האם סלובקיה תחזור להשתתף באירוויזיון ב-2025? רשת הטלוויזיה הסלובקית הודיעה היום במפתיע כי הם שוקלים לחזור לאירוויזיון לאחר היעדרות של 13 שנה. השתתפותה האחרונה של סלובקיה בתחרות הייתה באירוויזיון 2012 שנערך באזרבייג'אן.

רשת הטלוויזיה והרדיו הסלובקית, RTVS, הודיעה היום כי הם שוקלים לחזור לתחרות האירוויזיון ב-2025. את ההודעה המשמחת מסרה ראש יחסי הציבור והתקשורת של רשת הטלוויזיה, זוזנה ויצ'לובה (Zuzana Vicelova).

סלובקיה הצטרפה לתחרות האירוויזיון ב-1994 והשתתפה בה פעמיים נוספות בשנים 1996 ו-1998 אך לא זכתה להגיע להישגים משמעותיים. ב-2000 הודיעה רשת הטלוויזיה הסלובקית על פרישה מהתחרות, אליה חזרה רק ב-2009. סלובקיה השתתפה בתחרות עוד ארבע פעמים ברציפות, ולאחר שלא העפילה לגמר בכל אחת מהפעמים, הודיעה על פרישה סופית ב-2013, ומאז סירבה לחזור אליה.

לעדכונים חמים וזכייה בפרסים מטורפים –
לחצו כאן ועקבו אחרי דף האינסטגרם שלנו




לדברי ויצ'לובה, RTVS מנסה לפתור כעת את סוגיית השתתפותה של סלובקיה באירוויזיון, אך אם הדבר יקרה הוא לא יצא לפועל ב-2024. ויצ'לובה מסרה: "אנחנו חושבים להשתתף ב-2025". את הידיעה אישר המנהל הכללי של רשת הטלוויזיה, לובוש מאחאי (Ľuboš Machaj). מאחאי מונה בקיץ שעבר למנהל החדש של רשת הטלוויזיה, במקומו של ירוסלב רזניק (Jaroslav Rezník), ולמרות שהיה נראה שסירב לחזרתה של סלובקיה לתחרות, מדובר במשב רוח מרענן.

ההחלטה, שטרם התקבלה באופן רשמי, מגיעה שבועות לאחר השינוי במימון של רשת הטלוויזיה ע"י הממשלה הסלובקית. תחנת הטלוויזיה הייתה שקועה במשך שנים במשבר פיננסי עמוק, אך עקב חוק חדש שנכנס לתוקפו בתחילת יולי, רשת הטלוויזיה תוכל לקבל מימון כלכלי ממקורות ציבוריים. החוק החדש יאפשר לרשת הטלוויזיה לספק הגדלת מימון, ויאפשר שימוש בתקציבים למטרות שונות, ביניהן השתתפות באירוויזיון.

למרות הכל, הצהיר מאחאי כי השינוי עדיין לא יספיק כדי לעמוד בכל היעדים האסטרטגיים של התחנה, כך שחזרה לאירוויזיון תצטרך להיבחן בקפידה. ב-RTVS טוענים כי הסיבה לאי השתתפותה של סלובקיה באירוויזיון היא בעיקר כלכלית. עקב עלויות השתתפות גבוהות, העדיפו ברשת הטלוויזיה להשקיע משאבים בתחומים אחרים.

מקור: eurofestivales.




הרשמו לקבלת מייל על כתבות חמות מהאתר

    [fblike]

    רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!