התקשורת השוודית חושפת את מנחי קדם האירוויזיון השוודי לשנת 2024 – קארינה ברג וביורן גוסטפסון. מה הקשר המפתיע בין השניים? כל הפרטים בכתבה. 

קדם האירוויזיון השוודי, המלודיפסטיבלן (Melodifestivalen), ישמש כמידי שנה לבחירת הנציג לאירוויזיון 2024. התקשורת בשוודיה חושפת חושפת כי מנחי קדם האירוויזיון יהיו קארינה ברג (Carina Berg) וביורן גוסטפסון (Björn Gustafsson). רשת הטלוויזיה השוודית יצרה עמם קשר אך טרם חשפה את הפרטים באופן רשמי. ביורן הוא שחקן וקומיקאי שהופיע במופעי ביניים במלודיפסטיבלן 2008 והגיש את הניקוד השוודי באירוויזיון באותה שנה, וקארינה היא קומיקאית ומנחת טלוויזיה. בין השניים יש קשר מאוד מיוחד, שלא לומר משונה.

 
לעדכונים חמים וזכייה בפרסים מטורפים –
לחצו כאן ועקבו אחרי דף האינסטגרם שלנו




לפני 15 שנה, ביורן גוסטפסון זכה להצלחה גדולה בהופעתו בקטע הביניים של קדם האירוויזיון השוודי עם שיר אהבה מעט חשוד לקארינה ברג. כעת יתאחד גוסטפסון סוף סוף עם המנחה האהובה עליו.

ב-2008, קארינה ברג הייתה נשואה לכריסטיאן לוק (Kristian Luuk), שהנחה את המלודיפסטיבלן באותה שנה. ביורן גוסטפסון היה שותפו של לוק ובאמצע המופע הוא ביצע את "שיר האהבה לקרינה ברג" שלו, שם ניסה לשכנע אותה לזרוק את בעלה עם שורות כמו:

"את ג'יין ואני טרזן
תיפרדי ממנו מ-חסן"

"אני יפה ומיוחד במינו
אבא שלי עשיר"

– "הצעירים יותר לא יבינו כלום כמובן, אבל זה יהיה כיף במיוחד למי שזוכר את שיר המחווה ולכמה תשומת לב הוא זכה", אומר אדם בסצנת המלודיפסטיבלן.

השיר הפך לפריצת הדרך הגדולה של הקומיקאי והשחקן ומאז הוא נבחר לאיש המצחיק ביותר של שוודיה, וגם פרץ בקריירה שוודית ובינלאומית עם סרטים כמו "Spy" ותפקידים בסדרת הטלוויזיה "People of earth", "Clarck". "ועוד.

קארינה ברג, מצידה, מקושרת לערוץ דיסקברי ולערוץ 5 השוודי מאז 2012 והשתתפה במגוון סדרות, לבדה או עם שותפתה כריסטין מלצר (Christine Meltzer), שגם הנחתה את המלודיפסטיבלן בעצמה – ב-2010.




הרשימה המלאה של הערים והתאריכים של מלודיפסטיבלן 2024:

⁃ חצי הגמר הראשון ייערך ב-3 בפברואר במאלמו ארנה (Malmö Arena), מאלמו
⁃ חצי הגמר השני ייערך ב-10 בפברואר בסקנדינביום (Scandinavium), גטבורג
⁃ חצי הגמר השלישי ייערך ב-17 בפברואר בוידה ארנה (Vida Arena), וקשה
⁃ חצי הגמר הרביעי ייערך ב-24 בפברואר בסטיגה ספורט ארנה (Stiga Sports Arena), אסקילסטונה
⁃ חצי הגמר החמישי ייערך ב-2 במרץ בלופברגס ארנה (Löfbergs Arena), קרלסטאד
⁃ הגמר הגדול ייערך ב-9 במרץ בפרנדס ארנה (Friends Arena), סטוקהולם

חלון הגשת השירים למלודיפסטיבלן 2024 נפתח ב-25 באוגוסט ונסגר ב-15 בספטמבר. עפ"י מידע רשמי שהגיע מ-SVT הוגשו לקדם לא פחות מ-2,624 שירים. 30 שירים נבחרו להתמודד בתחרות, כאשר אחד מהם יזכה לייצג את שוודיה באירוויזיון 2024 שייערך במגרש הביתי.

השנה הציגה הפקת המלודיפסטיבלן מספר שינויים בפורמט התחרות: פורמט העולות לגמר לא ישתנה ושני השירים שיגיעו למקומות הראשון והשני בארבעת חצאי הגמר הראשונים יעפילו לגמר. חצי הגמר החמישי ששימש כגלגל הצלה בוטל כמופע יחיד ולמעשה ישמש כחצי גמר נוסף לכל דבר – לעומת שנים קודמות, האומנים שהגיעו למקומות השלישי והרביעי לא יופיעו שוב ב"גלגל הצלה", ובמקום זאת ישודר לצופים בבית סיכום מהיר של ההופעות, וקהל הצופים בבית יבחר שני שירים נוספים שיעפילו לגמר. הגמר הגדול יורכב כמדי שנה מ-12 שירים, והזוכה ייבחר ע"י שילוב של הצבעת הקהל (50%) והצבעת השופטים (50%).

שינוי נוסף שצפוי לנו הוא הגדלת מספר המשתתפים בתחרות: כל חצי גמר יורכב משישה שירים, לעומת שבעה שירים שהשתתפו עד כה בכל מקצה בשנים האחרונות, ומספר המשתתפים בתחרות יגדל מ-28 ל-30.




שוודיה באירוויזיון 2023

לורין (Loreen), שזכתה בקדם האירוויזיון השוודי, ייצגה את שוודיה עם שירה "Tattoo" (בעברית: "קעקוע"). שוודיה עלתה לגמר לאחר שסיימה במקום השני בחצי הגמר הראשון עם 135 נקודות, ובגמר הגיעה למקום הראשון עם 583 נקודות.

זהו ניצחונה השביעי של שוודיה בתחרות, מה שהופך אותה לשיאנית הזכיות ביחד עם אירלנד, ואת לורין לאומנית השנייה שזוכה באירוויזיון בפעם השנייה אחרי ג'וני לוגן מאירלנד.

מקור: Aftonbladet.

אירוויזיון 2024: זו תהיה ההשתתפות ה-63 של שוודיה באירוויזיון. שוודיה הצטרפה לתחרות ב-1958 וזכתה בה שבע פעמים לאורך השנים, שיאנית הזכיות ביחד עם אירלנד. זכייתה האחרונה של שוודיה הייתה באירוויזיון 2023 עם השיר "Tattoo" בביצועה של הזמרת לורין.




רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!