רשת הטלוויזיה של מונקו, החברה באיגוד השידור האירופי, הודיעה כי למרות שבאפשרותה להשתתף בתחרות – גם השנה הנסיכות לא תשוב לאירוויזיון.

רשת הטלוויזיה של מונקו (MMD), אשר חברה באיגוד השידור האירופי (EBU), הודיעה שלא תתמודד באירוויזיון 2024. רשת הטלוויזיה MMD, אשר הקימה בתחילת החודש את ערוץ הטלוויזיה TV Monaco, למעשה מעולם לא לקחה חלק בתחרות האירוויזיון.

השתתפותה של מונקו בתחרות האירוויזיון בעבר התאפשרה בעזרת רשת הטלוויזיה TMC אשר פרשה מהאיגוד בשנה שעברה. TMC שלחו נציג ראשון לאירוויזיון כבר בשנת 1959 ועשו זאת בקביעות עד שנת 1979. מונקו אף זכתה באירוויזיון 1971 עם השיר "Un banc, un arbre, une rue" שבוצע על ידי הזמרת סברין (Séverine). בשנת 2004 חזרה מונקו לתחרות אחרי 25 שנות היעדרות. היא התמודדה בתחרות עד 2006 אך לא הצליחה להעלות לגמר בכל שלושת ניסונותיה.

לעדכונים חמים וזכייה בפרסים מטורפים –
לחצו כאן ועקבו אחרי דף האינסטגרם שלנו




ב-1 בספטמבר, השיקה מונקו ערוץ טלוויזיה חדש: TVMONACO, ערוץ שידור מונגאסקי ציבורי שמחליף את הערוץ הקודם, TMC, שנמצא בבעלות צרפתית פרטית. ערוץ זה הוקם כחלק מרשת הטלוויזיה והרדיו Monaco Media Diffusion (MMD) שהוקמה כבר בשנת 1994. מאחר ורשת הטלוויזיה MMD כבר חברה באיגוד השידור האירופי, היה באפשרותה של מונקו להתמודד באירוויזיון כבר בתחרות הקרובה – אולם, גם השנה לא נצפה בחזרתה של הנסיכות לתחרות. לוח הזמנים למען המטרה הזו היה צפוף מאוד, משום שהערוץ החדש הושק בתחילת החודש, ואילו מועד ההרשמה האחרון עבור ההשתתפות בתחרות היה אתמול, ב-15 בספטמבר.

בשנת 2009 התקיימו דיונים להחזיר את מונקו לתחרות, אך לא יצאו לפועל. הקמתו של הערוץ החדש הייתה אמורה להתרחש ב-2022 אך נדחתה ל-2023, ולאורך התקופה רשת הטלוויזיה החדשה סימנה כי היא מעוניינת בחזרה לתחרות, נושא עליו סיקרנו בהרחבה באתר. לאחר אירוויזיון 2022 הובטח כי הערוץ החדש של מונקו יקדיש תקציב של 100,000 אירו עבור השתתפות באירוויזיון 2023 אך מועד הקמת הערוץ נדחה.

מקור: ESC Today.




הרשמו לקבלת מייל על כתבות חמות מהאתר

    [fblike]

    רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!