השמועות בנוגע לחזרתה של מקדוניה הצפונית לאירוויזיון לא מפסיקות לזרום, א אך מדובר רק בהצעה שטרם אושרה.

רשת הטלוויזיה המקדונית, MRT, פרסמה כי בתקופה האחרונה נערכים דיונים העוסקים בשאלה האם המדינה תמשיך להשתתף באירוויזיון הילדים שייערך בסוף השנה בצרפת, והאם המדינה צפויה לחזור לאירוויזיון ב-2024. נזכיר כי בחודש אוקטובר שעבר הודיעה רשת הטלוויזיה המקדונית על פרישתה מתחרות האירוויזיון בשל בעיות כלכליות. עם זאת, רשת הטלוויזיה MRT בחרה להמשיך ולהתחרות באירוויזיון הילדים השנה, וייתכן שתחזור לאירוויזיון הבא שייערך בשוודיה. אולם, למרות השמועות – הדבר עדיין לא אושר רשמית.

עקבו אחרינו באינסטגרם | עקבו אחרינו ביוטיוב | עקבו אחרינו בטיקטוק | עקבו אחרינו בטוויטר

 
לעדכונים חמים וזכייה בפרסים מטורפים –
לחצו כאן ועקבו אחרי דף האינסטגרם שלנו




מקדוניה הצפונית החליטה לפרוש מתחרות האירוויזיון 2023 בליברפול, בריטניה, בטענה כלכלית. גם בולגריה ומונטנגרו בחרו לפרוש מהאירוויזיון לשנת 2023 מסיבות דומות. אולם, התקציב החדש של רשת הטלוויזיה הקצה 1,500,000 דינר מקדוני (כ-99,000 שקלים) עבור השתתפות המדינה הן באירוויזיון והן באירוויזיון הילדים לשנה הקרובה. בתקציב נכתבה גם פסקה שקובעת שמקדוניה הצפונית תשתתף בתחרות.

אולם לפי האתר המקדוני Focus, מקורות בכירים ב-MRT מסרו כי זה עדיין לא אושר. לפי שעה, השתתפות המדינה באירוויזיון היא רק הצעה במסגרת התקציב. כתוצאה מכך, מקדוניה הצפונית עדיין לא חזרה רשמית לתחרות. עם זאת, ב-Focus אישרו ש-MRT שילמה את דמי החברות באיגוד השידור האירופי לשנה הקרובה, המופיעים בתקציב כ-260,000 אירו (כמיליון שקלים).

רשת הטלוויזיה שילמה את הסכום על מנת לשמר את חברותה באיגוד ולשמור על זכויותיה לשדר מספר סרטים, תוכניות טלוויזיה ואירועים שהיא מקבלת על ידי היותה חברה באיגוד השידור האירופי.

לפי מקור ב-MRT ששוחח עם Focus בנושא, מקדוניה הצפונית הצליחה לחסוך הרבה כסף בכך שלא השתתפה באירוויזיון 2023. לא רק שהיא חסכה בכך שלא שילמה את דמי הרישום, אלא גם בעלויות שהייתה צריכה לשלם כדי ליצור, לקדם ולהעלות שיר על במת האירוויזיון. רוב גופי השידור האחרים מסוגלים לספק תקציב גדול יותר לתחרות מהתקציב שמקדוניה הצפונית  מקצה. נראה שבשלב זה עדיין יש כמה שאלות שנותרו פתוחות לפני האישור הרשמי.

מקור: Focus.




הרשמו לקבלת מייל על כתבות חמות מהאתר

    רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!