלכס כאמן: יש לו יכולות ווקאליות מטורפות וגוון קולי מיוחד, סוג של קול שכמעט ולא יצא לי לשמוע, מה שמייחד אותו. הוא יודע להופיע ונראה כזה חמוד וצנוע כזה עם המעיל הארוך והמשקפיים, לא מושך יותר מדי תשומת לב אבל גם לא נבלע. כבן אדם הוא נסיך לא אמיתי! הוא כל כך מקסים ועונה יפה. למרות שהוא הבטיח שבהופעה שלו הוא ירקוד לנו כמו צ'אנל (ספרד 2022), הוא החליט שהמעשה הנכון הוא לעמוד כמו צנונית וללכת הלוך ושוב ברחבי הבמה, ועדיין ההופעה שלו כבשה אותי. ומה לגבי השיר? זה בכלל סיפור אחר…קודם כל השיר אינו שיר מיוחד במינו או זן נדיר שלא שמענו מלפני אך יש בו שילוב של פופ גברי רגיל ביותר עם דרופ מטורף (שבו הנציג אמור לרקוד, בדגש על אמור), והסוף של השיר מראה על היכולות הווקאליות של אלכס שלנו. כל החבילה הזאת מובילה למנצח שלי ולאחד השירים הכי טובים שיצאו מהעונה הזאת. בחירה באלכס היא בחירה של שיר עם פוטנציאל עצום וגם מקום ענק לשיפור. בחירה בו זו בחירה בגמר ללטביה אחרי שבע שנים של כלום!

 

חן פדר: מקום ראשון – אביי (Avéi)

הקדם הלטבי בעיניי קצת חלש השנה ואין בו יותר מדי שירים טובים, אבל השיר של אביי (Avéi) מאוד קרץ לי ולגמרי היה לי כיף לשמוע אותו. מעניין האם הוא יהיה חזק על הבמה הגדולה באירופה.

 

נריה גודמן: מקום ראשון – וסטולס (Vēstulēs)

השיר של וסטולס הוא אולי לא השיר הכי בולט בקדם הלטבי השנה, אבל הוא בהחלט שיר מיוחד שמשום מה התחברתי אליו. אין לי מושג על מה הוא מדבר והוא עדיין מצליח לרגש אותי. אני לא צופה סיכוי גדול לשיר הזה לזכות ב-"Supernova", וגם אם כן אנחנו כבר יודעים שלא משנה מה לטביה שולחת היא נשארת בחצי הגמר. ועדיין, זה אחד השירים שיישארו איתי מעונת הקדמים הנוכחית. אני רוצה גם לציין לטובה את השיר של אביי – שיר חזק ומעצים בטירוף שאני גם אשמח אם היא תזכה לייצג את לטביה השנה.

 

שחר אסידו: מקום ראשון – דונס (Dons)

אין ספק שהשיר של דונס הוא הטוב ביותר בפער משאר השירים המתמודדים ב-"Supernova 2024". השיר הזה בולט מאוד כשיר וגם מצליח לבלוט בהופעה החיה. הזמר לא מאכזב מבחינה ווקאלית. סה״כ אני מאמינה שלטביה יכולה להגיע לטופ 15 או אפילו להגיע לעשירייה הראשונה בגמר האירוויזיון אם הוא ייבחר




התוצאות המלאות

מבצע אבי אופק רוני חן נריה שחר סיכום
DONS 12 12 5 10 8 12 59
AVÉI 6 7 3 12 10 8 46
Alekss Silvers 8 6 12 7 4 7 44
Saint Levića 7 10 7 8 6 3 41
Katrīna Gupalo 10 5 10 4 3 5 37
Vēstulēs 3 4 6 2 12 2 29
Papīra Lidmašīna 5 1 1 3 7 10 27
Funkinbiz 4 8 2 5 5 1 25
ECTO 1 3 8 6 2 4 24
Edvards Strazdiņš 2 2 4 1 1 6 16

סדר ההופעות בגמר קדם האירוויזיון הלטבי:

 

  1. Vēstulēs – “kur?” (where?)
  2. AVÉI – “Mine
  3. Papīra Lidmašīnas – “Mind Breaker
  4. Katrīna Gupalo – “The Cat’s Song
  5. ECTO – “Outsider
  6. Dons – “Hollow
  7. Saint Levića – “Tick Tock
  8. Edvards Strazdiņš – “Rock n’ Roll Supernova
  9. Funkinbiz – “Na chystu vodu” (On clear water)
  10. Alekss Silvers – “For The Show

לחצו על שם השיר להאזנה!

אירוויזיון 2024: זו תהיה ההשתתפות ה-24 של לטביה באירוויזיון. לטביה הצטרפה לתחרות ב-2000 והגיעה להישגה הטוב ביותר באירוויזיון 2002 לאחר שהזמרת מארי אן זכתה במקום הראשון עם השיר "I Wanna".




רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!

מחפשים צלמי מגנטים? בחרו רק ב- LaVie Photography!