יוון מתקשה בבחירת השיר לאירוויזיון: על פי הדיווחים, מרינה סאטי, נציגת יוון לאירוויזיון 2024, סירבה עד כה לכל 150 השירים שהוגשו לה לתחרות.

העיתונאית היווניה קטרינה תיאודורופולו (Katerina Theodoropoulou), התארחה בתוכנית הטלוויזיה "Geia Sou", ושיתפה כי מרינה סאטי (Marina Satti), נציגת יוון לאירוויזיון 2024, הקשיבה ודחתה את כל 150 השירים שהוגשו ל-ERT כדי לייצג את יוון באירוויזיון הקרוב.

בראשון לדצמבר נסגר חלון הגשת השירים לרשת הטלוויזיה של יוון. כעת סאטי, המשלחת לתחרות והצוות נמצאים בשלב האזנות לשירים שהוגשו. עם זאת לא הכל הולך חלק, לאחר הדיווח בו נמסר שהזמרת דחתה את כל השירים שהוגשו לה.


סאטי דחתה את כל השירים מכיוון שלא התרשמה מאף אחד מהשירים האלה. במקביל, מדווחים כי סאטי כותבת שירים משלה למקרה בו לא תמצא שיר שיספק אותה. בראיון שערכה הזמרת ל-ERT, שיתפה סאטי כי היא רוצה שהשיר שלה לתחרות יהיה עכשווי וייצג את הדור שלה ואת יוון החדשה, מעבר לסטריאוטיפים יוונים. ומה לגבי שפת השיר? מרינה שיתפה כי היא מקווה לשיר את כל השיר, או לפחות חלק ממנו, ביוונית.

הראיון המלא ביוונית:

בנוסף, ידוע כי הפזמונאי והמפיק פטר בוסטרום (Peter Bostrom) עבד יחד עם היוצר היווני-שוודי דימיטרי סטאסוס (Dimitri Stassos), על מנת ליצור שיר שייצג את יוון בתחרות הקרובה.

השניים אינם זרים לאירוויזיון: בוסטרום היה שותף לכתיבה והפקת שני השירים של לורין (Loreen) שייצגו את שוודיה וזכו בתחרות – "Tattoo" באירוויזיון 2023 ו-"Euphoria" באירוויזיון 2012. בנוסף, היה שותף להפקת השיר השוודי לאירוויזיון 2011 "Popular", הפיק וכתב את השיר הנורווגי לאירוויזיון 2012 "Stay", כתב את השיר הספרדי לאירוויזיון 2015 "Amanecer" והיה בין כותבי השיר הצרפתי לאירוויזיון 2020 "Mon alliée". סטאסוס היה שותף לכתיבת השיר הספרדי לאירוויזיון 2009 "La Noche es Para Mi" ולכתיבת השיר היווני לאירוויזיון 2012 "Aphrodisiac".




מרינה סאטי – מי את?

סאטי היא זמרת, יוצרת ומפיקה מוזיקלית בת 36 מהעיר הרקליון שביוון. סאטי נולדה לאב ערבי-סודני ולאם יוונייה. היא החלה בלימודי נגינה על פסנתר בגיל צעיר ובשלב מאוחר יותר, בגיל תיכון, החלה בשיעורי פיתוח קול. ב-2010 היא החלה בלימודים בבית הספר למוזיקה בברקלי (Berklee College of Music). 

פריצתה המוזיקלית הגדולה הגיעה ב-2016 כאשר הזמרת שחררה את השיר "Koupes". ב-2017 שחררה שיר נוסף בשם "Mantissa" שנכנס למצעדים שונים באירופה. ב-2016 הייתה מעורבת בפתיחה של אנסמבל אקפלי נשי בשם "fonés" וב-2018 השיקה הזמרת יחד עם האנסמבל את פרויקט "!YALLA", באמצעותו ביצעה הזמרת שירים מסורתיים מהעולם בהם משולב סאונד עדכני. בשנים האחרונות שימשה גם כשחקנית ומלחינה בתאטרון בתיאטרון.

זאת אינה הפעם הראשונה ששמה של סאטי עולה בהקשר לאירוויזיון: ב-2020 הוזמנה הזמרת לייצג את יוון באירוויזיון 2020 לאחר שהמלחין דימיטריס פאפדימיטריו (Dimitris Papadimitriou), שגם חבר במערכת ERT, הציע את הזמרת כאופציה לייצג את יוון בתחרות. הזמרת שקלה את ההצעה אך לבסוף סירבה בטענה שלא יהיה לה שיר מתאים בזמן לתחרות ושמחויבויותיה המקצועיות לא מאפשרות לה להתמקד בתחרות.




יוון באירוויזיון 2023

ויקטור ורניקוס (Victor Vernicos), שנבחר באמצעות בחירה פנימית, ייצג את יוון עם שירו "What They Say" ("מה שהם אומרים"). יוון לא העפילה לגמר הגדול לאחר שהגיעה למקום ה-13 בחצי הגמר השני עם 14 נקודות בלבד. זאת הפעם השלישית שבה יוון לא מעפילה לגמר הגדול מאז החלה שיטת חצאי הגמר ב-2004.

מקור: eurovisionfun.

אירוויזיון 2024: זו תהיה ההשתתפות ה-44 של יוון באירוויזיון. יוון הצטרפה לתחרות ב-1974 והגיעה להישגה הטוב ביותר באירוויזיון 2005 לאחר שהזמרת הלנה פפאריזו זכתה במקום הראשון עם השיר "My Number One".

רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!