מחר בערב ייבחר הנציג הישראלי לאירוויזיון 2024. הערב חשפו המתמודדים את השירים אותם יבצעו בגמר "הכוכב הבא", ובמקביל נפתחה ההצבעה לבחירת המנצח/ת!

צילום: שי פרנקו

24 שעות לפני הגמר הגדול, בו ייבחר הנציג של ישראל לאירוויזיון 2024, התוכנית "הכוכב הבא" עלתה לראשונה העונה בשידור חי ומיוחד, ובמהלכו נפתחה ההצבעה לבחירפת הפייבוריט שלכם! עם פתיחת התוכנית, ביצעו המתמודדים ביצועים מיוחדים ללהיטי האירוויזיון הישראליים שזכו באירוויזיון: עדן גולן פתחה עם השיר "Toy" שזכה ב-2018, דור שמעון ביצע את "אבניבי" שזכה ב-1978, אור כהן שרה את "דיווה" שזכה ב-1998, ומיקה משה הקסימה אותנו עם "הללויה שזכה ב-1979.

הגמר יחל מחר בשעה 21.15!

אנחנו נהיה כאן לאורך כל העונה כדי לדווח על כל החדשות, הדיווחים וההימורים! עקבו אחרינו!
עקבו אחרינו באינסטגרם | עקבו אחרינו ביוטיוב | עקבו אחרינו בטיקטוק | עקבו אחרינו בטוויטר




מה ישירו מתמודדי הגמר?

אור כהן תבצע בגמר הגדול את "פרי גנך" (במקור של אביבה אבידן)
מיקה משה תבצע בגמר את "נערי שובה אליי" (במקור של מרגלית צנעני)
דור שמעון יבצע בגמר את השיר "הייתי בגן עדן" (במקור של שרית חדד)
עדן גולן תבצע בגמר את  השיר "I Have Nothing" (במקור של וויטני יוסטון)

במהלך התוכנית ששודרה הערב, ביצע היוצר הגדול עידן רייכל את השיר אשר כתב יחד עם נועם חורב, "ומפה נקום (הדברים השמחים)", יחד עם כל חברי הנבחרת שצלחו את האודישנים של העונה. נזכיר שלרייכל ולחורב קשר לתחרות האירוויזיון: רייכל הופיע במופע הביניים באירוויזיון 2019 שנערך בישראל והשתתף בכתיבת השיר "פקר ליבי" שביצעה עדן אלנה ונבחר לייצג את ישראל באירוויזיון 2020. נועם חרב כתב את מילות השיר "מילים" שביצע הראל סקעת באירוויזיון 2010.

גם השופט רן דנקר ביצע את שירו "השמלה החדשה שלי" בגרסה חדשה ושמה "הספינה החדשה שלי" כמחווה לחיל הים שלוקח חלק במלחמה הקשה והכואבת.




בהמשך נערך ניסוי כלים ראשון בו התבקש קהל הצופים להצביע בעזרת אפליקציית "MAKO" או "כאן" במהלך השידור החי, כדי לבדוק את תקינות האפליקציה ואת הפרטים הטכניים הדרושים כדי להרים את המסך באולפן. במהלך הניסוי ביצעה רביעיית הגמר את השיר  "לצאת מדיכאון" (במקור של יגל אושרי). הניסוי הסתיים בהצלחה.

אריק סיני עלה לבצע את השיר "דרך הכורכר" יחד עם כל חברי הנבחרת. השיר שוחרר על ידי סיני בשנת 1980. בהמשך עלו חברות הנבחרת לבצע את השיר "אם אתה בסביבה" שיצא בשנת 1981. לאחר מכן הצטרפו גם השופטים לביצוע משותף של הלהיט "הינה זה בא".

בסיום התוכנית נפתחה ההצבעה המוקדמת לגמר – כבר עכשיו ניתן להצביע עד 10 פעמים למתמודד האהוב עליכם באפליקציית "MAKO" או "כאן". ההצבעה תהווה עשרה אחוזים מהתוצאה הסופית.

זכרו, כדי להצביע אתם צריכים לעשות שימוש באחת מהאפליקציות שצוינו.




הכוכב הבא לאירוויזיון

גמר הכוכב הבא יתקיים ביום שלישי – 6 בפברואר 2024, אז ייבחר הנציג הישראלי לאירוויזיון. השיר הישראלי ייבחר על ידי וועדה מקצועית שתבחר את השיר באמצע חודש פברואר. השיר ייחשף בסוף חודש פברואר או בתחילת חודש מרץ.

לקראת אירוויזיון 2024 החליטו בתאגיד השידור הישראלי לשוב ולבחור את הנציג הישראלי לתחרות בעזרת שיתוף פעולה עם קשת 12 והתוכנית "הכוכב הבא". מהתאגיד נמסר לאחר הבחירה: "ההחלטה התקבלה, בין היתר, בעקבות העלויות הכבדות של מימון ההכנות לתחרות האירוויזיון ושיגור המשלחת הישראלית לליברפול – עלות שאותה מבקשים בתאגיד להשקיע בתוכן איכותי חדש".

שיתוף הפעולה בין התאגיד לקשת זיכה את ישראל ב-6 עלויות רצופות לגמר, בשיאן זכתה נטע ברזילי במקום הראשון עם השיר "Toy" והביאה את האירוויזיון לישראל ב-2019.

אירוויזיון 2024: זו תהיה ההשתתפות ה-46 של ישראל באירוויזיון. ישראל הצטרפה לתחרות ב-1973 וזכתה בה ארבע פעמים לאורך השנים. זכייתה האחרונה של ישראל הייתה באירוויזיון 2018 עם השיר "Toy" בביצועה של הזמרת נטע ברזילי.




רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!