אסי עזר התראיין הבוקר לעיתון הספרדי "La Vanguardia", שם הסביר את הצד הישראלי במלחמה הקשה וסיפר שהוא מאמין שישראל תנצח באירוויזיון 2024.

אסי עזר הוא דמות מוכרת מאוד בעולם האירוויזיון. הקשר שלו החל כאשר התחיל להנחות את התוכנית "הכוכב הבא לאירוויזיון", בעזרתה נבחרו הנציגים הישראליים לאירוויזיון בין השנים 2015-2020, והשיא הגיע עם ההנחיה הבלתי נשכחת באירוויזיון 2019 שנערך בתל אביב.

הבוקר התראיין עזר לעיתון הספרדי "La Vanguardia", אחד משלושת העיתונים היומיים הגדולים בספרד. בראיון לא פשוט וחשוב מאוד להסברה הישראלית, אסי הגן על ישראל, הסביר את הסיבות לפרוץ המלחמה, סיפר על השוויון של קהילת הלהט"ב בישראל וגם נשאל על השתתפותה של ישראל באירוויזיון. בהחלט מדובר בראיון חשוב מאוד שמציג את ישראל באור שונה ממה שהתקשורת הספרדית נוהגת להציג את ישראל.




אסי עזר ורותם סלע. צילום מסך. באדיבות קשת.

בימים אלה מנחה אסי את תוכנית הריאליטי "הכוכב הבא", בעזרתה ייבחר הנציג הישראלי לאירוויזיון 2024. כבר בתחילת הראיון הוא מדגיש שישראל תתמודד באירוויזיון הקרוב למרות המלחמה והוא מאמין שישראל אפילו תנצח: "ישראל תקבל קולות רבים כפי שקיבלה אוקראינה בגלל המלחמה. סולידריות בינלאומית. לא משנה כמה טוב השיר של ישראל, הוא יזכה באירוויזיון!".

אסי מספר לקהל הספרדי על התוכנית "הכוכב הבא", אותה הוא מנחה בימים אלה: "הזמרים שמשתתפים בתוכנית לא מוכרים. אני מאוד אוהב חלק מהם, אבל אני לא יכול לספר על המועדפים עליי, אני צריך להיות ניטרלי".

אסי נשאל האם יש לו חברים פלסטינים: "כמובן!" הוא ענה וציין את לוסי איוב, שהנחתה לצידו את אירוויזיון 2019. "ישראלים רבים הם פלסטינים והם מחזיקים בתפקידים בכירים".

המראיין הספרדי התעקש לשאול האם יש סיכוי ששתי המדינות יתקיימו יחד בשכנות טובה?

"אי אפשר לדבר על זה בזמן שאזרחי ישראל חטופים ומוחזקים בידי חמאס. הם קודם כל צריכים לחזור. אחרי זה נתניהו צריך לתת דין וחשבון: כיצד התאפשרה התקפת חמאס שרצחה משפחות ישראליות שלמות?".

העיתון הספרדי לא ויתר ואפילו שאל את אסי עזר האם הצביע לנתניהו.

אסי השיב בשלילה: "אני אוהב את בני גנץ. הוא תומך כעת בממשלת נתניהו, כי זה זמן להתאחד, אבל אני מקווה שיום אחד גנץ ייבחר לראשות הממשלה".

המראיין הספרדי מקשה על אסי ושואל: "במידה ותקרא להילחם בקרבות, האם תצא?", אסי הסביר שבישראל כולם חיילים. "אם ישראל תותקף על ידי לבנון או סוריה, כולנו נילחם. גם אני".

המראיין הספרדי מדגיש שאלפי עזתים נהרגים בלחימה, אך אסי עומד איתן: "אם קבוצת מחבלים תפרוץ לברצלונה ותהרוג משפחות שלמות בזמן שהם בביתם, לא הייתם יוצאים ומגנים על הבית שלכם? מתוך שמונה מיליארד בני אדם בכדור הארץ, רק חמישה עשר מיליון הם יהודים, ורק תשעה מיליון גרים בישראל. זה הבית שלנו! המון אומרים שהיהודים שולטים בהוליווד, שהם עשירים, שהם מחליטים על נשיאי ארצות הברית, שהם נהנים להרוג פלסטינים. זו אנטישמיות טהורה! זה מפחיד!".

כשנשאל לגבי החלום שלו הוא עונה: "מה שכל מי שאתה שואל רוצה, בין אם פלסטיני או יהודי, בין אם בעזה או בישראל – לחיות בשלום ולהיות מאושר!".




אסי מספר שבתחילת דרכו רצה להיות שחקן אך ויתר על החלום בגיל צעיר. "פחדתי. עדיין הייתי בארון ושנאתי אנשים שמתייגים אותי". לתחום ההנחייה הגיע לאחר שביצע אודישנים, ללא קהל, שבהם היה צריך לאלתר ולשיר. הוא בחר לשיר את השיר "Laisse-moi t’aimer" של מייק בראנט (Mike Brant).

אסי מספר שהוא נשוי לאלברט, שהתגורר בברצלונה, ולהם בת קטנה. "הגעתי לברצלונה ב-2011 להופעה של מדונה. התארחתי במלון 'Axel' וראיתי את אלברט בבריכה, כל כך חתיך, עם חברים…לא העזתי לדבר איתו". מספר אסי על המפגש הראשון עם אלברט, והוסיף: "שאלתי את אחד מחבריו: 'מי זה הבחור הזה' והוא ענה: 'תשכח מזה, הוא סטרייט'. לאחר מכן פגשתי את אלברט בבר ואמרתי לו: 'חבל שאתה סטרייט', הוא הביט בי ושאל: 'מי אמר לך את זה?', הצבעתי על אחד החברים שלו ואלברט אמר: 'זה הארוס שלי'. הם היו אמורים להתחתן!".

הוא מדגיש שהקהילה הגאה מקבלת בישראל שוויון בדיוק כמו בספרד.




רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!

הרשם
שלח התראה
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments