ההכנות לקראת אירוויזיון 2024 במאלמו שבשוודיה מעלות הילוך. ההפקה השוודית הכריזה על מספר שינויים בפורמט התחרות, אחד מהם הוא קיצור משדר גמר התחרות, מטרה אשר נותרה גבוה בסדר העדיפויות של רשת הטלוויזיה השוודית.

רשת הטלוויזיה השוודית, SVT, ממשיכה בימים אלו בהכנות לקראת אירוח אירוויזיון 2024 בשטחה בפעם השביעית בהיסטוריה. כחלק מההכנות לתחרות, הודיעה SVT על הוספת שני מצטרפים חדשים לצוות הליבה של התחרות: כריסטר ביורקמן (Christer Björkman) ופר בלנקנס (Per Blankens).

ביורקמן הוא חלק בלתי נפרד מהתחרות, והוא ייצג את שוודיה באירוויזיון 1992 עם השיר "I morgon är en annan dag". בין השנים 2001-2021 לקח ביורקמן חלק במספר רב של תפקידים ברשת הטלוויזיה – החל מראש המשלחת לתחרות, מפיק המלודיפסטיבלן, ועוזר הפקה בשתי תחרויות האירוויזיון האחרונות שנערכו בשוודיה ב-2013 וב-2016. בלנקנס הוא מפיק טלוויזיה שוודי אשר עבד כמפיק בתוכנית "אמריקן איידול" בגרסתה השוודית וגם עבד לצד ביורקמן כמפיק במלודיפסטיבלן בשנים 2006-2007. השניים אף עבדו במשותף על תחרות האירוויזיון בגרסתה האמריקאית.

צוות הליבה של התחרות הוא מי שאחראי על הפקת התחרות מאחורי הקלעים ואמון על כך שהמופע יעבוד ויונגש לצופים בצורה הטובה ביותר.

עקבו אחרינו באינסטגרם | עקבו אחרינו ביוטיוב | עקבו אחרינו בטיקטוק | עקבו אחרינו בטוויטר




לאחר בחירתו לצוות הליבה של התחרות, שיתף בלנקנס כי קיצור משדר הגמר נותר כמטרה : "לאירוויזיון יש רק מה להרוויח מכך שהוא נעשה קצר יותר. צריך שיהיה מספיק זמן לאסוף ולרכז את כל קולות הציבור, אבל זה יהיה מאוחר עבור אלו שגרים במזרח וגם לנו שגרים במרכז אירופה, כך שלתחרות יש מה להרוויח מכך שהיא תהיה קצרה יותר, אבל בלי לפגוע במשדר עצמו".

רעיון קיצור משדר הגמר עלה כבר בחודש יוני, חודש לאחר זכייתה של שוודיה בתחרות, ומקבל כעת חיזוק משמעותי מכיוונו של בלנקנס. משדר הגמר הפך בשנים האחרונות למשדר ארוך של למעלה מארבע שעות, וההפקה השוודית הכריזה ביוני כי היא מתכוונת "לקצץ" את משדר הגמר בלפחות שעה. ביורקמן התייחס בזמנו לדבר בציניות ואמר שהדבר לא נמצא על הפרק, אך כעת מסר כי "מה שאנחנו צריכים לעבוד עליו זה לנסות לעשות משדר טלוויזיה מהודק, לעשות טלוויזיה טובה ויעילה שלא גוזלת יותר מידי זמן. זאת המטרה הגדולה שלנו".




שוודיה באירוויזיון 2023

לורין (Loreen), שזכתה בקדם האירוויזיון השוודי, ייצגה את שוודיה עם שירה "Tattoo" (בעברית: "קעקוע"). שוודיה עלתה לגמר לאחר שסיימה במקום השני בחצי הגמר הראשון עם 135 נקודות, ובגמר הגיעה למקום הראשון עם 583 נקודות. זהו ניצחונה השביעי של שוודיה בתחרות, מה שהופך אותה לשיאנית הזכיות ביחד עם אירלנד, ואת לורין לאומנית השנייה שזוכה באירוויזיון בפעם השנייה אחרי ג'וני לוגן מאירלנד.

מקורות: eurovision.tv, Aftonbladet.

אירוויזיון 2024: תחרות האירוויזיון ה-68 צפויה להתקיים בשוודיה שתארח את התחרות בעקבות זכייתה השביעית באירוויזיון 2023. זאת תהיה הפעם השביעית שהתחרות תתארח בשוודיה, לאחר שאירחה אותה בפעם האחרונה ב-2016 בעיר סטוקהולם.

הרשמו לקבלת מייל על כתבות חמות מהאתר

    [fblike]

    רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!