רשת הטלוויזיה האיסלנדית פתחה את חלון הגשת השירים לקדם האירוויזיון "Söngvakeppnin".

בסוף חודש מאי אישרה איסלנד את השתתפותה באירוויזיון 2024, והחיפושים אחר הנציג והשיר לאירוויזיון בשוודיה החלו לפני מספר ימים עם פתיחת חלון הגשת השירים לקדם. זמרים וכותבי שירים איסלנדים יוכלו להגיש את שיריהם לרשת הטלוויזיה האיסלנדית RÚV עד ה-10 בספטמבר.

לעדכונים חמים וזכייה בפרסים מטורפים –
לחצו כאן ועקבו אחרי דף האינסטגרם שלנו




תהליך הבחירה יתבצע באותו הפורמט של השנים הקודמות. השירים הנבחרים לקדם ייבחרו ע"י נציגי רשת הטלוויזיה האיסלנדית RÚV, נציגי בית הספר למוזיקה ברייקאוויק (Tónlistarskóli F.Í.H), ונציגים מאיגוד המלחינים והתמלילנים שמגן על זכויותיהם של מוזיקאים איסלנדים (félag tónskálda og textahöfunda). בנוסף, ייבחנו הגשות שירים דרך חלון ההגשות לציבור הרחב ויבוצעו פניות ישירות של רשת הטלוויזיה לכותבים מסוימים.

המשתתפים בקדם האירוויזיון האיסלנדי "Söngvakeppnin 2024" יוכרזו בחודש ינואר 2024, כאשר הנציג והשיר האיסלנדים ייבחרו במהלך חודש פברואר. בדומה לשנים קודמות, גם בשנה הבאה ככל הנראה ייבחרו עשרה שירים שיקחו חלק בתחרות – חמישה שירים מתוך המסלול הפתוח, וחמישה שירים נוספים שייבחרו מתוך רשימה של כותבי שירים שניהלו מגעים עם רשת הטלוויזיה האיסלנדית.

כל חצי גמר יכלול בתוכו חמישה שירים, כאשר שני שירים מכל מופע יעפילו לגמר. שיר אחד נוסף מתוך שני חצאי הגמר שלא העפיל לגמר ייבחר במסגרת "גלגל הצלה" ע"י חבר שופטים מטעם רשת הטלוויזיה ויתמודד גם כן בגמר, כך שבגמר עצמו ישתתפו חמישה שירים. בגמר הגדול כל חמשת הפיינליסטים יופיעו בסיבוב הראשון, מתוכו ייבחרו ע"י הצבעת הקהל (50%) והצבעת השופטים (50%) שני שירים שיעלו לשלב ההצבעה הסופי. בסיבוב ההצבעה השני, שני השירים הנבחרים יבוצעו פעם נוספת והזוכה בקדם ייבחר ע"י הצבעת הקהל (100%).

קדם האירוויזיון האיסלנדי Söngvakeppnin החל ב-1981 בתור פסטיבל, ועם הצטרפותה של איסלנד לאירוויזיון ב-1986 החל לשמש כקדם אירוויזיון. מאז, RÚV השתמשה בקדם על מנת לבחור את הנציג והשיר האיסלנדיים, אך השתמשה גם בבחירה ישירה בין השנים 1995-1999, וכן בשנים 2004-2005 ו-2021.




איסלנד באירוויזיון 2023

הזמרת דיליה (Diljá), שזכתה בקדם האירוויזיון האיסלנדי, ייצגה את איסלנד עם שירה "Power" (בעברית: "כוח"). איסלנד הגיעה למקום ה-11 בחצי הגמר השני עם 44 נקודות ולא העפילה לגמר הגדול, לראשונה מ-2018.

מקור: RÚV.

אירוויזיון 2024: זו תהיה ההשתתפות ה-36 של איסלנד באירוויזיון. איסלנד הצטרפה לתחרות ב-1986 והגיעה להישגה הטוב ביותר באירוויזיון 1999 ובאירוויזיון 2009 לאחר שסיימה פעמיים במקום השני.




הרשמו לקבלת מייל על כתבות חמות מהאתר

    [fblike]

    רוצים להישאר מעודכנים? רוצים לקבל את כל חדשות האירוויזיון ישירות לטלפון הנייד ברגע פרסומם? לחצו על הפעמון הכחול המופיע בצד ימין למטה – וכל פעם שתצא ידיעה חדשה הקשורה לאירוויזיון – אתם תיהיו הראשונים לדעת!