העיר מאלמו נבחרה לארח את אירוויזיון 2024 אשר יתקיים בשנה הבאה בשוודיה. התחרות תיערך בתאריכים 7, 9 ו-11 במאי, וכל המופעים יתקיימו באולם "Malmö Arena" אשר אירח את התחרות גם ב-2013. זאת תהיה הפעם השלישית שבה מאלמו תארח את האירוויזיון.

המכרז לבחירת העיר המארחת של אירוויזיון 2024 הגיע לסיומו. איגוד השידור האירופי EBU, ביחד עם רשת הטלוויזיה השוודית SVT, הכריזו היום כי העיר מאלמו (Malmö) היא זאת שתארח את התחרות בשנה הבאה בשוודיה! תחרות האירוויזיון שתיערך ב-2024 תהיה המהדורה ה-68 של התחרות מאז היווסדה אי שם ב-1956.

מאלמו זכתה במכרז לאירוח התחרות בשנה הבאה, וזאת לאחר שעקפה את הצעותיהן של שלוש ערים נוספות בשוודיה: שטוקהולם (Stockholm), גטבורג (Gothenburg) וארנשלדסוויק (Örnsköldsvik). זאת תהיה הפעם השביעית שבה שוודיה תארח את האירוויזיון, וזאת לאחר זכייתה ההיסטורית של הזמרת לורין (Loreen) באירוויזיון 2023 שניערך בליברפול אשר בבריטניה בחודש מאי האחרון.

מאלמו לא זרה לתחרות האירוויזיון, והעיר אירחה את התחרות פעמיים בשנים 1992 ו-2013. זאת תהיה הפעם השלישית שהאירוויזיון יחזור למאלמו, והעיר תשווה את שיא האירוחים בשוודיה לשטוקהולם, שאירחה את התחרות בשטחה גם כן שלוש פעמים. האולם המארח הנבחר, מאלמו ארנה (Malmö Arena), אירח את תחרות האירוויזיון במאלמו ב-2013, ויכול להכיל בתוכו עד 15,000 צופים במהלך מופעי מוזיקה.

מאלמו היא העיר השלישית בגודלה בשוודיה, ונכון ל-2022 גרים בה כ-360 אלף תושבים. מאלמו הייתה אחת הערים המתועשות ביותר בסקנדינביה, והיא עברה טרנספורמציה גדולה מאז השלמת גשר אורסונד (Øresund Bridge) שהוקם בשנת 2000, ומחבר בין שוודיה לשכנתה דנמרק.

לעדכונים חמים וזכייה בפרסים מטורפים –
לחצו כאן ועקבו אחרי דף האינסטגרם שלנו




במקביל לפרסום שמה של העיר המארחת, פורסמו גם מועדי התחרות:

  • חצי גמר 1: 7 במאי, יום שלישי
  • חצי גמר 2: 9 במאי, יום חמישי
  • הגמר הגדול: 11 במאי, יום שבת

עם חשיפת העיר המארחת, מרטין אוסטרדהל (Martin Österdahl), מפקח התחרות, מסר: "ה-EBU נרגש מכך שמאלמו נבחרה כעיר המארחת לאירוויזיון 2024. מאלמו מחזיקה במקום מיוחד בהיסטוריה של התחרות, לאחר שאירחה אותה בהצלחה תחילה בשנת 1992 ולאחר מכן בשנת 2013 בעקבות זכייתה הקודמת של לורין. אנו נרגשים לחזור לעיר התוססת והדינמית הזו, אשר הוכיחה שיש לה את המקומות והתשתיות המושלמים לקיום אירוע המוזיקה החיה הגדול בעולם".

אוסטרדהל הוסיף: "המחויבות של מאלמו לגיוון, הכללה וחדשנות תואמת באופן מושלם את רוח התחרות. יתר על כן, גודלה הקומפקטי ותשתית התחבורה המפותחת שלה מאפשרים לכל המעורבים בתחרות, כולל משלחות, מדיה ואוהדים לנווט בעיר בקלות. המחויבות שלה לקיימות וליוזמות ירוקות גם תואמת באופן מושלם את הערכים שלנו, מה שהופך אותה לעיר מארחת אידיאלית למהדורה ה-68 של האירוויזיון. ההצעה של מאלמו הפגינה תשוקה עצומה לאירוויזיון, ויש לי ביטחון מלא ביכולתם ליצור חוויה בלתי נשכחת שתפגיש מעריצים, אומנים וצופים ברחבי העולם. יחד עם SVT, רשת הטלוויזיה המפיקה של התחרות, ניצור חגיגה יוצאת דופן של מוזיקה, אחדות וגיוון שתכבוש את העולם במאי בשנה הבאה".

אבה אדילסון (Ebba Adielsson), המפיקה בפועל של SVT, מסרה: "כשסוף סוף היו לנו את כל האפשרויות של כל המועמדות, עשינו הערכה כוללת כדי לשקול את כל הגורמים המעורבים בארגון האירוע הענק הזה. מאלמו נבחרה בסופו של דבר מכיוון שהיא עמדה בכל הקריטריונים ומספקת מיקום עם מקומות נהדרים והיא עיר שבה כל המשתתפים באירוויזיון יכולים לנוע בקלות. מאלמו מחויבת גם לספק הן למבקרים והן למתגוררים בעיר הזדמנות להשתתף בחגיגות".

קתרין חואנפלדט ג'אמה (Katrin Stjernfeldt Jammeh), יושבת ראש מועצת המנהלים של מאלמו, הוסיפה: "אנחנו גאים ושמחים לקבל שוב את תחרות האירוויזיון במאלמו. מאלמו תספק את אותה תחושה מדהימה כמו ב-2013, אבל עם חוויות חדשות ב-2024. יש לנו תשתית מודרנית ובת קיימא ורצון ויכולת לארגן פסטיבל ראוי לכל הגילאים".

מקור: Eurovision.tv.

אירוויזיון 2024: תחרות האירוויזיון ה-68 תיערך בעיר מאלמו שבשוודיה בתאריכים 7, 9 ו-11 במאי. זאת תהיה הפעם השביעית שבה תארח שוודיה את התחרות, לאחר שאירחה אותה בפעם האחרונה ב-2016 בעיר סטוקהולם.




הרשמו לקבלת מייל על כתבות חמות מהאתר

    רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!