למרות הספקולציות שצצו בעקבות סטורי שפרסם באינסטגרם – ראש המשלחת הנורווגית, סטיג קרלסן, מכחיש כי התגבשה הסכמה לשינוי שיטת ההצבעה באירוויזיון.

סטיג קרלסן (Stig Karlsen) הוא ראש המשלחת הנורווגית לאירוויזיון. כחלק מתפקידו, הוא מנהל את כל המשלחת הנורווגית והצוות שעומד מאחורי השיר והאמן ומשמש בתור איש הקשר של המשלחת מול איגוד השידור האירופי. לאחרונה סטיג יצא בכמה הצהרות להקטנת כוח השופטים בתחרות, וזאת לאחר שנציגת המדינה השנה, אלסנדרה מלה (Alessandra Mele), הגיעה למקום השלישי בהצבעת הקהל אך רק למקום ה- 17 בהצבעת השופטים. זו אינה הפעם הראשונה בה נורווגיה נמצאת בפער כזה גדול בין הצבעת השופטים לקהל.

עקבו אחרינו באינסטגרם | עקבו אחרינו ביוטיוב | עקבו אחרינו בטיקטוק | עקבו אחרינו בטוויטר

 
לעדכונים חמים וזכייה בפרסים מטורפים –
לחצו כאן ועקבו אחרי דף האינסטגרם שלנו




קרלסן אמנם מאמין שאין לבטל את השופטים, אך תמך בהפחתת השפעתם ל-40% או אפילו 30% מהתוצאות הסופיות (במקום 50% כפי שהיה עד היום). מוקדם יותר דווח כי נורווגיה תציע שיטת הצבעה חדשה לאיגוד השידור האירופי (EBU). קרלסן התראיין באוגוסט האחרון לפודקאסט "EuroDrama" של כתבותינו שחר אסידו וטל דהן – בו דיבר בהרחבה על הנושא.

קרלסן התארח בסדנת תחרות האירוויזיון האחרונה בברלין, גרמניה, ודן בהצעתו עם מקביליו מרחבי אירופה. לאחר מכן, הוא העלה תמונה באינסטגרם של בירה ושניצל עם הכיתוב "המשימה הושלמה".

בראיון שערך לפודקאסט The Euro Trip, כשנשאל אם הסטורי קשור לכך שהוא שינה בהצלחה את שיטת ההצבעה באירוויזיון, אמר קרלסן: "זו פשוט הייתה הצלחה להשיג שניצל".

בראיון ראש המשלחת מכחיש שסוכמו שינויים כלשהם בהצבעה. הוא גם אומר שאם שיטת ההצבעה הנוכחית – שבה להצבעות של חבר השופטים והקהל יש השפעה שווה של 50/50 הייתה נשארת, הוא היה מקבל את ההחלטה. אך קרלסן טוען שיש לבחון את השפעת הצבעות השופטים כדי להבטיח שחובבי התחרות עדיין "מאמינים בה": "הבעיה עכשיו היא שהפער בין הצבעות הקהל להצבעות השופטים כל כך גדול וזה קורה שוב ושוב. אם האנשים מתכוונים להתחבר ולהאמין בתחרות, אנחנו צריכים לבחון את העניין של 50/50".




למרות שהיה רוצה להפחית את כוחם, קרלסן בכל זאת טוען שלשופטים יש תפקיד חשוב בתחרות, וגם אם לא יתבצעו שינויים בסופו של דבר, קרלסן מאשר שיהיה לו "אמון מוחלט" באיגוד השידור האירופי ובתאגיד השידור השוודי SVT המארח את אירוויזיון 2024: "אני מאוד אוהב את הרעיון של חבר שופטים וקהל כי זה גורם להצבעה הרבה יותר מרגשת. זה הגיוני במובן של לוודא שיש מישהו ששופט את המלאכה המוזיקלית".

באותו ראיון, ראש המשלחת ממשיך לתמוך בכך שהצבעות הקהל יהיו משמעותיות יותר בתוצאות הסופיות מאשר הצבעות השופטים: "אולי זה צריך להיות 60/40 ולהצהיר שהצבעות הקהל חשובות יותר מהצבעות השופטים. זה לא שינוי דרסטי אבל אני חושב שזה יהיה דבר טוב".

שיטת ההצבעה באירוויזיון הפכה לשנויה במחלוקת מאז תוצאות אירוויזיון 2023 בליברפול, בריטניה. בתחרות, "Cha Cha Cha" של קארייה (Käärijä) מפינלנד היה הזוכה המובהק בהצבעת הקהל עם 376 נקודות, אך לורין (Loreen) משוודיה זכתה בסופו של דבר עבור שוודיה – כששירה "Tattoo" קיבל את מירב הנקודות מהשופטים (340 במספר), בעוד "Cha Cha Cha" קיבל מהם רק 150 נקודות.

אם נורווגיה, או כל מדינה אחרת, אכן מציעות שינויים בשיטת ההצבעה לאירוויזיון 2024, הם חייבים להיות מאושרים על ידי קבוצת המיקוד (Reference Group) לתחרות האירוויזיון. קבוצת המיקוד היא למעשה הוועד המנהל של כל המדינות המשתתפות באירוויזיון, שמטרתה שליטה וניתוב התחרות. משימותיה של הקבוצה הן אישור הפיתוח והפורמט העתידי של האירוויזיון, וחברים בה בעלי תפקידים שונים ברשתות טלוויזיה ממספר מדינות אשר משתתפות באירוויזיון. הקבוצה צפויה לאשר את חוקי אירוויזיון 2024 בחודש ינואר.




נורווגיה באירוויזיון 2023

הזמרת אלסנדרה מלה (Alessandra Mele), שזכתה בקדם האירוויזיון הנורווגי, ייצגה את נורווגיה עם שירה "Queen of Kings" (בעברית: "מלכת המלכים"). נורווגיה עלתה לגמר לאחר שסיימה במקום השישי בחצי הגמר הראשון עם 102 נקודות, ובגמר הגדול הגיעה למקום החמישי עם 268 נקודות – ההישג הכי טוב של נורווגיה מאז אירוויזיון 2013.

אירוויזיון 2023: זו הייתה ההשתתפות ה-61 של נורווגיה באירוויזיון. נורווגיה הצטרפה לתחרות ב-1960 וזכתה בה שלוש פעמים לאורך השנים. זכייתה האחרונה של נורווגיה הייתה באירוויזיון 2009 עם השיר "Fairytale" בביצועו של הזמר אלכסנדר ריבאק.

מקורות: The Euro Trip, Eurovoix.




הרשמו לקבלת מייל על כתבות חמות מהאתר

    רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!

    מחפשים צלם מגנטים? בחרו רק ב- LaVie Photography!